پنتاگون در توسعه قابلیت های دوربرد اوکراین دخالت نمی کند


ساعت: 11:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916313

وزیر دفاع ایالات متحده گزارش رسانه ها مبنی بر کاهش قدرت موشک های هیمارس ارسالی به اوکراین را تکذیب کرد و گفت که پنتاگون مانع از توسعه توانمندی های دوربرد اوکراین نخواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راشا تودی، در همین حال، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گزارش های رسانه ها مبنی بر کاهش قدرت موشک های هیمارس ارسالی به اوکراین را تکذیب کرد و گفت که پنتاگون مانع از توسعه توانمندی های دوربرد اوکراین نخواهد شد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز به خبرنگاران گفت: “ما اوکراینی ها را تشویق نکرده ایم و به آنها اجازه حمله به خاک روسیه را نداده ایم. آنچه واقعا مهم است نحوه برخورد اوکراین با تجاوزات مستمر روسیه است.”

بلینکن افزود که ایالات متحده مصمم است به اوکراینی ها “تجهیزاتی که برای دفاع از خود، دفاع از خاک و آزادی خود نیاز دارند” بدهد.

لوید آستین، وزیر دفاع، در پاسخ به سوالی در مورد گزارش‌هایی مبنی بر تغییر پرتابگرهای هیمارس که به اوکراین فرستاده شده است تا موشک‌های دوربردتر را بردارد، تلاش‌های ایالات متحده برای مهار کیف را رد کرد و گفت: «ما در تلاش هستیم تا از این کار جلوگیری کنیم، ما برای توسعه اوکراین کار نمی‌کنیم. توانایی ها. ما مطلقاً نداریم.

پیش از این، ند پرایس، سخنگوی بلینکن، از اظهار نظر در مورد حملات پهپادی یا تغییرات هیمارم خودداری کرد و تنها گفت که ایالات متحده “آنچه را که اوکراین برای مقابله با تجاوز روسیه به قلمرو مستقل خود نیاز دارد – زمین اوکراین” به اوکراین ارائه می دهد. “

در ماه ژوئن، زمانی که ایالات متحده برای اولین بار موشک های هیمارس را به اوکراین فرستاد، بلینکن به خبرنگاران گفت که از کیف “تضمین” دریافت کرده است که از آنها “علیه اهدافی در خاک روسیه” استفاده نخواهد شد. کیف، سپس گفت که تصمیم در مورد دامنه حملات موشکی “در طرف اوکراینی خواهد بود”.

با این حال، به گفته مقامات آمریکایی ناشناس که با وال استریت ژورنال صحبت کردند، همه 20 واحد هیمارس که به اوکراین فرستاده شده اند، تحت تغییرات سخت افزاری و نرم افزاری قرار گرفتند. مسکو بارها به واشنگتن هشدار داده است که ارائه تسلیحات سنگین به اوکراین خطر عبور از «خطوط قرمز» روسیه و دخالت مستقیم آمریکا و ناتو را در این درگیری دارد. ایالات متحده و متحدانش اصرار دارند که دشمنی ندارند، اما همچنان به تسلیح کیف ادامه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید