در راستای برکناری وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه – بودجه از کابینه/معاونت: تغییر رئیس بانک مرکزی بر بازار تاثیری نداشت.

در راستای برکناری وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه – بودجه از کابینه/معاونت: تغییر رئیس بانک مرکزی بر بازار تاثیری نداشت.

یک نماینده مجلس گفت: تغییر رئیس بانک مرکزی تاثیری بر بازار نداشت و چند روزی شاهد کاهش قیمت دلار بودیم اما دوباره افزایش یافت. پس دلیل اصلی وضعیت بازار تیم اقتصادی و وزیر اقتصاد در راس آن است.

علی اصغر هانی نماینده مجلس درباره وضعیت تخصیص وام های عمرانی در بودجه امسال و ملاحظاتی که در تصویب لایحه بودجه 1402 باید لحاظ شود، گفت: تا امروز اصلا از تخصیص ساخت و ساز راضی نیستیم. اعطای وام از سوی دولت در سطح استان، دولت واقعا در اعطای وام های عمرانی ضعیف عمل کرده است و در تخصیص بودجه عمرانی بسیار عقب هستیم.

درآمدهای مالیاتی و نفتی دولت در لایحه بودجه محقق می شود

وی بیان کرد: تاکنون درآمدهای مالیاتی به میزان پیش بینی شده محقق شده است. در فروش نفت نیز – امسال قیمت فروش را 70 دلار تعیین کردیم و پس از جنگ اوکراین و روسیه، دولت نفت را به قیمت 80، 90 و 100 دلار می فروشد – درآمد دولت محقق می شود، بنابراین دو شاخص اصلی دولت در زمینه فروش نفت محقق می شود. درآمد در لایحه برای بودجه محقق می شود

نماینده شاهرود در شورای اسلامی توضیح داد: ابتدا باید پرسید تفاوت درآمد حاصل از فروش نفت کجا بوده است؟ در وهله دوم باید این سوال را هم مطرح کرد که چرا وقتی دو درآمد اصلی بودجه در مناطق و شهرستان ها محقق شد، برخی از شاخص ها بین 5 تا 10 درصد و برخی از شاخص های بودجه صفر درصد محقق شدند؟ ما به عنوان قانونگذار و ناظر متوجه این موضوع نیستیم و دولت باید در این زمینه توضیح دهد.

این عضو کمیسیون شهروندی در مجلس همچنین تاکید کرد: این سوء مدیریت به سازمان برنامه و بودجه برمی گردد و اگر دولت فکری نکند در دو حوزه متضرر می شود.

وی با بیان اینکه دولت ابتدا باید سریعا برای نوسازی تیم اقتصادی خود اقدام کند، گفت: تغییر رئیس بانک مرکزی تاثیری بر بازار نداشته است و چند روزی است که شاهد کاهش قیمت دلار بوده ایم اما کاهش یافته است. دوباره برخاست.» پس دلیل اصلی وضعیت بازار تیم اقتصادی و در راس آن وزیر اقتصاد است.

سازمان برنامه و بودجه منجمد شده است

هانی در پایان افزود: ثانیاً باید در سازمان برنامه و بودجه تغییراتی ایجاد شود، امروز سازمان برنامه و بودجه منجمد شده و به گونه ای عمل نمی کند که در سطح کشور تحرک ایجاد کند. دوستان در کمیته تلفیق بودجه سال 1401 امسال اعلام کردند که در طرح جدید هدفمندسازی یارانه ها تنها 4 قلم کالا افزایش قیمت دارد اما 4 هزار قلم افزایش قیمت داشته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید