پرچم‌های سازمان ملل نیمه افراشته شد

پرچم‌های سازمان ملل در دفاتر سراسر قاره آسیا برای ادای احترام به کارکنان قربانی این سازمان در نوار غزه به حالت نیمه افراشته درآمد.



به نقل از الجزیره، پرچم سازمان ملل در مقرهای این سازمان در سراسر آسیا برای ادای احترام به کارکنان جان باخته سازمان ملل در نوار غزه، به حالت نیمه افراشته درآمد و از اعضای هیأت‌های نمایندگی خواسته شد تا برای گرامیداشت یاد همکاران خود که در جنگ اسرائیل علیه نوار غزه کشته شدند، یک دقیقه سکوت کنند.

پرچم آبی و سفید سازمان ملل متحد در ساعت ۰۹:۳۰ به وقت محلی در بانکوک، توکیو و پکن، یک روز پس از اعلام سازمان ملل مبنی بر کشته یا زخمی شدن تعداد زیادی از کارکنان مقر برنامه توسعه سازمان ملل در غزه، به حالت نیمه‌افراشته درآمد.

این خبر در حالی است دبیرکل سازمان ملل متحد در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد که ۱۰۱ نفر از نیروهای این نهاد بین‌المللی در حملات وحشیانه اشغالگران قدس علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه جان خود را از دست داده‌اند.

دبیرکل سازمان ملل متحد در این خصوص گفت: حمله حماس، مجازات جمعی ساکنان غزه را توجیه نمی‌کند.

آنتونیو گوترش اضافه کرد: حمایت مطلوب از غیرنظامیان در غزه وجود ندارد و سازمان ملل ۱۰۱ نفر از نیروهایش را در جنگ غزه از دست داده است. من از گسترش درگیری‌ها به لبنان و دیگر مناطق به شدت نگران هستم.

آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آن روا) هم جمعه گذشته اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ کارگر این سازمان از زمان آغاز جنگ در نوار غزه کشته شده‌اند.




آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید