نهادهای خارجی در انتخابات فوتبال دخالت نکنند/ مجمع در برکناری رئیس قبلی فدراسیون نقشی نداشت


ساعت: 08:06
تاریخ انتشار: 1301/05/24
کد خبر: 1889989

من اصلا نمی خواستم رئیس فدراسیون باشم و هنوز هم نمی خواهم.

کاندیدای رد صلاحیت شده ریاست فدراسیون فوتبال گفت: فوتبال ما در شرایط حساسی قرار دارد و نهادهای بیرونی نباید در انتخابات فدراسیون دخالت کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ محمد آهوندی کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال درباره رد صلاحیت خود گفت: آنچه به ما گفته شد؛ با توجه به عدم ثبت 5 امضاء در موعد مقرر به پرونده رسیدگی نشد. با این حال، وقتی وارد فرآیندی می شوید، باید تمام مشکلات آن را بپذیرید. کمیته بدوی نظر داشت و کمیته استیناف هم نظر داشت و آن قانون است که باید تا ساعت 16 امضاها جمع شود. ما هم قبول کرده ایم و امیدوارم هرکسی که رئیس فدراسیون شود موفق باشد و از جایگاهی که داریم به او کمک کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: من اصلا نمی خواستم رئیس فدراسیون باشم و هنوز هم نمی خواهم باشم. نیازی احساس شد و چند نفر از اعضای مجمع… تا زمانی که من به فدراسیون رفتم عده ای اصلا نیامده بودند و شاید اگر مردم بودند و به موقع می آمدند من هم نمی رفتم. ما وارد یک پروسه شده ایم، شرایطش را می پذیریم و امیدوارم هرکسی که انتخاب شد برای فوتبال موثر باشد.

آهوندی درباره وضعیت انتخابات گفت: فوتبال ما در شرایط بحرانی قرار دارد و من فقط این را می گویم. ما باید خیلی مراقب باشیم که با افراد و گروه های خارج از فوتبال دخالت نکنیم و این تصمیم فقط مجمع باشد. اگر این دخالت ها صورت بگیرد یا علنی شود ممکن است مشکلاتی برای فوتبال ما به وجود بیاید. هر مؤسسه ای و هر جا که سر راه باشد. به نظر من مجلس هم برنامه ای برای دخالت ندارد، آنها نکاتی دارند که شاید در جای خودشان درست باشد اما باید توجه داشته باشیم که فیفا یک نهاد مستقل است و حتی نسبت به الگوی انتقادات و انتقادات ما حساس است. نباید شبهه ایجاد کند

وی درباره حمایت از فرد خاصی گفت: نظر خاصی ندارم اما فکر می کنم مجمع باید انتخاب کند. تفاوت انتخابات فوتبال با مجلس این است که عموم مردم مجبور به رای دادن نیستند و نمایندگان بخش هایی از فوتبال این کار را می کنند. او باید فردی باشد که بتواند مسائل امروز فوتبال از جمله اساسنامه، ورود بانوان به ورزشگاه، دخالت برخی نهادها، مسائل مالی، پول پرداختی و… را درک کند. باید یک نفر برای این مسائل تصمیم بگیرد و رئیس فدراسیون شدن چیز خاصی نیست.

کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال گفت: اگر من مثلا رئیس جمهور شوم یا فردی که حتی نمی تواند سریع با فیفا و AFC ملاقات کند و مشکلات را حل کند چه کمکی به فوتبال ما می کند؟ این انتخاب در اختیار مجلس است و باید این انتخاب را انجام دهد. این 3 نفر کاندیدای نهایی هستند. من می گویم این افراد نه 100 درصد هستند و نه صفر. مجمع باید نشان دهد که چه کسی در حل مشکلات بهتر است.

آهوندی خاطرنشان کرد: در دنیا هم همین طور است که مجمع رکن اصلی تصمیم گیری فوتبال است. مثلا در ماجرای برکناری رئیس قبلی فدراسیون، بدی آن این بود که مجمع نقشی نداشت. درست است که در قسمت اول بر اساس اساسنامه هیات مدیره می توانستند رئیس جمهور را موقتاً آزاد کنند اما نگذاشتند به مجمع برسد و تصمیم گیری کند. مجلس حتی اگر ایراد داشته باشد که همیشه هست، مهم ترین رکن تصمیم گیری است و نباید تضعیف شود.


ادامه مطلب;

دیدگاهتان را بنویسید