پیوندهای خواهرخواندگی دریایی گلستان با پنج کشور همسایه دریای خزر عملیاتی می‌شود

وزیر حمل و نقل و شهرسازی:

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه گلستان در مسیر کریدور شمال به جنوب قرار دارد، گفت: این استان به دلیل همجواری با ترکمنستان از ظرفیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری موج


مهرداد بذرپاش امروز وزیر حمل و نقل و شهرسازی که در جریان سفر هیات دولت به استان گلستان سفر کرده است، در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: دسترسی به دریا از ویژگی های منحصر به فرد گلستان است و در این راستا توسعه بنادر و ارتباطات بندری و برادری دریایی با پنج کشور همسایه است. دریای خزر در برنامه جدی دولت قرار دارد.

این را وزیر راه و فواید عمومی گفت گلستان این استان در مسیر کریدور شمال – جنوب قرار دارد، گفت: این استان به دلیل همسایگی با ترکمنستان از ظرفیت ویژه ای برخوردار است و مذاکرات خوبی با این کشور برای ایجاد بازارچه های مرزی مشترک و دسترسی ترانزیتی استان به کشور انجام شده است. کشورهای آسیای مرکزی

وی بر تقویت زیرساخت های بندری گلستان تاکید کرد و افزود: پس از ابلاغ سیاست های دریایی رهبر معظم انقلاب، سرمایه گذاری ها در حوزه بنادر و کشتیرانی شتاب گرفت و در روزهای اخیر حدود 30 قرارداد با بخش خصوصی و دولتی منعقد شد. 550 هزار میلیارد تومان برخی از این قراردادها متعلق به گلستان است.

بذرپاش افزود: در هشت ماهه امسال ترانزیت کشور 30 ​​درصد رشد داشته است و گلستان نقش بسزایی در توسعه وضعیت ترانزیتی کشور دارد.

وی ادامه داد: یکی از دسترسی های ترانزیتی گلستان بزرگراه های شمالی و جنوبی است که دولت آمادگی دارد با تقویت زیرساخت های این بخش از پیشرفت و توسعه گلستان حمایت کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: روز گذشته علاوه بر لایروبی خلیج گرگان، 85 کیلومتر راه اصلی و 45 کیلومتر راه روستایی گلستان به بهره برداری رسید و ارزش کل پروژه های راه اصلی گلستان نیز بود. 45 هزار میلیارد ریال.

بذرپاش به ساخت هزار و 200 کیلومتر راه روستایی جدید در کشور از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره کرد و یادآور شد: ارتقا و ارتقای کیفی راه ها از اولویت های اصلی ماست.

وی با بیان اینکه راه ها و جاده های شرق و غرب گلستان توسعه خوبی داشته است، گفت: متأسفانه مناطق شمالی و جنوبی استان از فقر رنج می برند و تلاش دولت بر رفع این محدودیت ها و تسریع در مسیر و جاده است. پروژه های شهری برای توسعه به ویژه تکمیل مسیر آزادشهر به سمنان است.

لازم به ذکر است حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئيس جمهور دولت سیزدهم به همراه چند وزیر صبح دیروز پنجشنبه از طریق فرودگاه بین المللی شهدای گرگان در دومین دور سفرهای استانی به گلستان برای بررسی مصوبات دور اول و افتتاح هزاران پروژه بزرگ، متوسط ​​و کوچک وارد گلستان شد.



آیا این خبر مفید بود؟