پست پیچیده ساپینتو در استقلال

موضوعی که ساپینتو هم به آن اشاره کرد و به نزدیکانش گفت که مشخص نیست اعضای جدید هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه استقلال من را می خواهند یا نه. با توجه به این بلاتکلیفی زیاد، سایپنتو قصد دارد پس از جام حذفی ایران را به مقصد کشورش ترک کند و منتظر واکنش مدیران جدید باشگاه استقلال برای ادامه همکاری با او باشد. ساپینتو حتی به این مشکل اشاره کرد و حتی به برخی بازیکنان استقلال گفت که پس از قهرمانی در جام حذفی ایران را به مقصد پرتغال ترک می کند و در واقع ماموریتش در باشگاه استقلال تمام می شود.

سرمربی استقلال بسیار امیدوار است که با وجود تغییراتی که قطعا در هیات مدیره ایجاد می شود و آینده او را تهدید می کند، با جام قهرمانی ایران را ترک کند. ساپینتو موفق شد یک بار در سوپرجام استقلال را به جام قهرمانان برساند و شانس دیگری برای قهرمانی در جام حذفی داشته باشد تا حداقل در فصل جاری از جام قهرمانان کم نیاورد و با خاطره ای خوب ایران را ترک کند. ساپینتو به خوبی می‌داند که قهرمانی در جام حذفی جایگاه او را در استقلال تقویت می‌کند و به احتمال زیاد مدیران جدید به درخواست هواداران باید قرارداد او را تمدید کنند، اما پرتغالی قصد ندارد استقلال را برای ماندن تحت فشار بگذارد و به همین دلیل است. او با تعیین تکلیف جام حذفی ایران را ترک خواهد کرد.

این در حالی است که واکنش های احتمالی هواداران استقلال در خصوص تاخیر در تمدید قرارداد ساپینتو ممکن است مدیران باشگاه استقلال را به اقدام سریع برای تمدید قرارداد ساپینتو وادار کند اما این موضوع به انتخاب سریع اعضای هیئت مدیره در روزهای باقی مانده نیز بستگی دارد. طبق آخرین صحبت های پولادگوئر، اعضای جدید هیات مدیره استقلال پس از جام حذفی مشخص می شوند که در صورت انتخاب مدیران استقلال قبل از سفر ساپینتو به پرتغال، موضوع تمدید قرارداد با این مربی پیچیده می شود.

البته باید به این نکته هم اشاره کرد که اگر ساپینتو قهرمان جام حذفی نشود و برنامه هایش به بن بست بیفتد و اتفاقات دیگری در استقلال رخ دهد، می تواند جایگاه خود را در بین هواداران استقلال و حتی برخی از کارشناسان استقلال که در در ابتدای فصل تا اینجای کار مقابل او بودند، بی پروا به او حمله کردند و شکستش را نشان دادند و موج جدیدی علیه او برخاست. به همین دلیل است که پرتغالی پایه های موفقیت در جام حذفی را گذاشت و به خوبی می داند که کسب این جام برایش در تصمیمات آینده اعضای هیئت مدیره جدید و مدیرعامل باشگاه استقلال بسیار مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید