پیش نویس بررسی سیاست های مشترک معدن در جلسه تشخیص بررسی شد


ساعت: 12:11
تاریخ انتشار: 1401/03/30
کد خبر: 1877257

پیش‌نویس بررسی سیاست‌های مشترک معدنی با توجه به پیشنهادات خانه معدن ایران و سازمان انرژی اتمی، حسب مورد در کمیته زیرساخت و ساخت شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کمیسیون زیربنایی و ساخت شورای تشخیص مصلحت به ریاست حجت الاسلام گلمرضا مصباح مقدم با حضور جمعی از نمایندگان مجلس، روسای کمیته های ذیربط و نمایندگانی از فعالان بخش خصوصی در حوزه معدن تشکیل جلسه داد.

در این جلسه پیش نویس بازنگری سیاست های مشترک معدنی که توسط کمیته های کمیسیون در دبیرخانه مجمع تهیه شده بود، با در نظر گرفتن پیشنهادات خانه معدن ایران و سازمان انرژی اتمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

«تبدیل سرمایه معدنی کشور به سرمایه ملی پایدار»، «ارتقای بهره وری و افزایش سهم معادن در تولید ناخالص داخلی» و «استخراج ایمن» از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

باید بگویم؛ سیاست های مشترک معدن در سال 1379 پس از مشورت با شورا حسب مورد توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد و جلسات بررسی این سیاست ها با توجه به شرایط، نیازها و اولویت های کشور با استفاده از نظرات کارشناسی مراجع مسئول تشکیل شد. . در کمیته زیرساخت و تولید برای رسیدن به پروژه ای قابل ارائه به صحن مجمع.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید