گزارش اولیانوف در توییتر از جلسه هیئت مدیره

گزارش اولیانوف در توییتر از جلسه هیئت مدیره

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، روز سه‌شنبه در توئیتی نوشت: «مذاکرات در مورد صحت آزمایش در ایران بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، مثل همیشه بود. خیلی ها مثل همیشه روی انحراف ایران از برجام تمرکز کردند (ناگفته نماند که دلیل این انحراف فشار حداکثری آمریکاست).

نشست شورای حکام برای ایران در پی سفر اخیر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران برگزار می شود.

گروسی در نشست خبری دیروز پس از نشست افتتاحیه شورای حکام گفت که توافقاتی در ایران در مسیر پیش رو حاصل شده است که به طور کلی رضایت بخش است.

وی پیشتر سفر خود به ایران و رایزنی با نمایندگان سازمان انرژی اتمی و وزارت امور خارجه ایران را «مفید» توصیف کرده بود.

گروسی در سخنان افتتاحیه دیروز خود در نشست شورای حکام گفت: تا 23 فوریه 2021 آژانس بین المللی انرژی اتمی اجرای تعهدات هسته ای ایران ذیل برجام را بازرسی و نظارت می کرد. با این حال، از آن زمان، این فعالیت ها به شدت تحت تاثیر تصمیم ایران برای تعلیق تعهدات انرژی هسته ای خود تحت برجام، از جمله پروتکل الحاقی قرار گرفته است.

مدیرکل آژانس در خصوص توافقات انجام شده با مقامات ایرانی در پایان سال گفت: پس از رایزنی های سازنده با معاون رئیس جمهور جمهوری اسلامی در 24 آذر 2021، شرایط جدیدی برای نظارت و نظارت آژانس ایجاد شد. این به آژانس اجازه داد تا دوربین‌های مجموعه کارگاهی کرج را مجدداً نصب کند و دوربین‌های مرتبط با برجام را در سراسر ایران جایگزین تمامی رسانه‌های ذخیره‌سازی کند.

گروسی سپس درباره سفر اخیر خود به ایران گفت: ‌

همانطور که خواهید دید، بیانیه مشترک توافق شده با ایران در روز شنبه مجموعه اقداماتی را که در چند ماه آینده انجام می شود، تشریح می کند.

وی ادامه داد: آژانس مشتاقانه منتظر توضیحات مکتوب در 20 مارس (29 مارس) از جمله اسناد حمایتی مرتبط، در مورد موضوعات مطرح شده توسط آژانس است که ایران هنوز به آنها رسیدگی نکرده است و در مورد موضوعات خاص سه سایت خاص. ، دریافت. چیزهای زیادی در پیش است. ما آماده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید