جزئیات و میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال آینده

جزئیات و میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال آینده

نمايندگان در جلسه علني شوراي اسلامي و در جريان بررسي قسمت هزينه كردن لايحه بودجه 1402 بند 2 تبصره 12 را تصويب كردند.

بر این اساس حقوق بازنشستگان، کارکنان فعال و مشترکین صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری ​​و سایر صندوق های بازنشستگی مرتبط با دستگاه های اجرایی نسبت به آخرین مصوبه مزدی سال 1401 بیست درصد (20%) افزایش می یابد.

حداقل دستمزد مستمری بگیران، مستمری بگیران و مشمولان صندوق های بازنشستگی مذکور در سال 1402 معادل (1/2) حداقل دستمزد سال 1401 موضوع بند (2) بند (الف) تبصره (12) این قانون می باشد. قانون بودجه 1401 با افزایش در بند (2) قانون اصلاح قانون بودجه سال 1401 و اعاده حقوق مستمری بگیران و مستمری بگیران کشوری و لشکری.

میزان نفقه جانبازان و آزادگان مشخص شد

نمایندگان مجلس در این جلسه بند (ب) تبصره 12 را تصویب کردند که به موجب آن بنیاد شهید و امور ایثارگران، ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان اجتماعی کشور موظف به جانبازان و جانبازان از کار افتاده هستند. فاقد رابطه حقوقی استخدامی، نداشتن کار و درآمد که بر اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت تکلیف مالیاتی نمی باشند، افراد تحت تکفل قانونی جانبازان فوت شده فاقد کار و درآمد، جانبازان از کار افتاده بدون کار و درآمد و افراد. با ناتوانی های شدید و بسیار شدید بدون کار و درآمد که بر اساس آزمون سنجش جامع بر اساس پایگاه اطلاع رسانی بهزیستی ایرانیان دهم درآمدی (1) تا (7) با اولویت دهک های پایین درآمدی ماهانه. کمک هزینه معیشتی تا سقف شصت میلیون (60.000.000) ریال برای جانبازان بیست و پنج درصد (25%) و بالاتر و از کارافتادگی شدید و خیلی شدید پرداخت حداکثر پنجاه میلیون (50.000.000) ریال برای جانبازان زیر بیست سال. و پنج درصد (25%) و معلولان نظامی.

1- میزان افزایش سقف اعتبار پیش بینی شده در قانون بودجه سنواتی به نسبت دهک های درآمدی گروه های مشمول این مصوبه اعمال می شود به نحوی که دهک های درآمدی پایین در حدود احکام قوه مجریه. این بند تا سقف تعیین شده کمک معیشتی بیشتری دریافت خواهد کرد.

۲- جانبازان، آزادگان و رزمندگان موضوع این تبصره که دارای توانایی شاغل بوده و علیرغم فراهم بودن شرایط استخدامی به تشخیص بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد کل نیروهای مسلح شاغل نیستند. (بسته به مورد)، مشمول این تصمیم نیستند.

3- فرآیند بررسی عمیق جانبازان و جانبازان از کار افتاده بدون کار و درآمد و جانبازان از کار افتاده بدون کار و درآمد با تاکید بر پرداخت کمک معیشتی به دهک های درآمدی (1) تا (7) با تعیین تکلیف مشمولین کمک معیشتی دهک های (8) تا (10)، بازه زمانی رصد اطلاعات و همچنین مشمولانی که علیرغم واجد شرایط بودن موفق به دریافت کمک معیشتی نشدند، طبق آیین نامه های ابلاغی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهند بود. (مقاضي)، ستاد كل نيروهاي مسلح و سازمان برنامه و بودجه كشور ظرف مدت دو ماه از تاريخ لازم الاجرا شدن اين قانون به پيشنهاد و تصويب هيأت وزيران خواهد رسيد.

دیدگاهتان را بنویسید