پرچم عزاداری محرم عصر امروز در قزوین برافراشته می شود

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند هیئت محور تبیین جهاد است لذا در برنامه های ماه محرم امید آفرینی را محور اصلی دستور کار قرار داده ایم.


از ظرفیت خیرین در حوزه نذورات فرهنگی کمک می پذیریم

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین بر استفاده از ظرفیت خیرین تاکید کرد و گفت: با توجه به افزایش هزینه های تاسیس و نگهداری هیئات مذهبی جلسه ای با خیرین برگزار کردیم تا بتوانند به ستاد محرم در حوزه کمک کنند. نذورات فرهنگی و حمایت از برنامه های تبلیغی در سطح استان.

این مسئول با اشاره به لزوم برگزاری این مراسم به عنوان اصلی ترین وظیفه و اساس عملیات محرم گفت: شعار محوری و سراسری عملیات محرم امسال «رستگاری مردم جهان با حسین» است.

پورارین از عملیات مشترک گروه های مردمی ستاد محرم با سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد و گفت: جامعه ایمانی مشعر، بسیج مداگان، کانون ماداگان، شورای هیئات مذهبی، گروه های مبلغان و هیئت رزمندگان در اجرای برنامه ها با کمک نهادهای دولتی

وی از تشکیل کارگروه های مختلف ستاد مردمی محرم الحرام خبر داد و ابراز داشت: کارگروه عملیات و بعثت مسئولیت مدیریت اجلاس منابر و خطبه های استان، تهیه و اعزام محورهای روش های تبلیغی برای مبلغان، شناسایی نقاط تبلیغی را بر عهده دارد. در استان و مناطق فاقد روحانیت.

این مسئول افزود: همچنین اعزام مبلغان در سطح استان برای هیئت های ویژه و هیئت های مذهبی خانگی، اعزام مبلغان و مربیان به خانه های کودک از جمله فعالیت های این کارگروه است.


فعالیت بیش از 900 مبلغ دینی در ایام محرم

پورارین گفت: 350 مبلغ در ایام محرم به مکان های خاصی که مسجد یا مکانی برای تبلیغ وجود دارد اعزام شده اند و به غیر از 400 مبلغی که به نقاط مختلف اعزام می شوند، 200 خانم مبلغ نیز در این امر ما را یاری می کنند.

مدیرعامل سازمان تبلیغات استان تصریح کرد: از دیگر کارگروه های مرتبط با هنر رسانه و فضاسازی، برنامه ریزی شعار برای هیئت ها، توزیع اقلام ارسالی، تولید مستندهای محرم، طراحی و فضاسازی شهری است. محیط زیست، اکران مستندهای امیدبخش و خانواده پسند به ویژه برنامه روز سقا و تولید شعار. و کارهای گرافیکی را بر عهده دارد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم در تمامی مساجد فعال استان گفت: 500 هیئت مذهبی در قزوین فعال هستند که در عملیات محرم حضور فعال خواهند داشت.

پورارین بیان کرد: گروه ضربت هیئت و عملیات ویژه برنامه هایی از جمله قرارگاه مداحی و رسانه جوانان زنجان، ویژه برنامه نهار عاشورایی، اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در روز تاسوعا، همایش مدیران را اجرا می کند. هیئت های مذهبی، برافراشتن پرچم عزاداری محرم و بسته های ویژه محتوای رسانه ای.

این مسئول با اشاره به ستاد دهه 90 خاطرنشان کرد: ستادهای خیابانی شهید یک حسینیه، معرفی کتاب، چهارپایه خوانی و نماز در منزل هر شب در ایام محرم برگزار می شود.

اجتماع دختران رباب در قزوین برگزار می شود

وی افزود: گردهمایی دختران رباب، برنامه اهلی من عسل، دوره آموزشی تقدیرگرایی ویژه مداحان بانوان، حمایت محتوایی از حرم کودکان، اعزام کارشناسان جمعیتی، حمایت از جلسات مهدکودک حسینی، تشکیل کارگروه ویژه بانوان و اخبار و کارگروه فضای مجازی از دیگر برنامه های ماست.

پورارین ادامه داد: همچنین در کارگروه پشتیبانی و قانونی، توزیع اقلام امدادی، شناخت خادمان، سرکشی هیئت ها و حمایت از آنها با همکاری نهادهای مختلف از جمله استانداری، هلال احمر، آموزش و پرورش، سپاه انجام می شود. و بسيج و ساير سازمانها گرفت

این مسئول تصریح کرد: برای برگزاری هرچه بهتر مراسم محرم جلساتی با روسای هیئات مذهبی، روحانیون حسینی، مبلغین و برنامه ریزان این منطقه داشته ایم و خواهیم داشت تا از ایجاد فضاهایی که می تواند اصلی ترین را تحت الشعاع قرار دهد، جلوگیری شود. شعارهای نهضت حسینی

وی در پایان گفت: امشب بعد از اقامه نماز مغرب و عشا پرچم عزاداری محرم در میدان سید حسن نصرالله با حضور امام جمعه قزوین، شهردار و جمعی از فعالان عرصه ایام محرم الحرام برافراشته می شود. عملیات

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید