دولت تقویت مدارس دولتی را دستور کار دارد/هدف اصلی رتبه‌بندی معلمان، ارتقای کیفیت آموزشی است

وزیر آموزش و پرورش:

به گفته وزیر آموزش و پرورش، رئیس جمهور به بهبود کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری موج


رضا مراد صحرای در اولین نشست مشترک معاونان آموزش متوسطه و روسای ادارات آموزش متوسطه اول و دوم استان ها با قدردانی از برگزاری مطلوب آزمون ها با ضریب 40 درصد آزمون ورودی وی تصریح کرد: این امر باعث افزایش حضور دانشجویان مناطق ضعیف در بهترین دانشگاه ها و ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی شده است.

وی به تلاش معاونان آموزشی برای جذب نیروی انسانی مناسب در آزمون استخدامی اشاره کرد و افزود: امسال آزمون استخدامی بی سابقه، جدید و علمی به صورت جهادی در بخش کمی و کیفی برگزار شد.

صحرایی موضوع مطالبه گری و توسعه متوازن را برجسته کرد و گفت: سیاست دولت ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی است و این تحقق بخشی از عدالت آموزشی است.

وزیر آموزش و پرورش وی با طرح این سوال که چگونه می توان از منظر واقعیت های موجود و با تکیه بر توان داخلی، کیفیت آموزش و پرورش و تقویت مدارس دولتی را ارتقا داد، تصریح کرد: در این جلسه باید به این سوال پاسخ داده شود که الزامات تحول در مدارس و کیفیت تحصیلات مدرسه ای . چیست؟

صحرایی با بیان اینکه رئیس جمهور در ارتقای کیفی آموزش و تقویت مدارس دولتی پیگیر است، تصریح کرد: اقدامات جهادی در دولت سیزدهم کم نیست که یکی از آنها بحث مقاوم سازی مدارس است که در حال حاضر در لایحه قانونی روی آن کار می شود. تقویت مدارس تدوین شده و آیین نامه ملی آموزش مهارت و کلیات آن در دستور کار شورای دولت قرار دارد.

وی ادامه داد: باید برای بیکاری چاره اندیشی کنیم و در مدرسه ایجاد اشتغال کنیم، راهش در دانشگاه نیست.

صحرج با بیان اینکه دیپلم و دیپلم باید به مدرکی ارزشمند تبدیل شود، گفت: امروز دیپلم تاییدیه ورود به دانشگاه است و باید طوری ادامه دهیم که دارنده آن با کسی که ندارد متفاوت باشد. .

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آزمون ورودی اولین سنجش استاندارد ملی مدارس کشور را در امر آموزشی نشان داد، تصریح کرد: مرکز سنجش وضعیت دروس هر مدرسه را تحلیل و ارسال کرد.

یک کویر از نظر عملکرد ارزشیابی معلم وی با توجه به تعلیق چند ساله و با دستور ویژه رئیس جمهور تصریح کرد: هدف اصلی رتبه بندی معلمان ارتقای کیفیت آموزشی است که روند رو به رشدی دارد.

وزیر آموزش و پرورش به معاونان آموزشی گفت: «نمرات دانش آموزان و عملکرد معلمان را تحلیل کنید. سطح ملی ارزیابی ها باید بالا برود.



آیا این خبر مفید بود؟