آغوشی که دیگر در حسرت بچه نماند/ رنج بی پولی از غم بچه نداشتن کم شد


ساعت: 12:27
تاریخ انتشار: 1401/08/17
کد خبر: 1909478

طرح حمایت از زوج های نابارور یکی از اقدامات دولت برای کاهش هزینه های درمان ناباروری بود و در نهایت در دهه 1400 این طرح به دستورالعملی راهبردی برای خرید خدمات درمان ناباروری تبدیل شد تا زوج ها بتوانند از طعم شیرین آن لذت ببرند. بچه دار شدن.به سلیقه

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، سونامی ناباروری در کشور پیامدهایی دارد که می تواند کیفیت زندگی زوجین را تحت تاثیر قرار دهد و پذیرش این واقعیت که زوجین نمی توانند بچه دار شوند مشکل بزرگی است که در صورت ادامه بروز نامطلوب دیگران می تواند منجر به بحران شود. شرایط ساخته شود و بر کل زندگی زوجین تاثیر بگذارد.


*تدابیر دولت برای زوج های بدون فرزند

هزینه های درمان ناباروری به ویژه IVF تا چند سال اخیر بار سنگینی بر دوش زوج ها و خانواده ها بود و شکست و تکرار این روش نه تنها باعث دلسردی زوجین شده، بلکه هزینه های گزافی را نیز متحمل شده است.

در سال 1396 هزینه لقاح آزمایشگاهی به عنوان یکی از متداول ترین روش های درمانی بیش از 5 میلیون تومان هزینه داشت و این هزینه برای هر بار تکرار برای زوجین بسیار زیاد و دردناک بود.


13c9e065 1bb1 4307 ad4e f06683afc056 خبر خاکستری


1400060210525082423464734 خبر خاکستریطرح حمایت از زوج های نابارور یکی از اقدامات دولت برای کاهش هزینه های درمان ناباروری بود و در نهایت در دهه 1400 این طرح به دستورالعملی راهبردی برای خرید خدمات درمان ناباروری تبدیل شد تا زوج ها بتوانند طعم شیرین آن را بچشند. از بچه دار شدن..


* تنها 10 درصد هزینه درمان ناباروری به عهده زوجین است

علی محمد عبدلی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به طرح لقاح آزمایشگاهی رایگان گفت: طرحی به عنوان هزینه رایگان طرح لقاح آزمایشگاهی وجود نداشت و از آنجایی که این موضوع مطرح شد، دستورالعملی در این زمینه وجود داشت. سرفصل کمک به زوج های نابارور و در نهایت طرح «حمایت از زوج های نابارور» مطرح شد.

وی افزود: این طرح از دی ماه 1400 به دستورالعملی راهبردی برای خرید خدمات درمان ناباروری تبدیل شد که اساساً 90 درصد هزینه درمان ناباروری از طریق بیمه پرداخت می شود.

قائم مقام پژوهشکده علوم باروری یزد با اشاره به مجموع هزینه های درمان ناباروری یک فرد، تصریح کرد: میزان هزینه هایی که فرد باید برای درمان ناباروری از ابتدای کار و در نظر گرفتن پکیج کامل برای لقاح آزمایشگاهی بپردازد. ، تقریباً 3 میلیون تومان است همین قیمت در مراکز آزاد تقریباً ده برابر برآورد می شود.

وی افزود: مرکز دولتی پژوهشگاه علوم باروری یزد و مرکز تخصصی بیمارستان مادر در استان یزد تنها مراکز مجری طرح «حمایت از زوج های نابارور» هستند.


* سهم زن و مرد در ناباروری یکسان است

عبدلی با اشاره به افزایش 3 برابری مراجعه کنندگان به مراکز درمانی ناباروری گفت: با توجه به ظرفیت محدود پذیرش بیماران در این مراکز، سالانه 12 تا 15 هزار زوج نابارور قابل درمان هستند.

معاون پژوهشکده علوم تولید مثل یزد علت ناباروری را فقط زنان نمی داند و می گوید: 40 درصد علل ناباروری مردان، 40 درصد زنان و 20 درصد علل ناشناخته مانند ژنتیک است. و محیط زیست


c54dfdf3 c530 4f39 8ded ff313ca10bf8 خبر خاکستری


urologykarami ivf خبر خاکستریوی گفت: روش های درمانی مانند ایمونوتراپی، ژنتیکی، روانی و روانی و غیره. برای بهبود روند به طور جداگانه از درمان زنان یا مردان استفاده می شود.


*30 میزان موفقیت پزشکان یزدی را دلسرد نکرد

عبدلی بیان می کند: بین 10 تا 15 درصد از زوج های جامعه به دلایل مختلف از ناباروری رنج می برند و هر زوج در هر مقطعی از درمان تنها 30 درصد شانس موفقیت دارند، زوج های نابارور هرگز صاحب فرزند نمی شوند.

رئیس مرکز ناباروری استان بر اهمیت ارجاع زودهنگام برای درمان ناباروری تاکید کرد و گفت: خانم ها تا سن 45 سالگی امکان مراجعه و درمان را دارند اما زوجین نباید درمان خود را به تعویق بیندازند و هر چه دیرتر درمان را شروع کنند، شانس ابتلا به این بیماری وجود دارد. میزان موفقیت آنها بالاست.کمتر می شود


اقدامات و برنامه‌های دولت برای کاهش هزینه‌های درمان ناباروری بخشی از بار را از دوش زوج‌های بدون فرزند برداشته است، اما شرایط اقتصادی کشور عاملی است که باعث می‌شود برخی از زوج‌ها نتوانند روزانه ۱۰ درصد از هزینه‌های درمان را پرداخت کنند. و بار دیگر نمی کنند و امیدواریم این بار به طور کامل از دوش خانواده ها و زوج های نابارور برداشته شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید