پیش بینی 500 برنامه در دهه کرامت در خراسان جنوبی / کاروان زیر سایه خورشید از 15 خرداد وارد استان می شود.


ساعت: 15:08
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1843140

ابراهیمی دبیر ستاد مرکزی خدمات رسانی رضوی در خراسان جنوبی گفت: در مجموع 500 برنامه برای دهه کرامت با همکاری ستاد دهه کرامت و دبیرخانه خراسان جنوبی در دهه کرامت پیش بینی شده است. استان . .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هاورستان، محمدعلی ابراهیمی، دبیر ستاد مرکزی خدمات رسانی رضوی در خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اعلام برنامه های دهه کرامت، اظهار داشت: برنامه های دهه کرامت پیش از ظهر امروز برگزار می شود.

وی با بیان اینکه 4 هزار و 400 خادم و 400 یاور رضوی در خراسان جنوبی داریم، افزود: خراسان جنوبی از نظر جمعیت بیشترین خدمتگزار را دارد.

دبیر ستاد مرکزی خدمات رسانی رضوی در خراسان جنوبی گفت: مسئولان استانی در 17 مرکز تخصصی ساماندهی شده اند و در تمامی شهرستان های استان مرکز خدمات رسانی رضوی داریم.

ابراهیمی گفت: برنامه های دبیرخانه استانداری رضوی در پنج محور مشترک ارائه می شود که یکی از آن ها وقف و نذر است و در این راستا سال گذشته دو ملک به آستان قدس اهدا شد.

وی واریز وجه به حساب آستان‌کودس از استان و اهدای یک هزار و 439 راس دام برای ذبح و توزیع گوشت به نیازمندان استان را از دیگر هدایای مردمی دبیرخانه استانداری رضوی عنوان کرد.

دبیر مراکز خدمات رسانی رضوی در خراسان جنوبی گفت: دبیرخانه خدمات رضوی در بحث مشاوره تحصیلی و حقوقی، تحکیم خانواده، پزشکی، اشتغال و سایر مراکز نیز خدمات ارائه می دهد.

ابراهیمی با بیان اینکه سال گذشته 550 زائر به عنوان اولین زیارت به مشهد مقدس اعزام شدند، افزود: امسال در دهه کرامت اولین زیارت را از طبس، فردوس و بشرویه به مشهد مقدس اعزام می کنیم.

وی به اعزام تازه عروسان به مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: امسال پس از زیارت اول، زوج های جدید را به عبادت اعزام خواهیم کرد.

دبیر ستاد مرکزی خدمات رسانی رضوی در خراسان جنوبی گفت: بحث عبادت به دو موضوع ارسال و ترویج فرهنگ عبادت می پردازد.

ابراهیمی از قرائت دعای خاصه دهه کرامت در ساعت 8 صبح و شب خبر داد و افزود: قرائت عبادت آمینولا نیز هر شب انجام می شود.

وی گفت: مرکز کتاب و کتابخوانی دبیرخانه نیز فعال است و برنامه های شعر و ادب را در نظر می گیرد.

دبیر مراکز خدمات رسانی رضوی در خراسان جنوبی از ارائه خدمات درمانی در داخل دبیرخانه خدمات درمانی رضوی خبر داد و گفت: دبیرخانه خدمات سلامت رضوی در قالب تخفیف های هنگفت به بیماران نیازمند خدمات ارائه می کند.

ابراهیمی ادامه داد: اولین درمانگاه امام رضا (ع) در سال 1399 در مسجد توحید راه اندازی شد و در سال گذشته این درمانگاه به مسجد الحسین جوادیه در محدوده خیابان آزادی بیرجند منتقل شد که خدمات درمانی را ارائه می کند. خدمات به 700 بیمار در هفته

وی افزود: با توجه به اینکه این کلینیک در طول سال با تخفیف ویژه به نیازمندان خدمات درمانی ارائه می کند، در دهه کرامت نیز به بیماران خدمات رایگان ارائه می کند.

دبیر مراکز خدمات رسانی رضوی در خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته 400 میلیون تومان برای تامین جهیزیه بین نیازمندان استان توزیع شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه در دهه کرامت شاهد حرکت گروه های جهادی از سوی دبیرخانه رضوی خواهیم بود، گفت: بازپرداخت 58 فقره وام در دهه کرامت با همکاری بانک رسالت در استان توزیع می شود.

وی با اشاره به توزیع 40 هزار بسته معیشتی به ارزش 16 میلیارد تن از مراکز خدمات رسان رضوی در سال گذشته، افزود: برای دهه کرامت امسال 5 هزار بسته غذایی در نظر گرفته شده است.

دبیر ستاد مرکزی خدمات رسانی رضوی در خراسان جنوبی گفت: حمایت از آزادی زندانیان جرایم قهری از دیگر برنامه های دبیرخانه خدمات رسانی رضوی است که پیش بینی می شود دو مادر زندانیان اجباری در پیشگاه خداوند در حرم رضوی آزاد شوند. در دهه کرامت.

ابراهیمی به برگزاری جشن های دهه کرامت اشاره کرد و گفت: این جشن در دانشگاه های استان، فرهنگسرای شهرستان، معبد شهدای باقریه، جشن خیابانی و اجرای سرود در دهه کرامت برگزار می شود. .

وی افزود: گروه سرود ابن الاحرار نیز در معبد و شهر بیرجند به نواختن خواهند پرداخت.

دبیر ستاد مرکزی خدمات رسانی خراسان جنوبی گفت: در مجموع 500 برنامه با همکاری دهه کرامت و حضور کاروان زیر آفتاب در خراسان جنوبی در این دهه برای دیدار با خانواده شهدا، اعزام گروه های جهادی پیش بینی شده است. ، اردوی سلامت، اعزام اولین زائر، اعزام تازه عروس، جشن کارکنان حمل و نقل بین شهری و … از جمله این برنامه ها است.

ابراهیمی گفت: شعار امسال دهه کرامت «همه خادم رضاییم خدمت سخاوتمندانه جهاد حکیمانه» است.

حامد عرب زاده دبیر ستاد دهه کرامت 1401 و رهبر جوانان کشور خورشید خراسان جنوبی نیز در نشست خبری گفت: امسال پانزدهمین سالی است که خراسان جنوبی میزبان کاروان زیر آفتاب است.

وی افزود: این کاروان روز یکشنبه 15 خرداد زیر سایه خورشید وارد استان می شود.

دبیر ستاد دهه کرامت 1401 خراسان جنوبی گفت: این کاروان متشکل از سه خادم و یک روحانی است که به دو گروه تقسیم می شود و در مناطق شمالی و جنوبی استان حضور خواهند داشت.

عرب زاده گفت: کاروان زیر سایه خورشید علاوه بر حمل پرچم حرم رضوی با بسته های متبرک پذیرای مردم خواهد بود.

وی گفت: جمعی از خادمان کاروان در شهرستان های فردوس، بشرویه، سرایان و طبس زیر سایه خورشید و دسته دوم در شهرستان های زیرکوه، درمیان، حصف، سربیشه، نبندان و بیرجند هستند.

رئیس جمعیت جوانان خورشید خراسان جنوبی گفت: 280 برنامه برای حضور کاروان زیر سایه خورشید در استان پیش بینی شده است که دیدار با نماینده ولی فقیه در استان از جمله آنهاست.

عرب زاده گفت: مراسم عقد 14 زوج جوان با حضور هدم رضوی از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه پوشش خورشیدی کاروان از طریق صدا و سیما نیز برنامه ریزی شده است، گفت: رضوی مشهد در بحث هزینه ها هیچ گونه همکاری مالی ندارد.

دبیر ستاد دهه کرامت 1401 خراسان جنوبی گفت: مهلت دعوت برای حضور و پذیرایی از کاروان در سایه خورشید همچنان آزاد است و در صورت تمایل گروهی و فردی برای میزبانی از این کاروان می توانند در تاریخ سایت شجر و ثبت نام کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید