هیچ شانسی برای مذاکرات صلح با اوکراین وجود ندارد


ساعت: 15:32
تاریخ انتشار: 1301/09/30
کد خبر: 1919253

کرملین در خصوص سفر رئیس جمهور اوکراین به واشنگتن اعلام کرد که به دلیل ادامه حمایت نظامی غرب از اوکراین، امکان مذاکره صلح وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری گزارش داد: کرملین در رابطه با سفر رئیس جمهور اوکراین به واشنگتن اعلام کرد، با توجه به ادامه حمایت نظامی غرب از اوکراین، امکان مذاکره صلح وجود ندارد.

کرملین همچنین اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز در وزارت دفاع سخنرانی مهمی خواهد داشت و قصد ندارد با رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی که قرار است فردا به مسکو سفر کند، دیدار کند.

پیشتر نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین گفته بود: رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی فردا به مسکو سفر می کند. گروسی در مسکو امکان ایجاد یک منطقه امن در اطراف نیروگاه اتمی Zaporozhye را بررسی خواهد کرد.

پیش از این، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته بود که اکنون زمان مناسبی برای آغاز مذاکرات صلح درباره اوکراین نیست.

اوایل ماه گذشته، زلنسکی شرایط گفتگوهای صلح با روسیه را ارائه کرد و خواستار احیای تمامیت ارضی اوکراین، احترام به منشور سازمان ملل، “غرامت تمام خسارات جنگ” و تضمین عدم تکرار درگیری شد.

ندری رودنکو معاون وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو هیچ پیش شرطی برای مذاکره با اوکراین ارائه نمی دهد، اما کیف باید حسن نیت خود را نشان دهد. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت روسیه آماده تماس است، اما اوکراین راه را برای مذاکرات بیشتر بسته است.

دیدگاهتان را بنویسید