پیشنهاد وسوسه انگیز یکی از گزینه های سرمربی استقلال است

پیشنهاد وسوسه انگیز یکی از گزینه های سرمربی استقلال است

بعد از اینکه دو مدیر باسابقه و باتجربه مدیریت فوتبال نتوانستند از پس بدهی های “غول” باشگاه استقلال برآیند و هر کدام به نوعی درآمد باشگاه را صرف کارهای دیگری کردند، وزارت ورزش به دنبال مدیری است که بتواند این مشکلات را ریشه کن کند.

مشکل اصلی استقلال و البته پرسپولیس در سال های اخیر بدهی های مالی و آرای انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال بود که با افزایش قیمت ارز ارقام سرسام آوری را به این دو باشگاه تحمیل کرد.

یکی از بدترین پرونده های باشگاه استقلال تا به اینجا مربوط به آندره استراماهونی است که علی فتح الله زاده به دلیل ناتوانی در انجام خواسته هایش مجبور به استعفا شد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که مسئولان وزارت ورزش تاکید کردند که این وزارتخانه بودجه ای برای پرداخت این درخواست تامین کرده و در اختیار دو مدیرعامل این باشگاه قرار داده اما این بودجه صرف کارهای دیگری شده است.

علی فتح الله زاده که تلاش زیادی برای پرداخت مطالبات استراماچونی داشت، پس از عدم موفقیت از سمت خود استعفا داد اما حمید سجادی وزیر ورزش تاکید کرد که از مدیرعامل استقلال استعفای دریافت نکرده است. اما قرار است وزارت ورزش امروز بررسی نهایی را در خصوص این استعفا و مشکلات پیش روی باشگاه استقلال انجام دهد و جدایی یا ماندن فتح الله زاده را مشخص کند.

وزارت ورزش به دنبال مدیری است که بتواند تمکن مالی لازم را برای پرداخت مطالبات استراماچونی و همچنین مبلغ قرارداد بازیکنان فراهم کند. هر چند یکی از علی البدل مدیرعامل این قول را به وزارت ورزش داد اما به دلیل اتفاقات قبلی وزیر به آن تکیه نکرد. شرایط مالی وزارت ورزش، فدراسیون ها و باشگاه ها به گونه ای است که وزارت ورزش چاره ای ندارد جز اینکه به گزینه ای که مدعی پول است اعتماد کند و باید فردی را به عنوان مدیرعامل جدید استقلال انتخاب کند تا از پول در بازار مطمئن شود. کوتاه ترین زمان ممکن تزریق باشگاه.

دلیل رد درخواست وزارت ورزش برای حضور در مدیریت باشگاه استقلال مشکلات شدید مالی و خزانه خالی این باشگاه است که هر مدیری را روانه معادن می کند و عمرش را در باشگاه کوتاه می کند. باید دید آیا وزارت ورزش می تواند حداقل تا پایان فصل برای رفع مشکلات مالی این تیم مدیرعاملی استقلال را منصوب کند یا وضعیت مالی این باشگاه با هرج و مرج و بحران خودساخته ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید