پیش بینی هوای روزهای آینده / گرم ترین و سردترین استان ها کدامند؟

پیش بینی هوای روزهای آینده / گرم ترین و سردترین استان ها کدامند؟

روز جدید : رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت خطرات جوی از بارش شدید باران و وزش باد شدید در مناطق مختلف کشور و افزایش دما در مناطق شمالی خبر داد.

صادق ضیائیان در تشریح وضعیت هوای روزهای آینده گفت: روز یکشنبه (19 مهر) در برخی مناطق مازندران، گلستان و کوه های واقع در شرق تهران و آبرانکی سمنان وزش باد و بارش پراکنده باران و در بعدازظهر بارش پراکنده خواهد بود. شمال هرمزگان و جنوب کرمان افزایش ابر، در نقاطی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود همچنین در شرق کشور به ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید در نقاطی همراه با خیزش گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی افزود: روز دوشنبه (20 مهرماه) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود. افزایش نسبی دما در نواحی شمالی کشور و تضعیف وزش باد در شرق پیش بینی می شود همچنین در بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابری و بارش موقت در ارتفاعات واقع در استان پیش بینی می شود. شمال هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب شرق فارس.

به گفته رئیس مرکز پیش بینی و خطرات هواشناسی سازمان هواشناسی کشور طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه (21 و 23 مهرماه) هوای آرام و پایدار در سراسر کشور برقرار می شود.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه (23 مهر) با نفوذ جریانات شمالی خنک به سواحل دریای خزر در شرق اردبیل، گیلان و غرب مازندران ابری و با کاهش نسبی دما و بارش باران پیش بینی می شود. دریای خزر مواج خواهد بود

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۰ مهرماه) صاف همراه با مه صبحگاهی و گاهی وزش باد با حداقل دما پیش بینی می شود. ۱۸ و حداکثر دمای ۳۰ و در روز دوشنبه (۱۱ مهر) صاف همراه با مه صبحگاهی و در نقاطی وزش باد با کمینه دمای ۱۹ و حداکثر ۳۲ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائان در پایان گفت: امروز و فردا (۲۰ و ۲۱ مهرماه) اهواز با دمای ۴۲ درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای ۷ درجه سانتیگراد سردترین است.

دیدگاهتان را بنویسید