چالش مجلس با مقایسه حقوق بازنشستگان + جزئیات و میزان افزایش حقوق

چالش مجلس با مقایسه حقوق بازنشستگان + جزئیات و میزان افزایش حقوق

روز جدید اعمال مستمر مقایسه حقوق و افزایش میزان مستمری بیمه درخواست مستمری بگیران این سازمان است.

با گذشت دو سال از اعمال پاداش های ویژه بر حقوق کارکنان، روند پرداخت ها متوقف می شود، هرچند آنچه تاکنون انجام شده ادامه دارد، اما آینده پاداش ها و همسان سازی حقوق ها که به عنوان اتفاقی شگرف برای دولت تعریف می شود، فرو خواهد رفت. به هاله ای از عدم قطعیت

شروع پرداخت فوق العاده های ویژه با مصوبه سازمان برنامه و بودجه و ابلاغ آن در اسفندماه 93 بود اما ماجرا مربوط به سال ها قبل است.

افزایش 50 درصدی حقوق کارکنان

در ماده 65، 66 و 68 فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری، امتیاز حقوق کارکنان تعریف شده است، به همین دلیل در قانون برنامه پنجم توسعه تاکید شده است که دستگاه ها می توانند این امتیاز قانونی را تا 50 درصد افزایش دهند. ظاهراً در سال‌های 1390 و 1391 برخی دستگاه‌ها مانند قوه قضائیه یا وزارت نیرو و دامپزشکی از این دستگاه اورژانس استفاده کرده‌اند، اما برای همه دستگاه‌ها اجرا نمی‌شود، بنابراین در سال 1395 سازمان اداری و کارگری این الزام را برآورده خواهد کرد. جنرال به تمامی دستگاه ها اعلام می کند که طبق قوانین می توانند از افزایش 50 درصدی امتیاز استفاده کنند.

اما در ماده 29 قانون ششم توسعه فضایی نیز تاکید شده که مابه التفاوت حقوق باید حداقل به 20 درصد برسد تا بار دیگر بر استفاده سازمان از امتیاز فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری تاکید شود. اداری و استخدامی اما مشکل اینجاست استفاده از اضافات خاص با بار مالی همراه بود و تامین آنها یکی از موانع اصلی اجرا بود. بنابراین در سال 1397 گفته شد که حداقل 10 هزار میلیارد تن در آن زمان بار مالی دارد و برنامه و سازمان بودجه تصویب نشد.

بالاخره سازمان برنامه مجوز داد

به هر حال در پایان سال 1398 سازمان برنامه و بودجه نیز موافقت خود را اعلام کرد، مشروط بر اینکه بار مالی جدیدی ایجاد نشود; همانطور که در ابلاغیه نوباخت -رئیس وقت سازمان برنامه و بودجه- آمده است که مجوز لازم برای استفاده از دستگاه ها اعطا شده است و از 10 اسفند 1396 کلیه دستگاه هایی که تا کنون از مزایای 50 درصدی برخوردار نبوده اند می توانند. اعمالش کن. .

لایحه برابری حقوق بازنشستگان

حدود دو سال است که ادارات از برنامه های فوق برنامه استفاده می کنند، اما نه همه آنها و شاهد اعتراض برخی از دستگاه ها به برنامه های فوق برنامه از جمله فرهنگیان یا مسئولان وزارت بهداشت و البته بازنشستگانی بودیم که خواستار برابری حقوق شدند. ، سازمان برنامه و بودجه نیز اقداماتی انجام داد و حتی لایحه ای به معلمان ارائه کرد تا معلمان را رتبه بندی کنند و از فوق العاده های ویژه آنها استفاده کنند و یا در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان مقرر شد درآمد آنها معادل 90 درصد شاغلان باشد و قرار داده شد. در روزنامه یا برای ماندگار شدن، لایحه ای در دولت نهایی شد و به مجلس رفت، اما با تغییر دولت واکنش هایی به تصمیمات و رویه های قبلی صورت گرفت که مهم ترین آن بحث مالی است.

چرا روند اضافه پرداخت متوقف شد؟

در عین حال، اطلاعیه اخیر سازمان اداری و استخدامی نشان می دهد که موضوع اضطرار و همسان سازی در حال بررسی مجدد است و مشخصا برنامه ای برای ادامه روند قبلی وجود ندارد.

برخی هم استثنایی دریافت کردند و هم رفاه!

وی در توضیحی به ایسنا، رضوی پور، مشاور سازمان اداری و استخدامی، به تبعیض ناشی از نحوه اعمال فوق العاده ها اشاره می کند و این در حالی است که باید پرداخت کمک های اجتماعی بی وقفه و بدون وقفه را که قبلا مشمول قانون بود، ساماندهی کند. یا دستور این کار را نمی‌توان انجام داد، مشروط بر اینکه بار مالی اضافی برای دولت ایجاد نکند و بسته به منابع سازمان‌ها به شکلی کاملاً خاص پرداخت شود که هم جریمه و هم مستمری باشد، اما در عمل اتفاق افتاده است که این موارد است اما باز هم دستگاه ها بهزیستی را تکرار کرده و برای آن بودجه درخواست کرده اند.

یکی دیگر از چالش‌های اورژانس این است که برخی از دستگاه‌هایی که هزینه‌های رفاهی را پرداخت نمی‌کنند، منابع کافی برای اورژانس ندارند و برای آنها اعمال نشده است. به همین دلیل در دو سال اخیر اعتراضی از سوی کارمندان آنها به اقدامات فوق العاده خاص و یا یکسان سازی حقوق صورت گرفته است که به گفته سازمان اداری – کارگری موجب تبعیض و اختلافات قانونی زیادی بین دستگاه ها شده در حالی که منابع کافی نیست.

مروری بر موارد اضافی و معادل در سیستم یکپارچه

مشاور سازمان اداری و استخدامی که کار چشمگیر دولت را فوق العاده می داند، تاکید می کند: دولت دیگر نباید به یکسان سازی و گسترش در مسیر فعلی ادامه دهد و به سمت طراحی سیستم یکپارچه ایجاد دستمزد عادلانه حرکت کند. نکته قابل بررسی

در هر صورت این اطلاعیه سازمان اداری – کارگری به معنای لغو فوق العاده های قبلی نیست چرا که تاکید شده بود اجرا تا کنون ادامه خواهد داشت اما بدیهی است پرداخت جدیدی در این خصوص انجام نخواهد شد.

مشکل برابری حقوق بازنشستگان

بر این اساس، به نظر می رسد در حال حاضر روند یکسان سازی حقوق بازنشستگان در مجلس با چالش هایی مواجه است و تصمیم گیری برای دائمی ماندن این لایحه به تعویق می افتد. در عین حال روند کنونی سازمان هایی مانند زندان یا دامپزشکی که در اواخر دولت قبل دنبال می شد یا غیرعادی بودن فرهنگیان اکنون بیشتر مورد بررسی قرار گرفته است. دولت کشور را در دستور کار خود دارد و روند پرداخت را نیز شامل خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید