زمان ستاره ملی پوش شدن پرسپولیس مشخص شد. چراغ سبز برای یحیی

زمان ملی پوش شدن پرسپولیس مشخص شد.  چراغ سبز برای یحیی

مرتضی پورعلی گنجی ستاره خط دفاعی تیم ملی یکی از بازیکنانی بود که هر سال در فصل نقل و انتقالات به پرسپولیس پیوست.

مرتضی که در نفت تهران بازی کرد و به تیم ملی پیوست، در سال های اخیر ترجیح داده فوتبال خود را خارج از ایران دنبال کند و از نظر مالی قراردادهای بسیار بهتری نسبت به لیگ ایران امضا کند. او به دلیل کیفیت بالایی که دارد همواره مورد توجه مربیان مختلف بوده و در سال های اخیر به تیم ملی دعوت شده است.

از زمان حضور برانکو در پرسپولیس، پورعلی گنجی هر سال در لیست نقل و انتقالات این تیم قرار می گیرد اما به دلیل قرارداد یا پیشنهادات بهتر برای بازگشت به ایران محدود شده است.

تقریبا همه دوستان نزدیک مرتضی می گویند او پرسپولیسی است و روزی پیراهن تیم محبوبش را بر تن خواهد کرد. مرتضی در نفت تهران شاگرد یحیی گل محمدی بود و ارتباط بسیار خوب و نزدیکی با سرمربی سرخ ها دارد. او هم مثل مرتضی وقتی به ایران می آید همیشه پیش یحیی می آید. یحیی پس از پایان لیگ بیستم و با جدایی نهایی محمدحسین کنعانی زادگان از پرسپولیس، به شدت به دنبال یک مدافع میانی قابل اعتماد و بهتر از پورعلی گنجی بود.

سرمربی پرسپولیس تابستان امسال مذاکرات مقدماتی را با مرتضی پورعلی گنجی انجام داد تا مرتضی پس از پایان قهرمانی چین به پرسپولیس بیاید. جالب اینجاست که مرتضی برخلاف دوران قبل از بازگشت به لیگ ایران و پوشیدن پیراهن پرسپولیس، استقبال کرده و به یحیی اعلام کرده که بعد از بازی های شنژن در لیگ چین به تهران خواهد آمد و مذاکرات نهایی را با مدیران پرسپولیس انجام خواهد داد. اما مصدومیت بد همه وعده ها را زیر پا گذاشت.

چند روز پس از صحبت های یحیی با مرتضی و در جریان بازی در شنژن مقابل رقیبش در سوپرلیگ چین، او به شدت آسیب دید و رباط صلیبی اش پاره شد و مرتضی مجبور به خانه نشینی شد. این موضوع برنامه های یحیی گل محمدی برای تقویت خط دفاعی تیمش را ناکام گذاشت و سرمربی پرسپولیس ابتدا علیرضا ابراهیمی و علی نعمتی و سپس وحدت حنان اف را به خدمت گرفت.

پورعلی گنجی که پس از عمل به تدریج خود را برای بازی آماده می کند و دوران نقاهت را سپری می کند به دلیل ارتباط بسیار خوبش با یحیی گل محمدی چند روزی است که در تمرینات پرسپولیس شرکت می کند تا به فرم بدنی مورد نظر خود دست یابد. البته او باید در تمرینات تیمی نیز شرکت کند.

بعد از حضور آزمایشی مرتضی در تمرین پرسپولیس خیلی ها مدعی شدند که این بازیکن به زودی پرسپولیسی خواهد شد. حتی عیسی القطر با انتشار مطلبی ورود مرتضی به پرسپولیس را تبریک گفت اما او بلافاصله ماجرای او را پاک کرد. در روزهای اخیر بحث بازگشت پورعلی گنجی به فوتبال ایران و پیوستن به پرسپولیس مطرح شده است. شنیده ایم مرتضی با تیم چینی شنژن که با آن قرارداد دارد مشکل مالی دارد و باشگاه چینی هنوز نتوانسته به تعهدات خود در قبال مرتضی عمل کند. از این رو این احتمال وجود دارد که پورعلی گنجی به زودی قرارداد خود را با شنژن فسخ کند و با تیم های خواهان او وارد مذاکره شود.

با توجه به سن مرتضی و اینکه او به تازگی از مصدومیت شدید بازگشته است، ممکن است پیشنهاد خارجی خوبی به او نرسد. به همین دلیل پرسپولیس یکی از اصلی ترین و شاید جدی ترین گزینه های پیش روی مدافع تیم ملی است.

شنیدیم مرتضی در گفتگو با یحیی گل محمدی به سرمربی پرسپولیس قول داده در صورت بازگشت به فوتبال ایران پیراهن پرسپولیس را بر تن خواهد کرد. اتفاقی که احتمال وقوع آن بسیار زیاد است و اگر اتفاق خاصی نیفتد، پورعلی گنجی را باید اولین خرید پرسپولیس برای فصل آینده دانست.

دیدگاهتان را بنویسید