فرانسه: هیچ شانسی برای احیای برجام بدون مشارکت اسرائیل و کشورهای عربی وجود ندارد

فرانسه: هیچ شانسی برای احیای برجام بدون مشارکت اسرائیل و کشورهای عربی وجود ندارد

روز جدید ماکرون گفت که دستیابی به توافق بدون مشارکت کشورهای خلیج فارس، اسرائیل و همه کسانی که امنیت آنها مستقیماً تحت تأثیر قرار می گیرد، دشوار خواهد بود.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه که در یک سفر رسمی دو روزه به امارات متحده عربی، قطر و عربستان سعودی سفر کرده است، در بیانیه ای اعلام کرد که احیای شورای امنیت سازمان ملل بدون مشارکت اسرائیل و کشورهای عربی خلیج فارس شانس کمی دارد. از موفقیت

مکرون روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران پیشنهاد کرد که اسرائیل و کشورهای عربی خلیج فارس بخشی از مذاکرات برای احیای برجام باشند.

وی گفت: فکر می‌کنم همه به این واقعیت واقفند که فقدان گفتگو و تلاش برای یافتن چارچوبی جدید در مورد مسائل هسته‌ای و منطقه‌ای همه را تضعیف کرده و عاملی برای تشدید درگیری است.

وی افزود: “همچنین پویایی بیشتر به مذاکرات و مشارکت نیروهای منطقه ای مهم است. بدون دخالت کشورهای خلیج فارس، اسرائیل و همه کسانی که امنیت آنها مستقیما تحت تاثیر قرار می گیرد، دستیابی به توافق دشوار خواهد بود.”

اظهارات مکرون درباره دخالت اسرائیل زمانی بیان شد که رژیم تل‌آویو، چه در دولت نتانیاهو و چه در دولت کنونی، بارها مخالفت خود را با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و احیای آن اعلام کرد و تاکید کرد که تنها راه متوقف کردن ایران افزایش فشار تحریم‌ها است. یک استراتژی: «فشار حداکثری» و در دسترس بودن اراده و برنامه عمل در صورت پیشروی برنامه هسته‌ای ایران به نقطه فرار هسته‌ای.

جمهوری اسلامی ایران بارها مخالفت و حساسیت خود را نسبت به مداخله سایر کشورها در روند مذاکرات اعلام کرده و تاکید کرده است که تنها با کشورهای 1+5 در مورد مسائل هسته ای و تعهدات طرفین آماده مذاکره است.

مذاکرات در وین با هدف احیای برجام روز جمعه (دیروز) به حالت تعلیق درآمد. زیرا دیپلمات های غربی گفته اند برای رایزنی به پایتخت های خود می روند. دور جدید مذاکرات قرار است اواخر این هفته در وین از سر گرفته شود.

دیپلمات های ارشد اروپایی می گویند: تهران در بسته پیشنهادی جدید خود، پس از ماه ها کار سخت، تقریباً از تمامی توافقات دشواری که در شش دور قبلی مذاکرات به دست آمده بود، خارج شده و «تغییرات اساسی» ایجاد کرده و از همان ابتدا خواستار ادامه مذاکرات شده است. این جدیده.

آنها نسبت به پر کردن این شکاف ها بین ایران و اعضای 1+5 در کوتاه مدت و میان مدت ابراز تردید کردند.

جمهوری اسلامی ایران گفته است که با توجه به سابقه بدهکاری آمریکا و خروج یکجانبه این کشور از برجام، واشنگتن ابتدا باید تمامی تحریم های اعمال شده علیه ایران پس از پایان برجام را لغو کند و روند راستی آزمایی لغو تمامی تحریم ها علیه ایران انجام شود. تکمیل شد. . .

تهران همچنین خواهان جبران صدها میلیارد دلار خسارت اقتصادی ناشی از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تضمین این است که در صورت بازگشت آمریکا به برجام، با تغییر رهبری خود در برابر برجام، دوباره از برجام خارج نخواهد شد. ایران. تحریم نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید