پیشکسوت استقلال منتقدان آبی ها را شسته است

امیرحسین صادقی

امیرحسین صادقی پیشکسوت استقلال درباره غیبت VAR در فوتبال ایران و تاثیرات آن در لیگ گفت: ما در فوتبال ایران فضای مسموم داریم و این فضای مجازی است، اتفاقاتی که نباید در این فضا بیفتد.

وی ادامه داد: جو مسموم به این معناست که اشتباهات فدراسیون فوتبال توسط سازمان لیگ و کمیسیون داوران صورت می گیرد. میلیاردها دلار خرج فوتبال ایران می شود و همه از آن استفاده می کنند، اما چرا تیم ها باید ببازند؟ تصور کنید تیم هایی مدعی قهرمانی هستند اما اشتباهات داوری سرنوشت تیم را تغییر می دهد. ما می گوییم این اشتباهات غیر عمدی است نه عمدی.

صادقی افزود: در پایان فصل می بینیم که استقلال همانند دو سال گذشته به دلیل اشتباهات داور در دیدار مقابل نفت جام حذفی را از دست داد. تا زمانی که این مشکلات حل نشود، فوتبال ما به همین شکل اداره می شود. آنها همچنین شاهکار کردند و من را در فوتبال پایه فعال می دانستند. هر داور بعد از هر 10 مسابقه لباس خود را عوض می کند.

وی ادامه داد: آقایان فدراسیون فوتبال اینقدر برای ویلموتس هزینه کرده اید. چرا نمی خواهید کمی برای آوردن VAR هزینه کنید؟ ببینید هواداران در حال عذاب هستند. چرا نمی خواهید هزینه ای بپردازید؟

این پیشکسوت فوتبال با اشاره به اینکه گفته می شود انتقال زمان از دست رفته از هر بازی در VAR زمان زیادی می برد، خاطرنشان کرد: به هیچ وجه، این هم یک قانون است، نمی توان بیش از سه یا چهار بار از آن استفاده کرد. به عنوان والیبال یا کشتی . فوتبال هم همینطور.

صادقی گفت: می بینیم که حتی رئیس دپارتمان داوری هم اعتراف می کند که در فلان مسابقه اشتباه صورت گرفته است. به جای اصلاح مشکل، مدام به دنبال زمینه های آن هستیم. حالا شما متوجه هیچ اشتباهی در داوری نمی شوید. بگذارید بازی های لیگ به پایان برسد.» اگر در کورس قهرمانی باشیم، می فهمیم چه اتفاقی دارد می افتد.

کاپیتان سابق استقلال در خصوص عملکرد این تیم افزود: باید حرفی بزنیم که منطقی باشد. متأسفانه یا خوشبختانه فضای مطبوعاتی ما فضای رفاقت است. وقتی می خواهید درباره باشگاه استقلال صحبت کنید، نمی توانید به کسی بگویید کهنه کار. بپوش، فردی که یکی دو سال در استقلال بوده، پیشکسوت محسوب نمی شود، این فوتبال 20 سال است که رشد کرده است، اما خبرنگاری که به پیشکسوت زنگ می زند به او می گوید این کارها را انجام بده، همین. بازی و خیلی آگاهانه اتفاق می‌افتد. شک نکنید که این کار ادامه خواهد داشت. بیایید زمین بخوریم. آدم باید به واقعیت‌ها گوش کند و بعد نظر خود را بگوید. شما کار خود را انجام می‌دادید حالا که نیستید، به فکر پارو زدن در باغ استقلال نباشید. درباره تیمی که برای آن کار می کنید

صادقی در خصوص عملکرد استقلال در خارج از کشور گفت: فدراسیون فوتبال قوانین سختگیرانه ای برای جذب بازیکنان خارجی به لیگ ایران در نظر گرفته است. بازیکنان خارجی مثل ساموئل جانواریو و خیلی های دیگر، من می گویم استقلال یک هافبک خارجی برای برجسته کردن این دو بازیکن خارجی کافی نیست. این دو بازیکن خارجی برای نشان دادن شایستگی های خود در تیم نیاز به زمان دارند. بازیکنان خارجی استقلال در حال حاضر به صورت انفرادی و نه تیمی کار می کنند زیرا هنوز هماهنگی لازم بین بازیکنان ایرانی و خارجی صورت نگرفته است. جیانواریو یکی دو سال در فوتبال ایران بازی کرد، سپس به استقلال آمد و توانست شایستگی های خود را نشان دهد. دلیل این امر را توضیح دهید. مهم این است که به موفقیت استقلال فکر کنیم نه اینکه در فضای مجازی دنبال کننده جمع کنیم. هر کی میخوای باشی برام مهم نیست، نمیدونم کی داره باهام مصاحبه میکنه. باشگاه استقلال هیچ کاری برای من نکرده است. آنها می گویند افرادی که چیزی برای آموزش ندارند. شما در مورد الکس فرگوسن، مورینیو یا گواردیولا صحبت می کنید. لطفا برای حفظ آرامش استقلال کمتر صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید