پیشرفت 50 درصدی در ساخت شبکه ملی اطلاعات


ساعت: 18:04
تاریخ انتشار: 1301/07/12
کد خبر: 1901278

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مطابق با اجرای شورای عالی فضای مجازی، اجرای شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیرساخت فضای مجازی کشور از ابتدای دولت در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون حدود 50 درصد پیشرفت کرده است. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از حضور در جلسه مشترک کمیسیون‌های صنایع، معادن و فرهنگ مجلس گفت: جلسه مشترک کمیسیون‌های صنایع، معادن و فرهنگ امروز تشکیل شد و با توجه به دغدغه‌های نمایندگان مجلس درباره با پیشرفت شبکه ملی اطلاعات، اقدامات وزارت ارتباطات و دستگاه های مرتبط برای کمک به کسب و کارها در فضای مجازی و رفع مشکلات ارتباطی پاسخ داده شد.

وی افزود: مطابق با اجرای شورای عالی فضای مجازی، اجرای شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیرساخت فضای مجازی کشور از ابتدای دولت در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون حدود 50 درصد پیشرفت داشته است. هدف ارائه یک شبکه پرسرعت، باکیفیت، مستقل و امن در محدوده جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران با سرعت چند صد مگابیت بر ثانیه است تا انواع پرسرعت و پرسرعت خدمات باکیفیت به مردم ارائه شود.

زارع پور تصریح کرد: با در نظر گرفتن شرایطی که از سوی مقامات امنیتی کشور به ما ابلاغ شده و محدودیت های اعمال شده بر برخی پلت فرم های خارجی، ما به عنوان وزارت ارتباطات که مسئولیت اتصال در این محدودیت ها را بر عهده داریم، تلاش کرده ایم ظرفیت های داخلی را تقویت کنیم و به بهبود پلتفرم‌های داخلی کمک کنید تا بتوانند مسائل ارتباطی و تجاری افراد با مردم را بپذیرند و مدیریت کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امروز ظرفیت داخلی بسیار خوبی در همه بخش ها داریم، افزود: در حالی که پلتفرم های آمریکا در بسیاری از کشورهای اروپایی موضوعات خرید و فروش، جابجایی مسافر و … را پوشش می دادند، امروز این ظرفیت را داریم که ما داریم. محلی های خودمان که کار می کنند.

زارع پور تصریح کرد: شاید برای اولین بار با وجود اینکه به دلیل شرایط امنیتی کشور محدودیت هایی بر روی اینترنت بین الملل در ساعات خاصی اعمال می شود اما تمامی سرورها و سرویس های داخلی کشور به صورت 100 درصد کار می کنند.

وزیر ارتباطات افزود: برنامه ویژه ای برای حمایت از بسترها و ظرفیت های داخلی برای تقویت زیرساخت های سخت افزاری و ظرفیتی پیش بینی کرده ایم تا بتوانند خدمات مورد نیاز مردم را با کیفیت و سرعت بالا ارائه دهند. در دو هفته گذشته که محدودیت ها به دلیل شرایط امنیتی کشور اعمال شد، تمام تلاش خود را به صورت شبانه روزی برای ارتقای کیفیت آنها به کار گرفتیم، ظرفیت های داخلی اصلاً قابل مقایسه با گذشته نیست. من مردم را به استفاده از ظرفیت داخلی تشویق می کنم زیرا آنها قابلیت هایی دارند که گاهی اوقات در برخی از نسخه های خارجی موجود نیست.

دیدگاهتان را بنویسید