هدف از اجرای طرح رتبه بندی معلمان افزایش کیفیت و جایگاه معلمان است

هدف از اجرای طرح رتبه بندی معلمان افزایش کیفیت و جایگاه معلمان است

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هدف از اجرای طرح رتبه بندی ارتقای سطح کیفی و جایگاه معلمان است، تصریح کرد: بر اساس طرح رتبه بندی هیچ معلمی کمتر از 8 نمره دریافت نکرده است. میلیون و 20 هزار تن وجود نخواهد داشت. افزایش حقوق معلمان علاوه بر آن حقوق براساس جایگاه آنان در رتبه بندی معلمان تا رتبه پنجم خواهد بود.

منادی با بیان اینکه پیش از این کارکنان حوزه آموزشی و اجرایی در طرح رتبه بندی جایگاهی نداشتند، تصریح کرد: افرادی که در آموزش و پرورش معلم هستند و کارهای اداری انجام می دهند نیز شامل می شوند اما حکم آنها معلم است. خواهند بود در حال حاضر تعداد افراد مشمول طرح رتبه بندی از 503000 نفر به 760000 نفر افزایش یافته است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معلمان هر ساله از افزایش حقوق و مزایای فصل دهم قانون خدمات کشوری و خدمات ویژه برخوردار می شوند، افزود: بر اساس طرح رتبه بندی جدید معلمان جای آنها در این طرح افزایش دستمزد خواهد بود.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح رتبه بندی معلمان بر اساس برآوردها هر 6 سال رتبه بالاتری کسب می کنند.

واعظی که این را اعلام می کند؛ یک معلم پنج پایه هم اکنون 10 میلیون تن دریافت می کند، افزود: با اجرای طرح رتبه بندی جدید حقوق این افراد به حدود 15 میلیون تن افزایش می یابد.

طرح رتبه بندی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی است که برای ارتقای صلاحیت حرفه ای معلمان باید اجرا شود.

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در آذرماه 1390 در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و توسط رئیس جمهور وقت ابلاغ شد.

در مقدمه این سند آمده است: در تهیه سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش سعی شده است از اسناد بالادستی الهام گرفته و از ارزش های اصلی آنها استفاده کنیم و به اهداف راهبردی جمهوری اسلامی ایران، چشم انداز و چشم انداز جمهوری اسلامی ایران توجه کنیم. اهداف تعلیم و تربیت در سال 1404. هجری شمسی توضیح داده می شود. این سند مشتمل بر 7 فصل و 131 راهبرد بر اساس چشم انداز 1404 تهیه شده و در زمان تهیه الگو سه مرحله برای اجرای آن در نظر گرفته شده است. گام اول تدوین سند و نقشه راه، گام دوم زمینه سازی برای اجرای سند و گام سوم اجرای مفاد سند است.

فصل ششم این سند به ارتقای جایگاه اجتماعی و جایگاه حرفه ای نیروی انسانی با تاکید بر نقش الگو و جایگاه معلم می پردازد و به طور مشخص هدف 10 و تصمیم عملیاتی 2.10 را تعریف می کند: ایجاد سیستمی برای سنجش عمومی، شایستگی‌های حرفه‌ای و حرفه‌ای، تعیین معیارهای ارزیابی و ارتقای رتبه علمی (آموزشی) (نظام رتبه‌بندی) معلمان و تقویت انگیزه رشد شغلی آنان بر اساس نظام استاندارد اسلامی است.

دیدگاهتان را بنویسید