پزشکانی که از جیب مردم مالیات می دهند/ آیا پزشکان متخلفان را جریمه می کنند؟

ساعت: 13:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۸
کد خبر: 1793321

طرح گره زدن مالیات بر درآمد از طریق کارت های بانکی همچنان بحث فرار مالیاتی پزشکان است. مقامات می گویند که بیش از 80 درصد از پزشکان در حال حاضر کارتخوان دارند، اما بسیاری از آنها به سیستم های مالیاتی ارتباطی ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، مدتی است که طرح اتصال مشاغل از جمله پزشکان به شبکه مالیاتی برای دریافت مالیات بر درآمد خود از این طریق مطرح شده است.

بر اساس این طرح، مشاغل از جمله پزشکان باید با نصب کارتخوان به شبکه مالیاتی متصل می شدند که متاسفانه در برخی موارد از جمله پزشکان مراکز درمانی این طرح به طور کامل اجرا نشد.

برخی از پزشکان یا کارتخوان نصب نکرده اند یا در صورت داشتن از آن استفاده نمی کنند و برای خدمات درمانی از بیمار پول می خواهند که مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد می کند.

c937d807 4e01 4825 bcf2 bcab2e450a74 خبر خاکستری

با نصب کارتخوان در مطب ها، درمانگاه ها، داروخانه ها و …. امیدواریم مردم با مشکلات کمتری مواجه شوند و حملات از بین برود و شاهد تخلفات کمتری در زمینه دریافت پول اضافی از بیماران باشیم.

اما این روزها با مراجعه به هر مطب و داروخانه ای متاسفانه شاهد دریافت پول به بهانه خرابی یا خرابی دستگاه کارتخوان هستیم.

در حالی که طبق قانون پزشکان و سایر اصناف موظف به استفاده از پایانه های فروشگاهی هستند، برخی از کلینیک های پزشکی موظف به پرداخت نقدی هستند و این دور زدن بخشنامه منجر به استفاده اجباری از دستگاه های کارتخوان می شود.

خانم چیانی که به طور اتفاقی با خبرنگار مرصاد نیوز در مطب ملاقات کرده بود به بهانه خاموش بودن دستگاه کارتخوان به وضعیت پرداخت نقدی اعتراض کرد.

وی گفت: به دلیل درد پا به سختی به پزشک مراجعه کردم و اکنون که هزینه ویزیت را پرداخت می کنم، منشی مطب می گوید دستگاه خراب است و باید نقدا پرداخت کنید.

4e528af7 36dc 490d b45c 00be45e09984 خبر خاکستری

کیانی ادامه داد: اکنون با مشکل پا درد که پول نقد ندارم باید بیرون از اداره به دنبال دستگاه خودپرداز بگردم تا بتوانم برای ویزیت پول بگیرم.

از مردم مالیات نخواهند گرفت

امیری زن دیگری بود که وقتی متوجه شد من خدمتگزار خبرنگار هستم، گفت: یکی از این تخلفات را به شما بگویم.

وی گفت: در یکی از مطب ها وقتی برای ویزیت از من پول نقد خواستند، دیدم کارتخوان آنها مشکلی ندارد. گفتم دستگاه خراب نیست. چرا باید نقدی پرداخت کنم؟ آیا می خواهید از این طریق پرداخت کنید؟ باید میزان بازدید مالیاتی را افزایش دهم. آیا شما می خواهید؟ من که پول نقد نداشتم گفتم مشکلی نیست و به همین خاطر مبلغ ویزیت را افزایش دادم.

وی ادامه داد: تا زمانی که همه شرکت ها مالیات ندهند از مردم مالیات نخواهند گرفت.

این موضوع را از طریق مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه پیگیری کردیم.

بیش از 80 درصد پزشکان کارتخوان دارند

عزیزاله آباپور در این خصوص گفت: بر اساس بخشنامه تمامی پزشکان موظف به استفاده از دستگاه کارتخوان در مطب خود هستند و این امر علاوه بر بحث مالیات رفاهی بیماران مورد تاکید است.

وی گفت: طبق قانون ما وظیفه داریم اطلاع دهیم که از دستگاه کارتخوان استفاده می کنند اما اتحادیه ها و دستگاه های صنفی باید اعضای صنفی خود را در صورت عدم تمکین مجبور به برخورد و حتی پلمپ دفاتر، داروخانه ها و … کنند.

77832767 4d6c 45e9 991c 5b6b1a49f9b4 خبر خاکستری

عباسی پور گفت: از حرکت پزشکان نیز غافل نمی شویم که دلیل سختی ها و مشکلات بیماران در تهیه وجه نقد یا انتقال کارت به کارت فرار مالیاتی است.

درآمد پزشکان محاسبه می شود و در صورت تخلف جریمه می شوند

وی ادامه داد: بر این اساس معاملاتی که سازمان مالیاتی برای ما ارسال می کند، درآمد پزشکان را محاسبه می کند و در صورت تخلف آنها را جریمه می کنیم.

عباسی پور گفت: در حال حاضر بیش از 80 درصد پزشکان کارتخوان دارند اما اتصال این دستگاه به سامانه های مالیاتی مهم است.

وی تاکید کرد: عدم استفاده پزشکان از دستگاه کارتخوان در مطب تخلف است و در صورت مشاهده و یا گزارش مورد بررسی قرار می گیرد و با جریمه های سنگین متخلفان مواجه می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید