سیره عملی امام خمینی (ره) از 14 خرداد 42 تا 14 خرداد 67 / پس از انقلاب و پیشرفت دویست گام جمهوری اسلامی در عرصه های علمی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با سپاس، به سی و سومین سالگرد رحلت بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی حضرت اما خمینی ره رسیدیم. زمان تاگوت تمام شده بود و در آن روز عوامل رژیم به امام خمینی حمله کردند و آن را دستگیر کردند.

نکته دیگری که می توان گفت این است که رحلت امام خمینی (ره) نیز در 14 خرداد 1368 اتفاق افتاد.

دکتر منوچهر محمدی، عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و مشاور وزیر امور خارجه در گفت و گو با سپاس، در خصوص سیره امام خمینی (ره) گفت: شناخت امام خمینی (ره) از امام خمینی (ره) بیوگرافی را باید در نظر داشت



933114001120000570 Test PhotoN%20(1) خبر خاکستری


ضد استکبار

محمدی افزود: اولین ویژگی رفتار امام خمینی (ره) استکبارستیزی بود و در همان ابتدای انقلاب و در روزی که آمریکا توانست به برکت زرادخانه هسته ای خود صد بار تمام کره زمین را نابود کند، فرمودند: حق با ایالت ها بود.» من می توانم انجام دهم.

این کارشناس سیاسی گفت: در آن روزها عده ای به امام خمینی (ره) گفتند برای جلوگیری از شر شوروی به آمریکا پناهنده شوید. او گفت که ایالات متحده بدتر از اتحاد جماهیر شوروی، اتحاد جماهیر شوروی بدتر از انگلیس و هر کدام از دیگری بدتر بودند.

یکی از اساتید دانشگاه تهران گفت: در جای دیگر می گفتند آمریکا را زیر پا می گذاریم و جالب اینجاست که در آن 42 سال آمریکا تمام توطئه ها را علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داده و شکست خورده است. همه آنها.” حمله موشکی به همان پایگاه آمریکایی اسد و اینکه ایران هر وقت بخواهد با آمریکا روبرو می شود، مثلاً نفتکش آمریکایی را دستگیر کرده و پهپاد آمریکایی را سرنگون می کند. او از ما تشکر کرد که این کار را نکردیم. برخورد با هواپیمای حامل فرماندهان نظامی آمریکایی.


حامی مظلوم



وی افزود: دومین ویژگی در سیره امام خمینی (ره) توجه مستضعفان و حمایت از مظلومان بود که یکی از آنها حمایت از مردم مظلوم فلسطین است و نتیجه آن را می توان این بود که روزی رژیم صهیونیستی سرود سرود. نیل تا فرات.«اما امروز دیوارهای 9 متری در اطراف آنها ساخته اند و در واقع در محاصره هستند.

محمدی گفت: قبل از انقلاب جریانی به نام محرومان حزب الله وجود داشت که الگوبرداری از انقلاب اسلامی بود و یکی از قدرتمندترین گروه هایی را تشکیل داد که توانست از لبنان در برابر حملات صهیونیست ها حمایت کند.


وحدت اسلامی

مشاور وزیر امور خارجه گفت: یکی دیگر از ویژگی های سیره امام خمینی (ره) تاکید بر وحدت مسلمین بود و معتقد بودند که ما از مکتب و کتاب و پیامبری پیروی می کنیم و طبق آیه ای از قرآن که می فرماید. می گوید: به خدا ایمان بیاورید و ما را از هم جدا نکنید. مسلمانان باید متحد باشند و توجه نکنند و اختلاف ایجاد نکنند.

کارشناس سیا گفت: او تفاوت شیعه و سنی را دوست نداشت و تاثیر آن در جمهوری اسلامی دیده می شود. امام خمینی (ره) با توجه به شیعه بودن اکثر مردم ایران، نظام ایران را جمهوری شیعی ندانستند و آن را جمهوری اسلامی نامیدند: «به حمایت همه مسلمانان و وحدت دعوت کردند.


به قدرت خدا تکیه کن


2116800px Ruhollah Khomeini by Jamaran 2 خبر خاکستری

وی بیان کرد: یکی دیگر از ویژگی های سیره امام خمینی(ره) اتکال به خداوند است و امام خمینى خاستگاه همه نیروها را به عنوان یک قدرت لایزال الهی بیان می کند.

محمدی خاطرنشان کرد: در آن زمان به امام خمینی (ره) گفتند که نباید با آمریکا روبرو شویم، زیر آنها بمب اتم دارند.

این کارشناس سیاسی گفت: ایشان فرمودند قدرت خدا بیش از یک میلیارد بمب اتم است و خداوند در بسیاری از صحنه ها به جمهوری اسلامی کمک کرده است و با توجه به توطئه هایی که علیه انقلاب اسلامی صورت گرفت می توان فهمید که اگر نبود. برای نصرت الهی، جمهوری اسلام پابرجا نیست.


تاکید کنیم که می توانیم

وی افزود: یکی دیگر از ویژگی های امام خمینی (ره) این بود که می توانستیم به ایشان توجه کنیم، قبل از انقلاب دولتمردان معتقد بودند که ایران حتی یک خورشید هم نمی تواند بسازد، سلول های بنیادی و نانوذرات جزو ده کشور برتر دنیا شدند و در این بین این سلول ها به عنوان یکی از ده کشور اول جهان شناخته شدند.

محمدی تاکید کرد: اقدامات علمی ارزنده ای از زمان انقلاب تاکنون انجام شده است که یکی از آنها در دوران ولیعهدی بود که جوانان و دانشمندان جمهوری اسلامی توانستند با این بیماری نوظهور که قبلا وجود نداشت مقابله کنند و بلافاصله واکسن تولید کنند. “

استاد دانشگاه تهران گفت: در حالی که بسیاری از کشورها با مرگ و میر بالایی مواجه هستند، اکنون آمار مرگ و میر ناشی از پیشرفت های علمی در ایران نزدیک به صفر است.


قدرت مردم

وی افزود: یکی دیگر از ویژگی های سیره امام خمینی (ره) توجه به قدرت مردمی است که بر اساس این سیره با حرکت مردم از اول انقلاب شروع می شود، سپس در جنگ و سایر مراحل، حضور مردم همیشه است. باعث جمهوری اسلامی می شود.» توطئه ها را پشت سر گذاشتند.

محمدی گفت: قبل از انقلاب خیلی ها می گفتند با کودتا می توانیم به قدرت برسیم اما من ایرادات خمینی را دارم که می گوید مردم باید در جریان باشند، آن وقت مردم خودشان قیام می کنند و نظام را سرنگون می کنند.

این کارشناس سیاسی گفت: وی معتقد است که اگر این انقلاب بدون حضور مردم و به صورت کودتا باشد، مانند اقدامات جمال عبدالناصر، پس از مدتی شکست خواهد خورد، زیرا جنبشی که مردم در آن هستند. حاضر نیست تحمل نخواهد کرد.”


ایمان باید درست باشد نه درست

وی تاکید کرد: یکی دیگر از ویژگی های سیره امام خمینی (ره) این است که می فرمایند حق را نباید به افراد دانست زیرا مردم می توانند تغییر کنند و اگر حقایق مردم را بدانیم فریب تغییر افراد را می خوریم.


عاشورا بودن

محمدی عاشورایی بودن را از دیگر ویژگی های سیره امام خمینی(ره) دانست و گفت اگر عاشورا را الگوی خود قرار دهیم قطعا پیروز می شویم.

مشاور وزیر امور خارجه گفت: ایشان فرمودند ما در مکتب عاشورا شکست نمی خوریم چرا که چه بکشیم و چه بجنگیم ما پیروز هستیم چرا که من حسین و یارانش در مصیبت بارترین وضعیت جان باختند و برای گروه های دیگر. برنده این مدرسه شد


نترس

وی افزود: امام خمینی (ره) هرگز نترسیده و خودشان هم گفته اند که من از هیچکس جز خدا نمی ترسم و این سوال که از هیچکس جز خدا نباید ترسید نیز در جامعه شایع بود.


تلاش برای ظهور

محمدی تاکید کرد: یکی از ویژگی های سیره امام خمینی(ره) توجه ایشان به مسئله منشأ آن است و ایشان در سخنان خود بیان کردند که این انقلاب باید زمینه ساز ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید