پزشکی قانونی به طور کامل و موشکافانه به موضوع «مهسا امینی» می پردازد.


ساعت: 12:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۹
کد خبر: 1902601

ستایشی با اشاره به گزارش سازمان پزشکی قانونی درباره فوت مهسا امینی گفت: نظریه پزشکی قانونی با حضور 19 نفر از متخصصان در رشته های مختلف پزشکی قانونی و نخبگان رشته های خودشان و با صرف زمان زیادی برای حل مشکل مورد تحقیق و بررسی قرار گرفت. و منتشر شد.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه امروز (سه شنبه 28 اسفند 1401) را با حضور اصحاب رسانه آغاز کرد.

مسعود ستایشی درباره درگذشت مهسا امینی گفت: باز هم به خانواده مهسا امینی ابراز همدردی می کنیم و آرزو می کنیم همه کسانی که مشکل داشتند و آسیب دیدند خوب شوند زیرا حکومت اسلامی است.

وی همچنین با بیان اینکه عده ای هنگام آمدن به میدان برای حفظ جان و مال و ناموس مردم مورد حمله قرار گرفتند، گفت: این افراد همان افرادی بودند که از مردم محافظت کردند. تلاش دشمن مقصر دانستن، شورش و کشتار است، در واقع هدف نهایی آنها ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران است.

ستایشی در ادامه به گزارش سازمان پزشکی قانونی در خصوص فوت مهسا امینی اشاره کرد و گفت: نظریه پزشکی قانونی با حضور 19 نفر از متخصصان رشته های مختلف پزشکی قانونی و نخبگان رشته های خودشان و با صرف وقت زیاد و بررسی دقیق سوال منتشر شد در واقع باید گفت که گزارشی شفاف، دقیق و صادقانه به افکار عمومی رسید.

ستایشی ضمن تاکید بر برخورد با عوامل اساسی و اساسی گفت: نظام جمهوری اسلامی از این افراد عبور نمی کند. عده ای بر اساس عواطف به میدان آمدند که مشمول شرع می شوند و احکامی با توجه به شرایط بازداشت شدگان صادر می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه قوه قضائیه محل رسیدگی به شکایات مردمی است که به آنها ظلم شده است و کسانی که به ملت ظلم کرده اند باید جبران شود، گفت: هر یک از شهروندانی که در این فرآیندها مورد ظلم قرار گرفته اند، دستگاه قضایی است. پناهگاه آنها می‌دانم حمله رسانه‌ای و سیاسی رسانه‌های بیگانه و تحریک به اغتشاش یکی از بزرگترین جنایاتی بود که علیه ملت ایران انجام شد و تا احقاق حقوق ملت ایران باید پیگرد قانونی داشته باشد. جداسازی متهم و دستگیرشدگان را وظیفه خود دانستیم.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به دستگیری 400 نفر در اغتشاشات اخیر در تهران که بلافاصله پس از تحقیقات آزاد شدند، گفت: با کسانی که محرک اصلی بودند برخورد قاطع و تصمیمات قوه قضائیه بازدارنده خواهد بود. تا سه روز پیش در جریان تحقیقات 1700 نفر آزاد شدند. تعداد بازداشت شدگان ما حداقل است.

تکمیل/

دیدگاهتان را بنویسید