اولیانوف از امکان تدوین پیش نویس قطعنامه ضدایرانی در جلسه هیئت مدیره انتقاد کرد

اولیانوف از امکان تدوین پیش نویس قطعنامه ضدایرانی در جلسه هیئت مدیره انتقاد کرد

روز جدید نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین از نگرانی هیئت مدیره آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه این اقدام کمکی به احیای شورای آژانس نخواهد کرد، انتقاد کرد.

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توییتر به گزارش رسانه ها درباره قطعنامه ضد ایرانی در نشست آتی شورای حکام آژانس واکنش نشان داد و از آن انتقاد کرد.

اولیانوف در بیانیه‌ای گفت: «شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه پیش‌نویس قطعنامه‌ای درباره ایران می‌تواند به جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه شود».

وی ادامه داد: در این زمینه دو سوال مطرح می شود؛ 1 آیا چنین قطعنامه ای برای حفظ روابط منظم بین تهران و آژانس بین المللی انرژی اتمی مفید خواهد بود؟ 2. آیا به احیای برجام کمک می کند؟ شک دارم.

در گزارش روز چهارشنبه رویترز آمده است که ایالات متحده و ترویکای اروپایی پیش نویس قطعنامه ای را برای ارائه در نشست بعدی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) تهیه کرده اند و از ایران می خواهند که فورا به پادمان های آژانس پاسخ دهد.

به گزارش رویترز، ایالات متحده، فرانسه، بریتانیا و آلمان پیش نویس قطعنامه ای را برای نشست هفته آینده شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) تهیه کرده اند که در آن از ایران می خواهند به سؤالات باقی مانده آژانس درباره ذرات اورانیوم کشف شده در سه سایت هسته ای پاسخ دهد. . .

در پیش نویس قطعنامه ای که رویترز ادعا می کند آن را دیده است، آمده است: شورای حکام به پیشنهاد مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی برای همکاری بیشتر برای شفاف سازی، از ایران می خواهد که در اسرع وقت و بدون تأخیر به تعهدات قانونی خود عمل کند. و رفع مشکلات باقی مانده با اقدامات پیشگیرانه.

به گزارش ایسنا، ادعای رویترز مبنی بر تهیه پیش نویس قطعنامه علیه ایران توسط چندین کشور پس از آن مطرح می شود که اخیرا آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی اعلام کرد ایران همچنان به سوالاتی درباره منشاء ذرات اورانیوم کشف شده در سه سایت هسته ای اعلام نشده پاسخ می دهد. . داده نشده.

رویترز گزارش داد که گزارش سه ماهه آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) به رویترز در روز دوشنبه (9 ژوئن) می گوید که ایران در ارائه توضیحات فنی برای یافته های آن سایت های هسته ای کوتاهی کرده است.

رویترز همچنین ادامه داد: در این گزارش آمده است که مسائل امنیتی در این سه مکان همچنان محسوس است.

این آژانس همچنین نوشت: در گزارش فصلی جداگانه آژانس بین المللی انرژی اتمی که رویترز نیز آن را رصد می کرد، اعلام شد که ذخایر اورانیوم با غنی سازی 60 درصد در ایران از حدود 9.9 کیلوگرم به 43.1 کیلوگرم افزایش یافته است.

سعید حاطب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: متأسفانه این گزارش منعکس کننده واقعیت مذاکرات ایران و آژانس نیست. پس از توافق صورت گرفته بین ایران و آژانس در تهران، تهران پاسخ های کتبی به آژانس ارائه کرد و چندین دور جلسات مفصل به صورت حضوری برای ارائه پاسخ های فنی و اسناد از ایران برگزار شد.

حاتب زاده گفت این گزارش همان گزارشی است که آقای گروسی (مدیر کل آژانس اتمی) در پارلمان اروپا با عجله قبل از دور سوم مذاکرات ایران و آژانس اعلام کرد. و به نظر می رسد در این خلاصه عجله وجود دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین با تاکید بر اینکه آنچه در این گزارش دیده می شود چیز جدیدی نیست، افزود: گزارش ارائه شده منصفانه و متعادل نیست و بیم آن می رود که فشار صهیونیست ها و برخی فعالان باعث گزارش معمول شده باشد. فضا. «این باید به سیاست تبدیل شود و ما انتظار داریم این بار اصلاح شود.

حاتب زاده همچنین در توییتر خود در واکنش به پیش نویس قطعنامه علیه ایران در جلسه شورای حکومتی نوشت: رژیم اسرائیل به عنوان دشمن شماره یک شورای امنیت سازمان ملل، تروریسم را انکار می کند و تنها دارنده سلاح هسته ای در میانه است. شرق و شمال آفریقا.
ما آن را میدانیم. دنیا می داند.

وی افزود: زمان آن فرا رسیده است که سه کشور اروپایی و آمریکا عمدا به خواب نروند. آنها می توانند انتخاب دیپلماسی را دنبال کنند یا در جهت مخالف عمل کنند. ما برای هر دو آماده هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید