پیش بینی تولید 22 هزار و 500 تن ماهی در استان کرمانشاه/ سرانه مصرف ماهی به 10 کیلوگرم رسید


ساعت: 15:47
تاریخ انتشار: 09/09/1401
کد خبر: 1914772

فرزاد افضلی گفت: پیش بینی می شود امسال میزان تولید آب در استان کرمانشاه به 22 هزار و 500 تن برسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرزاد افضلی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز اظهار داشت: با آغاز فعالیت آبزی پروری در قالب چند مزرعه محدود و در سطح 250 تن در سال 1373، سرانه مصرف سرانه ماهی در استان کرمانشاه به طور متوسط ​​حدود 200 مورد بوده است. به 250 گرم که خانواده های ثروتمند سهم بیشتری در آن دارند.

وی افزود: پس از آغاز فعالیت آبزی پروری در کرمانشاه به عنوان استان فراساحلی، اقدامات آموزشی و ترویجی، ایجاد زیرساخت ها و مجتمع های تولیدی و آبزی پروری در مناطق گرمسیری برای تولید ماهی های گرمسیری و تولید ماهی های زمینی مانند قزل آلا در مناطق سردسیر انجام می شود و هر سال بر حجم تولید و راندمان تولید افزوده می شود.

به گفته مدیرکل شیلات استان کرمانشاه، مطالعه ای در سال 1396 در مورد مصرف سرانه ماهی در استان کرمانشاه انجام شد که بر اساس آن میانگین مصرف ماهی 9 کیلوگرم برآورد شد که در سال 1400 به 10 کیلوگرم رسید. میانگین مصرف ماهی در کشور 12 کیلوگرم، 5 کیلوگرم است.

افضلی بیان کرد: سال گذشته با 460 واحد صیادی میزان تولید آب در استان کرمانشاه به 21 هزار تن رسید که پیش بینی می شود امسال به 22 هزار و 500 تن برسد.

وی پروژه مجتمع شهدای قصرشیرین برای تولید ماهی گرم آبی، مجتمع ریجاب برای تولید ماهی سردآبی، مجتمع داریان پاوه و مجتمع سفید برگ جوانرود برای تولید ماهی سردآبی را از مهمترین پروژه های زیر مجموعه اداره کل شیلات استان کرمانشاه اعلام کرد.

افضلی درباره اهمیت برگزاری جشنواره پخت غذاهای دریایی خاطرنشان کرد: برخلاف اینکه برخی تصور می کنند برگزاری جشنواره غذاهای دریایی تجملاتی است، این موضوع بسیار مهم است و علاوه بر تولید ماهی، نحوه مصرف نیز مقوله علمی است.

مدیر کل شیلات استان کرمانشاه اذعان داشت: نحوه پخت آبزیان بسیار مهم است زیرا باید شرایطی فراهم شود تا مواد مغذی آنها از بین نرود.

افضلی با تاکید بر لزوم رعایت رژیم غذایی مغذی گفت: به طور معمول سطح ویتامین D در بدن افراد کم است و مصرف ماهی و غذاهای دریایی به عنوان منابع غنی امگا 3 و آفتاب گرفتن در این زمینه بسیار موثر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید