پیروی از توصیه های رهبر معظم انقلاب 14 خرداد موجب تسریع پیشرفت کشور می شود.


ساعت: 15:03
تاریخ انتشار: 1801/03/18
کد خبر: 1844535

دبیر شورای نگهبان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب 14 خرداد گفت: اجرای توصیه های مهم ایشان باعث افزایش سرعت انقلاب در پیشرفت ایران اسلامی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان صبح امروز (17 خرداد 1401) در جلسه این شورا با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) به تبیین برخی از ابعاد آن حضرت پرداخت. شخصیت بزرگ هر معصوم (ع) را به این خصوصیت می‌شناسند که امام رضا (ع) را عالم آل محمد (ص) می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: مامون مناظرات بسیاری را بین شخصیت های برجسته مذاهب اعم از مسیحیان و یهودیان با امام رضا (ع) ترتیب داد تا به عقیده خود امام را شکست دهد و از جایگاه او در جامعه بکاهد، اما برنده همه این مناظرات بود. .

آیت الله جنتی با تأکید بر اینکه معبد به برکت امام رضا(ع) محل ظهور فرشتگان الهی و پیوند قلوب مؤمنان با ذات باری تعالی است، گفت: در طول تاریخ همواره مخالفان اسلام متنفر بوده اند. این امام خوب، سوره 8 می فرماید: «آنان برگزیدند که نور خدا را با دهان (و سخن و تهمت) خاموش کنند، در حالی که خدا تکمیل کننده نور خود است، هر چند کافران ناراضی باشند.

وی افزود: گاهی در بعضی از بدی ها خیری وجود دارد. به عنوان مثال دشمن امام رضا (ع) را با کینه توزی به ایران فرستاد، اما حضور آن حضرت در این سرزمین مایه خیر و برکت بود و امروز معبد آن حضرت، کانون نور خیل عظیم مسلمانان جهان و نمازگزاران ایرانی و خارجی است. .

وی با تاکید بر اینکه موضوع ولایت امام رضا(ع) و دستاوردهای ارزشمند این واقعه باید در جلسات تخصصی مطرح و تبیین شود، تصریح کرد: این امر با برنامه ریزی دقیق مامون انجام شد اما امام رضا(ع) بر این تکیه می کنند. ايمان به خدا و علم الهي خود، اين تهديد را به فرصت تبديل كرد و از آن براي استقرار اصول اسلام استفاده كرد.

آیت الله جنتی با بیان اینکه امام رضا(ع) پاسخ بسیاری از شبهات دینی جامعه اسلامی را بر جای گذاشته و از بسیاری از بدعت ها و بدعت ها جلوگیری کرده است، گفت: رفتار خیرخواهانه ایشان با دشمنان و مخالفان نیز مشخص است.

وی گفت: واقعیت این است که سیره ائمه (علیهم السلام) به طور کامل شناخته نشده و ابعاد مختلف تلاش فراوان آنان برای حفظ اسلام ناب محمدی تبیین نشده است. اگر این نقیصه جبران شود و ائمه (علیهم السلام) برای جامعه شناخته شوند، ارادت جامعه به ویژه جوانان به معصوم روز به روز بیشتر می شود.

آیت الله جنتی در همین راستا از رسانه ها و نهادهای فرهنگی خواست تا کاستی ها در این زمینه را جبران کنند.

دبیر شورای نگهبان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سالگرد رحلت امام خمینی (ره) گفت: بحمدالله امسال سالروز رحلت امام خمینی (ره) است. رحلت حضرت امام خمینی (ره) این امکان وجود دارد که مراسم یادبود آن حضرت با حضور عاشقان و مردم انقلابی برای بهره گیری از بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در این مراسم برگزار شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب همچون سال های گذشته در این مراسم گوشه هایی از شخصیت خود به ویژه ابعاد رهبری انقلاب توسط امام خمینی (ره) را ارائه کردند و واقعاً سخنان آموزنده ای ایراد کردند که قابل تقدیر است. “

آیت الله جنتی گفت: ایشان همچنین توصیه های مهمی به فعالان عرصه های انقلابی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی داشتند که اجرای این توصیه ها باعث افزایش سرعت انقلاب در پیشرفت ایران اسلامی می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم ما همواره قدردان زحمات امام (ره) و یارانشان بوده اند و نیمه خرداد که از ایام الله است فرصت مناسبی برای یادآوری و توجه به ارزش هاست. انقلاب و امام .

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید