پیام کنایه آمیز پرسپولیس خطاب به استقلال

پیام کنایه آمیز پرسپولیس خطاب به استقلال

باشگاه پرسپولیس در آستانه دربی 102 آستان مطالبی کنایه آمیز منتشر کرد و معتقد بود که دو پیروزی استقلال در تاریخ دربی را نباید به حساب آورد.

سایت رسمی باشگاه پرسپولیس در این خصوص نوشت:

تیم های فوتبال قرمز و آبی ایران تاکنون در 101 مسابقه به مصاف یکدیگر رفته اند که از این میان می توان نتایج 99 بازی را به صورت آماری محاسبه کرد، هرچند اکثر رسانه ها به صلاحدید خود تمایلی به ورود به این موضوع ندارند.
در 101 دربی برگزار شده تاکنون، دو بازی به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های استاندارد برگزاری مسابقات فوتبال لغو شد.
در دربی شماره 6 در 3 مهر 1349 که یک بازی دوستانه بود، بازیکن استقلال تعویض شد و بازیکن دیگری به جای او وارد زمین شد. بر اساس قوانین فوتبال، بازیکنی که رفته است پس از تعویض، اجازه حضور در زمین را ندارد و بازیکن فاقد صلاحیت محسوب می شود. اما در ادامه مسابقه همین بازیکن پس از استراحت و ریکاوری به زمین برگشت و گلزنی کرد.
اما در دربی شماره 23 که یک بازی دوستانه به افتخار مرحوم علی دانایی فرد بود، به دلیل اختلالاتی که در جریان بازی به وجود آمد، بازی تمام نشد و شاهد بازی 90 دقیقه ای نبودیم.
البته با احتساب این دو دیدار، پرسپولیس در تعداد بردهای دربی برتری دارد. با احتساب نتایج به دست آمده در زمان بازی قانونی و دستورات انضباطی، سرخ‌های ایران تا کنون 27 دربی و استقلال 26 برد از جمله بردهای او در دو دیدار فوق‌الذکر به دست آورده‌اند. دیدارهایی که در وقت قانونی با تساوی به پایان رسید و به ضربات پنالتی کشیده شد نیز جزو 48 تساوی دو تیم است.
تعداد دیدارهای رسمی دو تیم 95 دیدار است و پرسپولیس با پیروزی 27 بر 24 صدرنشین است.
آخرین پیروزی استقلال در دربی به 19 اسفند 1394 یعنی دو هزار و 114 روز مانده به دربی پیش رو برمی گردد.