پیام مهم سولدو به هواداران و مدیران تراکتورسازی

پیام مهم سولدو به هواداران و مدیران تراکتورسازی

تراکتورسازی در شرایط سختی وارد لیگ بیست و یکم شد. وضعیتی که او چند ماه مانده به پایان لیگ بیستم پیش بینی کرده بود، سختی آن را پیش بینی می کرد. باشگاه با بدهی های سنگین به خارجی های سابق دست و پنجه نرم کرد و فصل را با تغییرات همیشگی به پایان رساند و در ابتدای فصل جدید همچنان اوضاع آشفته بود. نتیجه این شرایط این است که نامیزان در 8 هفته ابتدایی 4 شکست متحمل شده و در رده دوازدهم قرار دارد.

لایه برداری جدید بدون پوست!

بلافاصله پس از پایان فصل، تعداد زیادی از بازیکنان کلیدی تراکتورسازی را ترک کردند. این موج جدایی پیش از پایان لیگ و با پایان کار اشکان دژاگا و مسعود شجاعی در تبریز آغاز شده بود و از تراکتورسازی خبر می داد. البته لایه برداری برای جذب جایگزین های مناسب و مجزا ضروری است. تمرکز باشگاه بیشتر روی حل مشکل پنجره بسته نقل و انتقالات بود و در تابستان شاهد اعتراض شدید هواداران به وضعیت تیم محبوبشان بودیم که منجر به تعطیلی چند روزه باشگاه تراکتورسازی شد. در عین حال تمرینات سرخ پوشان با وقفه های متعدد و طولانی به بی نظم ترین شکل ممکن برگزار شد و باشگاه به دلیل بسته بودن پنجره نتوانست بازیکن مطرحی را برای حضور در تبریز ترغیب کند.

در ناآماده ترین حالت ممکن وارد لیگ شوید

در چنین شرایطی تراکتورسازی وارد لیگ برتر شد و در اولین گام با نتیجه 4 بر یک مغلوب گهر شد. این یک نگرانی جدی بود. قرمزها در سه بازی بعدی دو شکست دیگر متحمل شدند تا فیروز کریمی که جانشین او (فراز کمالوند بدون بازی از تراکتور شد) جایگزین او شد. پس از ارائه انواع روش، زونیمیر سولدوی کروات کنترل تراکتور را به دست گرفت تا وارد یک چالش دشوار شود. هدف احیای تراکتور بود.

Soldo را با یک هدف کوتاه مدت شروع کنید

سولدو در سه بازی اول روی گل نخوردن و بهبود ساختار دفاعی تیمش تمرکز کرد تا به سرعت به شکست های سری پایان دهد. او با موفقیت از پس این کار برآمد و تراکتورسازی در سه بازی متوالی با هدایت این مربی حتی یک گل دریافت نکرد و البته حتی یک شکست هم دریافت نکرد. سولدو تاکنون توانسته است سعی کند تیمش را بشناسد زیرا مشکلات عمده ای را شناسایی کرده است که حل آنها زمان زیادی می برد. او دیروز پس از اولین شکستش در لیگ برتر ایران حرف هایی زد که تا حد زیادی واقعیت تیمش بود.

سولدو به شدت به اشتباهات شاگردانش در بازی با آلومینیوم حریص بود و برخلاف دیدارهای گذشته این مربی آرام را کنار ندیدیم.

حالا باید صبر کنیم…

در تیمی که تغییر مربی و مدیرعامل در کسری از ثانیه اتفاق می افتد و صبر هواداران و مدیران در سال های اخیر به شدت پایین است، سولدو پیام مهمی داشت. وی از مشکلات عدیده تراکتورسازی صحبت کرد و با بیان اینکه رسیدن به تیم ایده آل خود زمان زیادی می برد، افزود: تراکتورسازی در پایان فصل گذشته نفرات زیادی را از دست داد و قبل از شروع فصل به طور منظم آماده نشد. این مشکلات برای تیم وجود دارد و ما سخت کار می کنیم تا تراکتور به آن چیزی که من می خواهم برسیم، چون با آلومینیوم تفاوت داشتیم، چون آنها به موقع شروع کردند و تمرینات خوبی انجام دادند، کادر فنی خود را تغییر ندادند و مسابقات تدارکاتی خوبی داشتند. ما افراد بهتری را به خدمت گرفتیم. ما همچنین باید به تلاش خود ادامه دهیم زیرا فصل سختی برای تراکتورسازی است.”

نقد همراه با حقایق؛ کدام ترازو؟

او از کار سخت پیش رو که زمان می برد صحبت می کند. این در حالی است که پس از اولین شکست از تراکتورسازی، برخی از کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال تبریز لب به انتقاد گشودند و اعلام کردند سولدو مجالی برای توجیه خود ندارد. ممکن است طبق عرف چند سال اخیر این انتقادات نوعی پیام برادرانه به سولدو باشد که برای حفظ جایگاه خود باید هوشیار باشد، اما اگر بخواهیم منطقی به موضوع نگاه کنیم، متقاعد خواهیم شد که صحبت های سرمربی کروات تراکتورسازی بهانه ای نبود، او گفت که آن را در تیمش دیده است. تراکتورسازی ساختار کلی خود را نسبت به سه فصل اخیر تغییر داده و دیگر تیمی ستاره دار نیست. علاوه بر این، این تدارکات که با جنجال، حاشیه، بلاتکلیفی و تعطیلی های متعدد همراه بود، بازیکنان تراکتورسازی را در شرایط بدنی بسیار بدی قرار داد که باعث افت عملکرد بسیاری از بازیکنان در نیمه دوم و چندین مصدومیت شد. در حال حاضر با اخباری و بابای بیرون شهادت دهند.

در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی با آلومینیوم سولدو تاکید کرد که تیمش سخت کار کرده است و برای تبدیل شدن به آرمان هایی که می خواهد به زمان زیادی نیاز دارد.

به نظر می رسد تراکتوری ها در این مرحله چاره ای جز حمایت از سولدو ندارند چرا که شرایط در این مقطع زمانی تغییر نمی کند، بلکه به ثبات می رسد و سرمربی تراکتورسازی در این مدت کوتاه نشان داد که درد خود را درک می کند. و او واقع بینانه در تلاش برای حل آنهاست، نه با وعده های جذاب و بدون پشتوانه. تراکتورسازی در دیدار مقابل آلومینیوم دو گل به ثمر رساند و مشکلات زیادی به وجود آمد اما هواداران و مدیران این باشگاه باید در نظر داشته باشند که این دوره ممکن است نقطه عطفی برای چند سال آینده باشد چرا که تراکتور در حال تبدیل شدن به یک تیم جدید است. ستاره محور باشید و برای شروع بازیکنان فعلی زمان و تجربه زیادی می طلبد، که البته همانطور که تجربه نشان می دهد باید در زمستان و قدم به قدم چند بازیکن دیگر به پنجره نقل و انتقالات اضافه کنند. در تبریز یک ستاره برای موفقیت کافی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید