شانسی برای بازگشت من با جام ملت های آسیا وجود نداشت


زمان: 12:40 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: 1301/07/17
کد خبر: 1902108

در مراسم استقبال از فوتسالیست های ایران چه گذشت؟!

پس از بازگشت کاروان ایران، مسئولان فدراسیون فوتبال و تیم ملی فوتسال صحبت کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ نمایندگان رسمی فدراسیون فوتبال و اعضای تیم ملی فوتسال کشورمان پس از بازگشت به تهران از رقابت های جام ملت های آسیا که در نتیجه آن تیم ملی ایران نایب قهرمان شد، اظهار نظر کردند.


مجدی: با حضور کی روش، صعود به دور دوم جام جهانی کار سختی نیست.

میرشاد مجدی پس از بازگشت تیم ملی فوتسال در جمع خبرنگاران گفت: باید تبریک گفت و بیشتر به فکر آینده بود نایب قهرمانی تیم ملی فوتسال دست کمی از قهرمانی نداشت. علاقه مندان به فوتسال می دانند که ما مستحق شکست نبودیم. متاسفانه توپ های ما گل نشد. قرار بود یک سری موارد میکروآنالیز در محل داشته باشیم، اما نشد. مطمئناً درس خوبی بود و سابقه خوبی برای کادر فنی و بازیکنان ما بود که بهتر و بیشتر به فکر تیم ملی باشیم.

وی ادامه داد: من به عنوان عضو هیئت مدیره مسئولیت دارم که در کنار همه تیم های ملی خود باشم. هر جا احساس می کنیم هیچکس نیست، سعی می کنیم حضور داشته باشیم تا بچه ها تنها نباشند. این مسابقات تمام شده و باید به آینده نگاه کرد و لحظات منفی و نقاط ضعف تیم ملی فوتسال را شناسایی کرد و هر آنچه کادر فنی می خواهد را در اختیار آنها قرار داد. انشاالله در جام جهانی خبرهای خوب و شادی داشته باشیم.

یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به اینکه پس از بازگشت تیم ملی فوتسال با شمسایی گفت وگوی کوتاهی داشته است، گفت: به هر حال شمسایی هم مثل همه بازیکنانش ناراحت بود. راستی یاد سخنان جهان پهلوان تختی افتادم که می گفت من طلا به گردنم انداختم و آن را انداختم و نقره را گرفتم. واقعا این اتفاق افتاد و برد دست ما بود و بدشانسی باعث شد این اتفاقات بیفتد. به شمسایی گفتم مشکل چندانی نیست و به زحمت افتادند. این وظیفه فدراسیون و کمیسیون فوتسال است که بیش از گذشته از تیم ملی فوتسال حمایت کند و از تیم های اصلی خود حمایت کند. ما این بازی را باختیم اما دنیا هنوز می داند که ایران در آسیا اول است.

مجدی درباره اینکه ژاپن از نظر آمادگی بهتر از ما بود، تصریح کرد: احساس می کنم با بازی هایی که در مرحله مقدماتی انجام دادیم کمی ژاپن را دست کم گرفتیم. شاید اگر با همان تفکری که می خواستیم قهرمان آسیا شویم در فینال حاضر می شدیم، ژاپن باید 4 گل عقب می افتاد. هر دو تیم عملکرد خوبی داشتند و فکر می کنم باخت به ژاپن یک اتفاق بود و چیزی از ارزش های بازیکنان و کادر مربیان ما کم نمی کند. مطمئناً با حمایت فدراسیون مان در مسابقات پیش رو و قهرمانی جهان خواهیم درخشید.

عضو هیات مدیره فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا پس از دو بازی دوستانه تیم ملی، درگیری فکری در هیات مدیره برطرف شد، تصریح کرد: من با کسی درگیری نداشته ام. در انتخاب ها و انتصابات تضاد فکری وجود دارد اما اکنون همه باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا تیم ملی را در دور دوم مسابقات ببینیم و با هماهنگی هایی که انجام شده و حضور سرمربی جدید این اتفاق بیفتد. حضور در دور دوم مسابقات قهرمانی جهان سخت نیست. علاوه بر این شاهد دیدارهای حریفان تیم ملی در جام جهانی نیز بودیم.

وی در پاسخ به این سوال که «عملکرد کی روش در تیم ملی را چطور می بینید؟» گفت: اکنون نمی توانیم درباره عملکرد کی روش صحبت کنیم چون او تمرین نداشته است. ما فقط می توانیم در مورد بحث مدیریت صحبت کنیم به نظر من بچه ها از فعل آرزوی خوب استفاده کردند و مربی با آنها هماهنگ است. امیدواریم سه بازی آینده را ببرند.


شمسایی: جای ما نبود که با جام قهرمانی آسیا برگردیم

وحید شمسایی پس از بازگشت تیم ملی فوتسال ایران در جمع خبرنگاران درباره مقام دومی در جام ملت های آسیا گفت: من فقط شرمنده مردم هستم. بچه های ما خیلی تلاش کردند، ما چند بازیکن جدید داشتیم و خجالت می کشیدیم. در فوتبال هم برای ما نتیجه معکوس داشت و این قسمت بود. خدایا مردم مرا ببخشند، امروز می خواستیم با جام قهرمانی بیاییم که نشد. با تشکر از هر بازیکن. آنها خیلی سخت کار کردند، اما قرار نبود ما قهرمان شویم.

وی در مورد اینکه تیم ملی به فینال خوب رفت اما در فینال تمرکز کمتری داشت، گفت: در فینال، بچه های ما موقعیت های زیادی برای گلزنی داشتند، اما وقتی بازی را باختی، قدرت نداری دیگر صحبت کن.” با جام قهرمانی می خواستم در این روزهای سخت قهرمانی را به مردم تقدیم کنم اما نشد.

سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان در پاسخ به اینکه ژاپنی ها تیم ملی را خیلی خوب آنالیز کرده اند، گفت: دروازه بان دوم ژاپن به دلیل مصدومیت دروازه بان اصلی آنها مقابل ازبکستان بازی کرد و با توجه به اینکه خودم 10 بار در قهرمانی بازی کردم، در آسیا بازی کردم، خیلی جالب است که یک دروازه بان در یک بازی و پنج دقیقه بهترین دروازه بان آسیا می شود، چون خیلی خوب عمل کرد، اگر سعید مومنی تا شب کاندیدای اصلی بود. قبل از فینال این وضعیت به آنالیز آنها مربوط نیست و بارها خط دفاعی آنها را رد کردیم و موقعیت های تک به تک داشتیم. حتی به تیر افقی هم زدیم. زیبایی فوتبال و فوتسال در همین است.

شمسایی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ریزی خاصی برای آینده تیم فوتسال انجام شده است، خاطرنشان کرد: معتقدم برخی از بازیکنان جدید ما می توانند سال ها برای تیم ملی ایفای نقش کنند. امروز آمدیم و باید دید وضعیت چگونه خواهد بود. اگر می خواهیم در آینده اقتدار و هویت فوتسال خود را حفظ کنیم باید از امروز برنامه ریزی کنیم. اینکه بتونی یه تیم خوب جمع کنی و خوب هدایتش کنی و به مقصد برسی، وگرنه فردا دیره، چه با هرکسی و با هر کجا. به رئیس فدراسیون هم گفتم این موضوع در اختیار فدراسیون است و می تواند تصمیم بگیرد.

وی در پاسخ به اینکه ژاپن مقابل حریفان بزرگی مانند برزیل بازی می کرد و کمبود بازی های دوستانه برای تیم جوان ما احساس می شد، گفت: سه چهار بازی که در تایلند انجام دادیم خیلی ما را روشن کرد و عملکرد فوق العاده درخشانی داشت. در حالی که فینال، ما آن را انجام دادیم. روز قبل از بازی در نشست خبری وقتی با کاپیتان ژاپن درباره شکست مقابل عربستان صحبت کردیم، گفت تیمی که خوب بازی کند لزوما برنده نمی شود. مقابل ژاپن خیلی خوب بازی کردیم اما پیروز نشدیم. موقعیت های زیادی برای گلزنی داشتیم اما متاسفانه از دست دادیم.


احمد عباسی: توقع مردم از ما بالا رفته است

سعید احمد عباسی پس از بازگشت ملی پوشان فوتسال ایران به کشورمان درباره مقام دومی در جام ملت های آسیا گفت: مسابقات را به گونه ای آغاز کردیم که توقعات زیادی را بالا بردیم. البته مردم حق داشتند که می خواستند ما ژاپن را ببریم. زمانی که با بازیکنان صحبت کردیم، گفتیم که نیامده ایم تایلند و اندونزی را ببریم، اما برای قهرمانی باید ژاپن را شکست دهیم.

وی درباره شکست شاگردان شمسایی در فینال مقابل سامورایی آبی گفت: در بازی فینال همه کار کردیم و بی نظیر بودیم اما گلی نخوردیم. به زودی برنده تمایزات بزرگ شوید ما شرمنده مردم هستیم. از زحمات شمسایی و اعتمادی که به جوانان داشت تشکر می کنم. امیدوارم بتوانیم این نتیجه را جبران کنیم.

ملی پوش فوتسال کشور درباره کار سخت ایران برای انتقام گل خورده مقابل ژاپن گفت: در این دیدار برای اولین بار از حریف عقب افتادیم. با این حال همه ما امیدوار به گلزنی بودیم و دروازه بان ژاپنی در یک بازی بهترین دروازه بان مسابقات شد. اتحادیه فوتبال انگلیس تاکنون از ما حمایت کرده است و از تاج، اوصولی، پرهیشکار و کریمیان (مدیر تیم ملی) تشکر می کنم. امیدوارم این حمایت ها تا جام جهانی 2024 ادامه داشته باشد.


اسدشیر: میانگین سنی پایینی داشتیم

مهدی اسد شیر بازیکن تیم ملی فوتسال کشورمان درباره اشک هایش بعد از بازی برگشت به ایران و نایب قهرمانی جام ملت های آسیا گفت: در واقع خیلی ناراحت شدم. چون در آسیا در فینال بودیم و همیشه ژاپن را می بردیم. فکر می کنم ما فقط دو بار به ژاپن باختیم. پس غمگین شدم و گریه کردم. خدا را شکر اولین تلاش من بود و در اولین تلاش به فینال آسیا رسیدیم. از شمسایی هم تشکر می کنم که برای جوانانی مثل ما ارزش قائل شد تا بتوانیم در جام ملت های آسیا بازی کنیم.

فوتسالیست 23 ساله و آینده دار ایران با بیان اینکه اگر سناریوی شکست مقابل ژاپن تکرار نشود در آینده چه اتفاقی می افتد، گفت: هدف ما جام جهانی و جام ملت های آسیا بعدی است. تیم ما جوان و با میانگین سنی پایین بود. مطمئنم در آینده این تیم می تواند دوباره در آسیا قهرمان شود و به سکوهای جهانی برسد. با حضور در این مسابقات تجربیات خوبی کسب کردیم اما در نهایت نتوانستیم با قهرمانی مردم ایران را راضی کنیم.


اوسلی: شمسایی در تیم ملی می ماند

احسان اصولی در واکنش به جدایی یا ماندن وحید شمسایی به عنوان سرپرست کادر فنی تیم ملی فوتسال کشورمان گفت: شمسایی با فدراسیون فوتبال قرارداد دارد و سرمربی تیم ملی فوتسال ایران است و قطعی شده است. با توجه به اطلاعاتی که وی برنامه ریزی کرده است. رئیس فدراسیون فوتبال روز گذشته پس از پایان بازی در رختکن تیم ملی حاضر شد و با بازیکنان و کادر فنی تیم ملی گفت و گو کرد و تاکید کرد که این نتیجه آغاز راه بزرگ تیم ملی فوتسال به سمت است. به صحنه جهانی برسد.


درخشانی: باید با تیم های بزرگ دنیا بازی کنیم

محمدحسین درخشانی در حاشیه مراسم بازگشت تیم ملی فوتسال ایران درباره شکست آن تیم مقابل ژاپن در فینال جام ملت های آسیا گفت: به هر حال بازی فینال حساسیت خود را دارد. 10 بازیکن ما تجربه بین المللی نداشتند. شرایط فینال هم سخت است به خصوص در مقابل تیم ژاپن که یکی از بهترین تیم های جهان است. هر چه تلاش کردیم، در بسته بود. می توانم بگویم روز خوبی برای دروازه بان ژاپنی بود. او در یک بازی مقابل ما در دروازه ایستاد و واقعا عالی بود و بهترین دروازه بان آسیا شد.

وی درباره اینکه به نظر می رسید تیم ایران آمادگی دیدار با ژاپن را ندارد، گفت: در بازی آخر که عقب افتادیم، فشار روی بچه ها بیشتر شد، آن هم به دلیل کم تجربه بودن بچه ها بود. به نظر من اگر توپ های ما گل می شد 5-2 یا 7-2 می شد.

ملی پوش فوتسال ایران درباره درخواست خود از فدراسیون برای آینده گفت: ژاپن قبل از آمدن به جام ملت ها دو بازی دوستانه با برزیل انجام داد. همچنین باید مقابل تیم های بزرگی مانند برزیل، آرژانتین و پرتغال بازی کنیم و شانه به شانه بازیکنان بزرگ دنیا بایستیم تا بتوانیم در این شرایط سخت خیلی راحت تر بازی کنیم و نتیجه بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید