پشت صحنه افزایش قیمت سیب و پرتقال قبل از توزیع میوه های عید؟


ساعت: 13:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۶
کد خبر: 1816279

قیمت میوه در یاسوج با بی توجهی کارکنان به اوج خود رسید;

قیمت افسارگسیخته بازار میوه در مرکز کهگیلویه و بویراحمد به طور ناخواسته توسط کارکنانی که دود آن برای یاسوجی ها قابل مشاهده است وارد ماراتن شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گزارشات میدانی از بازار میوه زاگرس یاسوج حاکی از افزایش غیرعادی قیمت برخی میوه ها در چند روز اخیر است.

مسئولان کهگیلویه و بویراحمدی پیش از این نبود میدان میوه و تره بار را بهانه ای برای پاسخ ندادن به بی احتیاطی و فشار بر مردم قرار داده بودند.

اگرچه در چند ماه اخیر شاهد ثبات قیمت میوه بودیم اما متاسفانه در روزهای پایانی سال قیمت ها به یکباره به گفته شهروندان یاسوجی افزایش یافت و کارمندان نسبت به بازار بی توجهی کردند و فقط به ارائه آماری پرداختند که من دیدم. بازخورد در بازار نمی تواند کافی باشد.

مردم یاسوجی معتقدند اگر مسئولان و مدیران بازار به طور جدی با تورم مبارزه کنند قطعا شاهد چنین ظلمی در حق مردم نخواهیم بود.

این شهروند یاسوجی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: شب گذشته میوه پرتقال که تا چندی پیش 17 هزار تن عرضه می شد، در صورتی که میوه شب عید وارد بازار نمی شد، با قیمت 22 هزار تن به مردم فروخته می شد. شکسته شدن

این شهروندان در گفتگو با سایر شهروندان یاسوجی از افزایش ناگهانی قیمت سیب و پرتقال گلایه کردند.

قدرت الله ویسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: 300 تن پرتقال و 300 تن سیب از 26 اسفند لغایت 15 فروردین 1401 در شهرستان های مختلف کهگیلویه و بویراحمد توزیع می شود.

وی گفت: میوه شب عید امسال 15 تا 20 درصد کمتر از قیمت بازار فروشندگان منتخب توزیع می شود.

با افزایش شدید قیمت میوه به نظر می رسد این گرانی پشت پرده ای دارد که باید در روزهای آینده منتظر ماند و پایان داد.

میوه‌ها به‌عنوان یک محصول اساسی و مهم برای افزایش ایمنی انسان، به‌ویژه در زمان تاج‌گذاری، همواره مورد تاکید متخصصان سلامت هستند. از سوی دیگر، به گفته کارشناسان بهداشت، نبود این محصولات در سبد خانوار باعث بروز بیماری ها و مشکلاتی می شود که باید چند برابر هزینه دارو و پزشک پرداخت کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید