ارتقای سرعت و کیفیت ارتباطات در دستور کار است/ چهار قطب مرکز داده در کشور ساخته می شود


ساعت: 09:38
تاریخ انتشار: 1301/09/12
کد خبر: 1915205

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت کشور:

محمدزاده لاجوری گفت: بومی سازی داده ها را به عنوان پروژه مرکز داده آغاز کردیم تا مردم به راحتی به محتوا و نیازهای حوزه فضای مجازی دسترسی داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر محمدزاده لاجوری در گفت و گو با خبرنگار آروم نیوز در میاندوآب با اشاره به راه اندازی مراکز داده در سراسر کشور، ارتقا و ارتقای سرعت و کیفیت ارتباطات در کشور را امری ضروری دانست. دستور کار ویژه آن وجود دارد.

قائم مقام وزیر و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت کشور افزود: در این راستا و در نقاط مختلف کشور برای اینکه مطالب در دسترس مردم باشد نه اینکه درخواست ها به تهران ارسال شود مثلا مردم شمال غرب کشور می تواند مطالب و نیازهای خود را در فضای مجازی پیدا کند. برای بدست آوردن همان منطقه شمال غرب، بومی سازی داده ها را به عنوان یک پروژه ستون مرکز داده آغاز کردیم.

وی گفت: در این زمینه چهار نقطه در سراسر کشور به عنوان مرکز داده انتخاب می شوند که سه نقطه در پیام البرز، مشهد و شیراز شناسایی شده است و نقطه چهارم در شمال غرب کشور قرار دارد.

محمدزاده لاجوری با اشاره به بررسی پتانسیل شهرستان میاندوآب برای انتخاب به عنوان چهارمین نقطه قطب مرکز داده شمالغرب کشور، گفت: امیدواریم بتوانیم در اسرع وقت مکان یابی را نهایی کرده و وارد میدان شویم. برنامه ریزی و فاز استقرار و دیدن مزایای آن در دو سال آینده بیایید نگاهی به قطب شمال غرب مرکز داده کشور بیندازیم.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت کشور گفت: در این راستا پارامترهای مختلفی در حال بررسی است و با ارزیابی هایی که داشتیم عزم مسئولان شهرستان نیز در این زمینه قاطع بوده و با انشاء الله تکمیل خواهد شد. در جلسه جمع بندی نهایی و تا حد امکان اقدام به زودی آغاز می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید