من از انتخابات فدراسیون انصراف نمی دهم. دولت در فوتبال دخالت نمی کند


ساعت: 13:30
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1893554

اگر برنامه اسکوچیچ خوب باشد، او را در تیم ملی نگه خواهم داشت.

نامزد ریاست اتحادیه فوتبال انگلیس گفت: ناگفته نماند که می خواهند ما را برکنار کنند. دولت یا مجلس در فوتبال دخالت نکردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ عزیزالله محمدی کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال درباره تجربه خود در فوتبال گفت: بعد از اینکه از سازمان لیگ جدا شدم با فوتبال در فدراسیون فوتبال بودم. قبل از انتخابات فدراسیون دوستانم گفتند بیایید زمین را ندیدم. به آقای عزیزی خادم که جوان است گفتم شاید بتواند کاری بکند اما الان دیدم که اوضاع فوتبال خیلی به هم ریخته است. دوستانی از جامعه فوتبال، برخی از اعضای مجمع، پیشکسوتان و… با ما آشنا شدند و دیدم که با مهارت مدیریتی که از 27 سال پیش در فوتبال هستم، می توانم هر کاری انجام دهم. ایران اولین کشوری بود که در زمان مسئولیت من کد حرفه ای سازی را نوشتیم و به AFC ارائه کردیم.


در فدراسیون فوتبال هم از حریفانم استفاده می کنم

وی گفت: به خواست اهالی فوتبال و برای اصلاح و تغییر فوتبال به تنهایی آمدم. من می توانم این کار را انجام دهم و اگر یادتان باشد زمانی که من لیگ را اداره می کردم روزنامه ها به شوخی یا جدی می گفتند که فدراسیون توسط فردی از سازمان لیگ اداره می شود. توانایی ما برای مدیریت خوب است و همچنین افرادی که می خواهیم از آنها استفاده کنیم. من می خواهم حتی از حریفانم استفاده کنم. شعاری نیست و زمانی که در سازمان لیگ بودم حتی یک نفر را هم اخراج نکردم. من سه شرط دارم. تعهد کاری داشته باشید، صادق و صادق باشید و دستان پاکیزه داشته باشید. نه فقط جانبازان، بلکه جوانان زیادی داریم که می توانند کمک کنند.


ما باید سرباز تیم ملی باشیم

محمدی درباره دراگان اسکوچیچ نوشت: تیم ملی ما در گروه خود سوم شد، مربی به نام آقای اسکوچیچ آمد. ما برای اولین بار در بحرین بحرین را شکست دادیم و با او در شرایط سخت راهی جام جهانی شدیم. الان 100 روز تا جام جهانی فاصله داریم که هر وقت علیه سرمربی صحبت می کنند. ما باید از بازیکنان استفاده کنیم. در گذشته که کاپیتان تیم ملی لژیونر بود، کاپیتانی که در لیگ برتر حضور داشت به این مراسم دعوت می شد. اما من بازیکن چه کار دارم که چه کسی رئیس فدراسیون شود؟ چه کسی سرمربی می شود؟ ما باید سرباز باشیم

وی همچنین تاکید کرد: بازیکن رای دهد و به جلسه مجمع فدراسیون فوتبال پیشنهاد دادم که بازیکنان بالای 100 بازی ملی بیایند. سرمربیان تیم ملی باید بیایند و در جلسه حاضر شوند. داورانی که در مسابقات بین المللی سوت زده اند بیایند و در جلسه حضور داشته باشند. اما اکنون که تعداد اعضای مجمع کم است، این مشکلات ادامه دار به وجود می آید.


برنامه اسکوچیچ خوب است، آن را حفظ خواهم کرد

کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال در رابطه با ادامه همکاری با اسکوچیچ گفت: در صورت انتخاب شدن به کمیته فنی و مشاوران فنی خوب فکر می کنم، از آقای اسکوچیچ برنامه می خواهم تا ببینم چگونه موفق می شویم. جام جهانی. فوتبال سر سفره مردم است و مردم از فوتبال خوشحال و غمگین هستند. اگر برنامه آقای اسکوچیچ خوب بود قطعا باید بماند و اگر نه باید بنشینیم و صحبت کنیم که چه کار کنیم و چه نکنیم. اگر بخواهیم اسکوچیچ را همینطور بگیریم با توجه به آن بدهی ها باید حداقل دستمزد را به او بدهیم یا خیر؟ بعد یکی دیگر را می آوریم و از کجا پولش را می دهیم؟


دولت و مجلس در انتخابات فوتبال شرکت نمی کنند

وی درباره شایعه دخالت دولت، مجلس یا هر نهادی در انتخابات فدراسیون خاطرنشان کرد: باید برای کشور و نظام خود تصمیم درستی بگیریم و تسلیم این نباشیم که می خواهند ما را برکنار کنند. مداخله به چه معناست؟ مثلاً بگوییم رئیس فدراسیون و سرمربی کیست. این تداخل است. چه زمانی دولت و مجلس این حرف را زدند؟ این موضوع همیشه به خود فدراسیون واگذار شده است. حالا در این انتخابات چه کسی رئیس جمهور را انتخاب می کند؟ مجمع حتی کمیته اولیه مستقل است.

محمدی در پایان برنامه الوند صبحگاهی در شبکه دو سیما گفت: مجمع مستقل عمل می کند اما همه کاندیداها لابی می کنند برخی از اعضای مجمع قبلا با برخی از کاندیداها کار کرده اند و نمی توان گفت که این کار را انجام داده است. مستقل است الان نیاز به تغییر داریم و برخی از اعضای مجمع گفتند بیایید. برخی دوستان بداخلاق می کنند و می گویند که عزیزمحمدی قصد کناره گیری دارد، اما من تا آخر اینجا هستم و این قول را به اعضای مجمع داده ام.

بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید