پشتیبان جدی عابدزاده برای جایگزینی حسینی/بیرانوند برای بازی ولز در دسترس نیست!


ساعت: 18:42
تاریخ انتشار: 09/03/1401
کد خبر: 1913462

علیرضا بیرانوند به دلیل برخی مقررات فیفا در دیدار فردا مقابل ولز حضور نخواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا بیرانوند که در جریان بازی تیم ملی فوتبال ایران مقابل انگلیس مصدوم شده بود، پس از خروج از زمین و معاینات اولیه، پزشک فیفا آسیب مغزی را آسیب دیدگی تشخیص داد و به همین دلیل در تیم ملی فوتبال ایران حضور دارد. طبق قوانین فیفا به جای پنج تعویض، او می تواند در این مسابقه 6 تعویض داشته باشد.

حالا خبرگزاری های خارجی با استناد به مقررات پزشکی فیفا و به نقل از منابعی در فدراسیون جهانی فوتبال می گویند بیرانوند پس از مصدومیت باید 6 روز استراحت کند و نمی تواند قبل از پایان 6 روز برای تیم ملی ایران بازی کند.

خبرگزاری PA فاش کرد که فیفا از زمان مصدومیت این بازیکن هر روز با فدراسیون ایران در تماس بوده و به آنها گفته است که باید پروتکل ضربه مغزی را رعایت کنند و اجازه بازی بیرانوند را ندهند. با وجود اینکه پزشک تیم ایران حرف آخر را می زند، اما فیفا این موضوع را بسیار جدی گرفته و با جدیت بیشتر به فدراسیون تاکید کرده که او نباید بازی کند. این نشریه تاکید کرد که موسسه خیریه آسیب مغزی Headway گفت که این “مایه شرمساری” است که بایرانوند برای بازی با انگلیس موافقت شده است.

این رسانه نوشت: به فدراسیون فوتبال ایران ابلاغ شده است که علیرضا بیرانوند دروازه بان این تیم که در دیدار با انگلیس دچار ضربه مغزی شد، در دیدار با ولز به میدان نرود! بیرانوند ابتدا با هم تیمی خود، مجید حسینی برخورد کرد و دقایقی به مداوا نیاز داشت، اما به طرز باورنکردنی اجازه داده شد تا قبل از ترک زمین با برانکارد، برای مدت کوتاهی ادامه دهد.

این اظهارات و اخبار در حالی مطرح می شود که بیرانوند امروز در تمرین تیم ملی حاضر شد و در کنار سایر بازیکنان تمرین کرد و مسئولان فوتبال ایران نیز از آمادگی او برای حضور در دیدار مقابل ولز صحبت کرده اند. حتی با کمک پزشکان تیم ملی محافظ صورت برای بیرانوند تدارک دیده شد تا او با کمک این محافظ تیم ملی ایران را مقابل ولز همراهی کند.

به نظر می رسد طبق مشاهدات اخیر خبرنگار خبرگزاری دانا در قطر، امیر عابدزاده کادر فنی پشتیبان لازم را برای جایگزینی سیدحسین حسینی در خط دروازه تیم ملی در دیدار مقابل دراگون انگلیس دریافت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید