پیشنهاد عجیب ترامپ؛ مذاکرات صلح روسیه و اوکراین را به من بسپار

پیشنهاد عجیب ترامپ؛  مذاکرات صلح روسیه و اوکراین را به من بسپار

روز جدیدرئیس جمهور سابق ایالات متحده در ادعایی عجیب پیشنهاد کرد که می تواند یک تیم مذاکره کننده را برای میانجیگری صلح بین روسیه و اوکراین رهبری کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا با انتشار پست های متعددی در فضای مجازی به ماجرای نشت خط لوله گاز نورد استریم اشاره کرد و سپس پیشنهاد رهبری تیمی را برای مذاکره با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و حل بحران اوکراین داد.

ترامپ مدعی است که نشت در خطوط لوله نورد استریم “خرابکاری است و می تواند منجر به تشدید تنش یا جنگ شود!”

وی در این باره نوشت: دولت آمریکا باید در مورد خرابکاری خطوط لوله نورد استریم “آرام، آرام و هوشیار” باشد. این یک رویداد بزرگ است که لزوماً تصمیم بزرگی ندارد. حداقل الان چنین نیازی نیست.

ترامپ بار دیگر ادعای خود را تکرار کرد و گفت که اگر رئیس جمهور آمریکا بود، جنگ در اوکراین هرگز رخ نمی داد.

او سپس راه حل عجیب خود را برای بحران اوکراین ارائه کرد و با لحن و ادبیات عجیب همیشگی خود نوشت: با منفجر کردن خط لوله وضعیت را بدتر نکنید. مدبر و باهوش باشید؛ بگذارید اکنون توافقی صورت گیرد، هر دو طرف به آن توافق نیاز دارند و می خواهند. تمام دنیا روی میز قمار است. من گروه (بحث) را رهبری خواهم کرد؟؟؟

ادعای ترامپ برای رهبری تیم مذاکره کننده برای کاهش تنش در اوکراین با اظهارات اولیه او در آغاز جنگ بسیار متفاوت است. او در ماه مارس گفت که اگر رئیس جمهور آمریکا بود، زیردریایی های هسته ای را به سواحل روسیه می فرستاد تا پوتین را تحت فشار قرار دهد. او همچنین پیشنهاد کرد که آمریکا پرچم چین را بر روی جت های جنگنده خود بگذارد و از آن جنگنده ها برای “نابودی روسیه” استفاده کند.

رئیس جمهور عجیب و غریب و سابق ایالات متحده در ماه فوریه توجیه پوتین برای حمله به اوکراین را «باهوش» و «هوشمندانه» خواند و از او تمجید کرد. در ماه بعد، او پوتین را به خاطر وادار کردن جو بایدن، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده به «رقصیدن با هر ساز»، «درخشان» توصیف کرد.

از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در فوریه سال جاری، ترامپ همواره با ایده ها و راهکارهای عجیب و خنده دار از آن استقبال کرده است. در ماه آوریل، او گفت که روسیه و اوکراین باید “هم اکنون صلح کنند، نه بعدا که همه آنها مرده اند!”

دیدگاهتان را بنویسید