پیش بینی کسری بودجه مهم اکونومیست/میرزایی: تورم هزینه های دولت را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

پیش بینی کسری بودجه مهم اکونومیست/میرزایی: تورم هزینه های دولت را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

یک کارشناس اقتصادی معتقد است: افزایش تورم و افزایش نرخ ارز در افزایش هزینه های جاری دولت تاثیر دارد و باعث می شود کسری بودجه دولت در ماه های پایانی سال بسیار بیشتر از الان باشد. آغاز سال

خجت میرزایی در خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به این سوال که آیا به نظر شما با توجه به پرداخت حقوق در پایان سال وعده کاهش رشد نقدینگی محقق نمی شود؟ وی تصریح کرد: بله، چون منابع مالی دولت محدود است؛ در حالی که هزینه های دولت همچنان در حال افزایش است.

وی افزود: این تورم به تنهایی باعث افزایش هزینه های دولت می شود. برای اولین بار در اواسط سال دولت مجبور شد حقوق کارمندان را افزایش دهد. اگرچه سازمان برنامه و بودجه به دلیل نداشتن پول برای پرداخت مخالفت کرد، اما در نهایت دولت مجبور شد افزایش دستمزد را بپذیرد.

این کارشناس اقتصادی گفت: از سوی دیگر درجه بندی معلمان و یکسان سازی حقوق بازنشستگان و موارد دیگر هزینه های جدیدی را به دولت تحمیل می کند.

میرزایی خاطرنشان کرد: این امر به این دلیل است که افزایش تورم و افزایش نرخ ارز بر هزینه‌های جاری دولت تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود کسری بودجه دولت در ماه‌های پایانی سال بسیار بیشتر از آن باشد. در ابتدای سال است.

دیدگاهتان را بنویسید