پس لرزه های فساد در پارلمان اروپا؛ مصونیت دو نماینده مردم رفع می شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پارلمان اروپا عصر دوشنبه اعلام کرد که در پی درخواست دادگستری بلژیک برای بررسی یک رسوایی فساد در اتحادیه اروپا، روند لغو مصونیت دو تن از اعضای خود را آغاز کرده است.

روبرتا متزولا، رئیس پارلمان اروپا در توییتر خود نوشت: به دنبال درخواست مقامات قضایی بلژیک، من یک روند فوری برای لغو مصونیت دو نماینده پارلمان اروپا را آغاز کردم. بدون مصونیت [برای متخلفان] وجود نخواهد داشت.

دو منبع آگاه با تحقیقات فساد پارلمان اروپا نیز به رویترز گفتند که دو قانونگذار که مصونیت آنها باید برداشته شود مارک تارابلا از بلژیک و آندره کوزولینو از ایتالیا هستند.

تارابلا هر گونه تخلفی را رد کرد و گفت: او مطمئناً چیزی برای پنهان کردن ندارد. “من به تمام سوالات بازرسان پاسخ خواهم داد.

پیش از این ایوا کایلی، نایب رئیس پارلمان اروپا، از سمت خود به عنوان فرد اصلی در مرکز اتهامات در پرونده ادعای نفوذ قطر در این نهاد برکنار شده بود. (اطلاعات بیشتر)

پلیس بلژیک روز جمعه گفت 16 خانه را بازرسی کرده و چهار نفر را در بروکسل و اطراف آن به عنوان بخشی از تحقیقات درباره لابی احتمالی قطر در پارلمان اروپا دستگیر کرده است.

سایت پولیتیکو نوشت که این اتفاق برای این مجلس و به ویژه اعضای احزاب سوسیالیست و دمکرات که در آستانه جام جهانی قطر به به اصطلاح نرمش نسبت به این کشور مورد انتقاد قرار گرفتند، رسوایی بزرگ است.

دیدگاهتان را بنویسید