چراغ سبز ستاره معروف سپاهان برای پرسپولیس؟

چراغ سبز ستاره معروف سپاهان برای پرسپولیس؟

تابستان گذشته، مانوئل فرناندز به عنوان یکی از مهم ترین خریدهای سپاهان معرفی شد و یک حرکت پر سر و صدا به لیگ برتر ایران داشت، اما با وجود کیفیت فنی بالا و عملکرد چشمگیری که در دوران حضورش در تیم طلای الحسن از خود نشان داد، نتوانست عملکرد مناسبی داشته باشد. به دلیل آسیب های پشت به پشت به میدان بروید و برای خوزه مورایس کار پیدا کنید.

این ستاره سابق تیم ملی پرتغال که تجربه بازی در تیم های بنفیکا، والنسیا، اورتون و … را دارد، در یک دهه گذشته در لیگ های ترکیه، روسیه و یونان بازی کرده و آخرین فصل را در تیم سپاهان سپری کرده است که موفق به کسب عنوان قهرمانی نشد. برای انجام کارش و با خاطره ای تلخ در جمع طلایی ها کارش را انجام داد.

فرناندز پس از حضور مستمرش در دیدار روز گذشته برابر مس که منجر به قهرمانی سپاهان و البته نایب قهرمانی لیگ برتر شد، در فرودگاه کرمان مصاحبه ای انجام داد و از یک سال بازی در ایران، قهرمانی پرسپولیس، دلیل حضورش در این تیم گفت. شکست تیم و کار مداوم او مشروح صحبت های او را در زیر می خوانید:

آخرین بازی فصل مقابل مس کرمان چگونه بود؟
مسابقه سختی بود. شرایطی پیش آمد که انتظارش را نداشتیم. ما برای قهرمانی تلاش می‌کردیم و حریف سعی می‌کرد از سقوط دور شود، بنابراین رقابت سختی بود.

برخی معتقدند عوامل خارج از فوتبال در نتایج و تعیین قهرمان لیگ برتر تاثیرگذار بوده است. آیا شما با این موافق هستید؟
نه، صحبت در مورد چیزی خارج از زمین فوتبال جالب نیست. ما تیم اول جدول بودیم اما در دیدار مقابل ملوان یک امتیاز کم کردیم و پرسپولیس عملکرد بهتری داشت و اول شد و باید به آنها تبریک گفت.

در ایران چطور بود؟
برای من تجربه متفاوت و سختی بود. از آنجایی که مدت زیادی مصدوم بودم، اما در طول حضورم در مسابقات توانستم به تیمم کمک کنم تا بهترین نتایج را کسب کند.

در سال های اخیر در روسیه و ترکیه بازی کرده اید اما به نظر می رسد در ایران شرایط بهتری وجود داشت.
آره؛ به خصوص در تیم کایسری اسپور دلیل اینکه من در آن تیم بازی نکردم به خاطر تیم فوتبال نبود بلکه دلیل دیگری بود. در یونان مصدومیتی داشتم که باعث شد آخرین بازی های فصل را از دست بدهم.

فوتبال ایران را چطور دیدی؟ آیا فیزیکی است؟

بله فیزیکی است اگر بخواهم با قهرمانی ترکیه مقایسه کنم خیلی فرق می کند و حتی بدنی اش هم متفاوت است. به نظرم لیگ برتر ایران سبک دیگری دارد!

شایعه شده که آخرین بازی شما در ایران بوده است. باز هم در سپاهان می مانی یا این آخرین بازی بود؟
بله، آخرین بازی من برای تیم سپاهان بود و از تمام زحماتی که برای من کشیدند و زحماتی که کشیدند بسیار سپاسگزارم. ای کاش می توانستم بهتر از این کار کنم، اما این آخرین مسابقه من بود.

شما فوتبالیست باکیفیتی هستید اما در این فصل کمتر از آن چهره خندان دیده اید…
اگر مرا بهتر بشناسی و به هم نزدیکتر باشیم لبخند را بر لبانم خواهی دید.

دیدگاهتان را بنویسید