پزشکان: از اول انقلاب به مردم هشدار می دادیم بیرون از درب حجاب داشته باشند، چرا درست نشده است؟

پزشکان: از اول انقلاب به مردم هشدار می دادیم بیرون از درب حجاب داشته باشند، چرا درست نشده است؟

نماینده مردم تبریز در پاسخ به نصب دوربین در ورودی مترو گفت: قرآن در آیه 9 سوره مبارکه علا می فرماید: «فضاکر منفعت الذکر». این برخلاف تذکری است که می‌خواهیم بدهیم، وقتی می‌دانیم اصلاحی در آن شکل می‌گیرد باید به مردم چیزی بگوییم، اما وقتی نتیجه عکس دارد، امر به معروف و نهی از منکر است.

مسعود مزیکیان نماینده مردم تبریز در شورای اسلامی در خصوص ایرادات وارده به لایحه عفاف و حجاب گفت: از زمانی که این لایحه در کمیته تخصصی بررسی شد از جزئیات آن اطلاعی ندارم اما یک اصل را می دانم که رفتار را نمی توان به این راحتی با قانون جایگزین کرد.” باور را نمی توان با دستورات تغییر رفتار ثابت کرد، باید با فکر با آن مبارزه کرد. صورت از بیرون اما درونش کاملا خالی خواهد بود و فردی که روسری و حجاب دارد گاهی هیچ اعتقادی نمی خواهد.

به گزارش ایلنا، وی در پاسخ به این سوال که «چرا نظرات مختلفی از دولت و قوه قضائیه شنیده می شود»، گفت: این را از خودتان بپرسید، اما اگر از من بپرسید، می گویم مدارس در دست ما، مساجد بود. مهدکودک ها، دبیرستان ها، رادیو و تلویزیون، مساجد و… همه چیز در اختیار ما بود، ما با جوان ها چه کردیم که جوانان ما اینطور شدند؟ به جای اینکه از خودمان انتقاد کنیم و دلایلی که مشکل به اینجا رسیده است را بسنجیم، با خود می گوییم: «حالا او را بگیرید، ببندید، کتکش بزنید و جریمه اش کنید، ما باید جریمه شویم که نمی توانیم بچه هایمان را خوب تربیت کنیم. “

نماینده تبریز خاطرنشان کرد: روحانیت در هر نهاد، هیئت و اداره ای حضور دارد اما نتیجه آنطور که می خواستیم نشد، چرا شد؟

قرآن کریم در آیه 9 سوره علا در پاسخ به این سوال که «وزیر دولت از قرار دادن دوربین در مترو و عکس و فیلم گرفتن از مردم به عنوان امر به معروف و نهی از منکر دفاع می کند» می فرماید: فاذکر منفعت است. یعنی وقتی مفید است تذکر می دهند، تذکری که باعث ضرر می شود و می شود نشانه ای که می شود علیه نظام استفاده کرد، برعکس تذکری است که می خواهیم بدهیم، باید بگوییم یک وقتی می دانیم که اصلاح می شود، به مردم بگوییم، اما اگر نتیجه معکوس داشته باشد، خلاف امر به معروف و نهی از منکر است.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما این روش موثر است؟ وی بیان کرد: اگر اینطوری کار می کرد، اول انقلاب در دانشگاه یا ادارات می ایستادند و می گفتند موهایت را می بینی، درست کن! و این نتیجه شد. ما از اول انقلاب این کارها را می کنیم و پشت درها به مردم هشدار می دهیم که چرا درست نمی شود؟ الان خوبه؟

دکتر ادامه داد: حضرت علی در خطبه صد و پنجاه و چهارم نهج البلاغه می فرماید: ناظر قلب فاعل آن است که اول کار خود را ببیند و بداند که بر او چه می کند. پس اگر از آن گذشت و اگر در آن توقف کرد». یعنی کسی که می فهمد و با شعور عمل می کند باید از اول بداند که این کار به نفعش است یا به ضررش، اگر به نفعش است باید ادامه دهد و اگر خلاف هدفش است، بس کند!

یکی از اعضای مجمع نمایندگان تبریز خاطرنشان کرد: آیا ادامه راهبرد و تاکتیک شکست خورده باز هم صد بار و هزار بار جواب می دهد؟ ما نه به سخنان الله گوش می دهیم، نه به سخنان امام معصوم گوش می دهیم، نه به سخنان علم و تجربه و دانش; معلوم نیست می خواهیم چه کنیم و بعد تصور می کنیم با این کارها در خدمت دین و اسلام و انقلاب هستیم.