وعده های پوچ درآمدزایی و حساب نامعتبر آبی ها/استقلال شسته شد. بخواب آجورلو!


ساعت: 15:20
تاریخ انتشار: 04/12/1401
کد خبر: 1880567

حساب باشگاه استقلال در حالی از اعتبارات مناسب خالی شده است که در ابتدای فصل گذشته وعده های بلندپروازانه ای مبنی بر درآمدزایی پایدار از سوی مدیرعامل این باشگاه داده شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ در این روزهای مهم نقل و انتقالات، باشگاه استقلال همچنان منفعلانه و سکوت مرموز خود را ادامه می دهد، در حالی که سایر باشگاه ها علاوه بر رقیب سنتی، یا قرارداد ستاره های خود را تمدید می کنند و یا با پیشنهادهای جذاب و سودآور بهترین های لیگ برتر فصل گذشته را به خدمت می گیرند. . .

در شرایطی که تمرینات تیم فوتبال پرسپولیس از ابتدای هفته آغاز شد و سرخ ها پیش فصل بیست و دوم را آغاز کردند، ریکاردو ساپینتو پرتغالی علیرغم قولی که در جلسه معارفه خود داده بود، پس از انجام برخی اقدامات زودهنگام به ایران بازمی گردد. کار شخصی هنوز از کشور خارج نشده و به تهران نیامده است.بنابراین تکلیف آبی ها در بلاتکلیفی است.

فضای سکوت حاکم در خصوص نقل و انتقالات در باشگاه استقلال چندان به دلیل غیبت از حاشیه نیست. بر اساس برخی گزارش ها و اخبار، به نظر می رسد حساب های تیم قهرمانی شکست ناپذیر از بودجه کافی برخوردار نیست و تیم اقتصادی مدیرعامل این باشگاه نیز به وعده های بلندپروازانه خود عمل نکرده است.

اگرچه هنوز بخشی از مطالبات آبی پوشان از فصل گذشته وجود دارد، اما اعتبار چندانی در حساب باشگاه استقلال وجود ندارد که مصطفی آجورلو به راحتی می تواند با بازیکنان مهم تیمش تمدید کند و ستاره ها را از حریف بدزدد. آن هم در شرایطی که در ابتدای فصل گذشته ادعاهایی مبنی بر درآمدزایی 500 میلیارد تومانی از استقلالی ها مطرح شد.

اما واقعیت این است که مدیران آبی از این ادعای درآمد پایدار حداقل 500 میلیارد تومانی تنها رقمی کمتر از 100 میلیارد تومان دریافت کرده اند و از 80 درصد باقی مانده قول مدیرعامل خبری نیست. جالب اینجاست که استقلال با سازمان لیگ فوتبال به توافق نرسیده و همچنان مبلغی جدی به این نهاد ورزشی بدهکار است.

باشگاه استقلال که از ابتدای لیگ گذشته زیر نظر آجورلو موفق به کسب حق تبلیغات محیطی شد، هنوز سهم 30 درصدی سازمان لیگ از این منبع درآمدی را پرداخت نکرده و بیش از 35 میلیارد تومان به این سازمان بدهکار است. در حالی که قرمزها مدت هاست با سازمان لیگ کنار آمده اند.

در شرایطی که باشگاه پرسپولیس مبلغی را به عنوان تسهیلات از بانک دریافت کرد تا مبالغ دریافتی را برای جذب بازیکنان خارجی مد نظر سرمربی به ارز تبدیل کند و از بازار سرمایه نیز وام سپرده شود، سیاست استقلالی ها اصلا اینطور نیست. واضح و در واقع هیچ. آنها در معرفی خود به این بازار هیچ حیله گری نشان نداده اند.

سیل بدهی های ارزی پیش رو از یک سو و هزینه های منظم تیم فوتبال استقلال از سوی دیگر به همراه گرانی بازیکنان جدید و تمدید آن با پشتوانه خالی اعتبار مالی باشگاه استقلال، باعث شده است. همه دست به دست هم داده اند تا این زمان را برای هواداران آبی ترسناک کنند.

تنها شانس احتمالی آبی ها بازگشت کاوه رضایی است که قطعا در این شرایط کافی نیست. مسابقه دهندگان تا دندان مسلح هستند و صدای هواداران در فضای مجازی و حتی در تجمعات بیرون از درب باشگاه در اعتراض به مدیریت بلند می شود، اما در میان اطرافیان و حتی مدیر عامل هیچ شنودی وجود ندارد. خودش

منتفی نیست که انتخابات داغ رئیس فدراسیون فوتبال باعث شود مدیرعامل این باشگاه که کاندیداتوری اش اصلا کم نیست، مدت ها قبل از انتخابات، برای هماهنگی امور، موهبت اداره یک باشگاه را به او بدهد. از ستاد و برقراری ارتباط موثر و لابی های قوی برای رسیدن به آرزو برای چندین سال به پرداخت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید