چاله های مرگ در کمین بچه های خوزستانی


ساعت: 18:18
تاریخ انتشار: 1301/05/24
کد خبر: 1890166

سرقت منهول های فاضلاب در خیابان های خوزستان خسارات مالی و جانی زیادی به شهروندان وارد کرده است، از این رو انتظار می رود شرکت آبفای استان برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی اقدام به خرید درپوش های غیرفلزی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، در سال های اخیر مشکل سرقت درب دریچه های فاضلاب به یکی از موارد بحران ساز در کلانشهر اهواز تبدیل شده است که بر اثر آن بیش از ده کودک بر اثر افتادن به دریچه های فاضلاب جان خود را از دست داده اند. سال های اخیر تسلیم شده اند

متأسفانه اقدام دیرهنگام مسئولان آبفا و برنامه ریزی های پس از حادثه نمونه ای از همان طب درگذشت سهراب است که موجب اندوه برخی خانواده ها شد.

به همین دلیل شهروندان از آبفای استان انتظار دارند تا با استفاده از طرح طراحی دریچه های منهول غیرقابل سرقت، این مشکل را در استان حل کند.

ناگفته نماند که دلیل اصلی دزدیده شدن کلاهک ها بازیافت و فروش آنها به عنوان ضایعات است.

اگرچه در سال های اخیر تلاش های زیادی برای استفاده از دریچه های منهول با مواد غیرفلزی مانند پلیمر، بتن و … صورت گرفته است، اما با وجود مزایای هر یک از مواد ذکر شده، هیچ کدام نتوانسته است جایگزین کاملی برای کلاهک های چدنی

این مشکل باعث شد که گروهی از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف در مدت 7 سال به تحقیق برای ساختن ماده ای جایگزین برای چدن تشویق شوند تا در نهایت بتوانند ماده نانوکامپوزیت پایه بتن را اختراع و ثبت کنند.

از آنجایی که شیرآلات ساخته شده مقرون به صرفه است، انتظار می رود شرکت آبفای استان خوزستان نیز برای جلوگیری از بروز بحران، سرقت و … نسبت به خرید این گونه درپوش ها اقدام کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید