پیش بینی تحویل منازل از برنامه اقدام ملی تا اسفندماه سال جاری غیرقانونی است/خرید و فروش در طرح ملی ترافیک


ساعت: 13:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۷
کد خبر: 1900872

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری پیشنهاد کرد

حسینعلی مقصودی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود اولین واحدهای عمرانی طرح اقدام ملی به شرط ایمن سازی زیرساخت ها قبل از عید تحویل شود، گفت: مدت قرارداد اجرای این واحدها دو سال است که طول کشید. – کمی از این دوره

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسینعلی مکسودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ وی بیان کرد: تمامی طرح های عمرانی اعم از اقدامات ملی و مسکن مهر در قالب یک حرکت ملی دسته بندی شده و اجرای آنها رو به جلو است.


وی افزود: در بحث نهضت ملی بیش از 80 درصد زمین در چهارمحال و بختیاری (به جز چهار شهرستان) ایمن شده است، در شهرهای غیر از شهرکرد زمین به بنیاد مسکن این واگذار شده است. استان در شهرهای کوچک به جز بروجن و فرخ شهر که ساخت و ساز انبوه است به روش گروه های ساختمانی انجام می شود.


مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به مفهوم گروه های عمرانی، ادامه داد: یعنی زمین به دو یا سه نفر از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اختصاص می یابد و عملیات اجرایی توسط بنیاد مسکن انجام می شود. خود کارگران فیزیکی، افراد، چون برای اجرای عملیات ساختمانی واریز وجه لازم نیست، یک ابزار از متقاضی نیز مفقود است.


مقصودی بیان کرد: پیش از این حدود 4 هزار و 600 نفر در قالب طرح اقدام ملی ثبت نام کرده بودند. پس از افتتاح سامانه و ثبت نام متقاضیان در 6 مرحله طرح نهضت ملی مسکن، تعداد ثبت نام کنندگان در چهارمحال و بختیاری به 81 هزار نفر رسید که از این تعداد 24 هزار نفر تایید شدند.


وی خاطرنشان کرد: برای 18 هزار و 793 نفر از افراد تایید شده حساب افتتاح شد و 14 هزار و 590 نفر 40 میلیون تومان اولیه را واریز کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: عملیات اجرایی کلیه پرونده های ثبت شده قبلی در شهرکورد در حال انجام است، ثبت فاز 6 که مربوط به سال گذشته و امسال است در مرحله تجهیز کارگاهی است.



وی با بیان اینکه پیش بینی می شود اولین واحدهای عمرانی طرح اقدام ملی به شرط ایمن سازی زیرساخت ها تا قبل از عید تحویل شود، گفت: مدت قرارداد اجرای این واحدها دو سال است که کمتر از آن مدت زمان برده است.


وی خاطرنشان کرد: ساخت 40 هزار و 500 واحد مسکونی در 4 سال سهمیه استان چهارمحال و بختیاری در قالب طرح نهضت ملی مسکن است.

photo 2022 10 03 11 52 52 خبر خاکستری



مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: یکی از استان هایی هستیم که از برنامه های گروه های عمرانی عقب مانده ایم که دلیل آن کمبود زمین در این استان است. این زمین ها بیشتر در حاشیه شهرها هستند و فاقد خدماتی مانند آب، برق و گاز هستند.


مقصودی تصریح کرد: متقاضیان در قالب گروه های عمرانی انتظار دارند آب و برق در محل تامین شود، اما با توجه به اینکه هنوز منابع صندوق ملی مسکن برای حفظ زیرساخت ها مانند آب، برق و گاز تامین نشده است، این امکان برای دولت وجود ندارد. .


وی تاکید کرد: در سناریو آب مورد نیاز ساخت و ساز با تانکر تامین می شود، متقاضیان باید در حین ساخت آب خود را ایمن کنند تا پس از آن زیرساخت ها تامین شود.


مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: در برخی شهرها مانند فرادنبه و فارسان با وجود اینکه زمین مورد نیاز برای ساخت و ساز به عنوان اراضی ملی منابع طبیعی به راه و شهرسازی واگذار شده است، برخی از مردم مدارک ارائه کرده اند و در مورد اموال خود شکایت کرده اند که منجر به توقف کار شده است.


مقسودی افزود: اگر این افراد بتوانند مالکیت خود را ثابت کنند، یا زمین در ازای آن در اختیار آنها قرار می گیرد یا ما هزینه زمین را پرداخت می کنیم.


وی ادامه داد: نهضت ملی یک کار عام المنفعه است و مردم انتظار دارند ساختمان هایشان به سرعت تحویل داده شود، تا زمانی که مالکیت برخی افراد ثابت نشود نمی توانیم خودداری کنیم، بنابراین با هماهنگی دادستانی و ارائه تضمین های لازم جلو می رویم، اما حق و حق آنها حقوق با اثبات مالکیت پرداخت خواهد شد.


مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: در شهرستان های لردگان، کیان، سوجان و بلداجی با کمبود زمین مواجه هستیم زیرا در این شهرستان ها زمین ملی وجود ندارد. کشاورزی بدون خاک ورزی و … استفاده می شود و با مشارکت آنها مسکن ساخته می شود.


مقصودی خاطرنشان کرد: در قانون جهش مقرر شده است که زمین های کشاورزی که برای ساخت و ساز قرار می گیرد، از اراضی درجه یک و دو اعم از نهالستان، جنگل، مرتع و غیره نباشد. عمدتاً از زمین هایی استفاده می شود که سال هاست کشت نشده و آیش رها شده است.


وی افزود: نظارت بر روند ساخت مسکن به سازمان نظام مهندسی محول شده و محدود به بازدید مهندسان ناظر نیست، بلکه برای نمونه برداری از تمامی مراحل بتن ریزی، خاک در محل ته نشین می شود.


مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: بر اساس آزمایشاتی که تاکنون انجام شده از نظر استحکام و کیفیت مشکلی نداشته و کار قابل توجهی انجام شده است. امیدواریم نظارت مستمری در اداره نجاری انجام شود تا مشکلات مسکن مهر را ببینیم، ما به این موضوع برخورد کردیم، نگذاریم.


مقصودی اساسی ترین مشکل در حوزه ساخت و ساز را تامین نامزدها عنوان کرد و گفت: برخی از این افراد مشکلات مالی جدی دارند، بخشی از مایحتاج خود را تامین کرده اند و مابقی را نمی توانند تامین کنند.


وی ادامه داد: میانگین متراژ واحدهای ساختمانی 90 متر دو خوابه است که حدود 350 تا 400 تومان هزینه دارد که مدت ساخت این واحدهای ساختمانی دو سال است اما عدم واریز به موقع وجه از سوی متقاضی، روند را تحت الشعاع قرار می دهد. و سرعت کار.مکان.


مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: به دنبال تدوین زمان واگذاری مسکن هستیم، یعنی بر اساس پول و زمانی که متقاضی واریز کرده است، فردی که پرداخت کرده است. به موقع می توان از واحدهایی که پیشرفت بهتری دارند دریافت کرد.


مقصودی تصریح کرد: بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی هرگونه خرید و فروش خانه های در حال ساخت در قالب طرح نهضت ملی مسکن غیرقانونی است و در مراحل بعدی واگذاری با مشکل مواجه خواهند شد، لذا هشدار می دهیم. فروشندگان و خریداران این نگرش را دارند تا بعداً دچار مشکل نشوند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید