چراغ سبز یک لژیونر ملی پوش برای پرسپولیسی شدن؟!

چراغ سبز یک لژیونر ملی پوش برای پرسپولیسی شدن؟!

علیرضا بیرانوند پس از 4 بازی مقدماتی جام جهانی، سرانجام در آخرین دیدار مقابل لبنان ایستاد تا جایگاه خود را در فصل عادی ایران بازیابد. او در جام جهانی روسیه هم درخشید و یکی از مهمترین اتفاقات دوران فوتبالش را رقم زد و پنالتی کریستیانو رونالدو را مهار کرد.

اگرچه حضور امیر عابدزاده در 4 بازی مرحله مقدماتی این تصور را به وجود آورد که او دروازه بان ثابت تیم ملی خواهد بود، اما تجربه جام جهانی باعث می شود کادر فنی تیم ملی فقط دروازه بان پاس ندهند. تجربه به عنوان بیرانوند. حالا بیرانوند می خواهد زنده بماند تا در چند ماه اخیر برای دومین بار در جام جهانی بازی کند و با اشتیاق فراوان از آینده صحبت می کند. با بیرانوند در مورد قرعه ایران در جام جهانی و سوالات مختلف صحبت کردیم که وی به سوالات هم ورزشکاران پاسخ داد.

علیرضا قرعه جام جهانی ایران چطور؟

خب، همه امکانات وجود داشت و این قرعه کشی جذابیت های خاص خود را برای همه تیم ها، بازیکنان، مربیان و هواداران فوتبال در نقاط مختلف جهان دارد. برای ایرانی ها مهم بود که چه قرعه ای خواهیم داشت، در حالی که کیفیت فنی جهانی همه تیم ها خوب است و بازی های ساده را نمی توان تصور کرد.

قبول دارید قرعه ایران بهتر از سایر تیم های آسیایی بود؟

بله، قرعه کشی خوبی انجام دادیم. انگلیس تیم خوب و باکیفیتی است و ما هنوز با این تیم روبرو نشده ایم. شاید خیلی از فوتبالدوستان می خواستند با تیمی همگروه شویم که تا قبل از جام جهانی در آن بازی نکرده بودیم، اما در نهایت با انگلیس همگروه شدیم. آمریکا هم تیم خوبی است که خاطره خوبی از رویارویی با این تیم داریم و در جام جهانی 98 فرانسه آن را شکست دادیم. بین ولز، اسکاتلند و اوکراین باید با یک تیم بازی کنیم و باید دید کدام یک از این سه تیم سومین حریف ما خواهد بود.

پیش بینی شما چیست؟

نمی دانم، فکر می کنم اوکراین دیگر حریف ما نیست، اما نمی توانیم پیش بینی قطعی در این زمینه داشته باشیم.

ما در دو فصل اخیر مقابل آرژانتین، اسپانیا و پرتغال عملکرد مناسبی داشته ایم. فکر می کنی داستان بازی با انگلیس به کجا ختم شود؟ آیا می توان از این تیم امتیاز گرفت؟

موضوع مهم انگیزه بازیکنان تیم ملی ایران است. همه بچه ها می خواهند با تمام وجود بازی کنند تا در این بازی ها بدرخشند و مطمئنم بچه ها می خواهند در اولین بازی بهترین عملکردشان را بدهند. بازی با انگلیس بسیار مهم است و ما نباید این دیدار را ببازیم. اگر در این مسابقه امتیاز بگیریم عالی می شود.

آیا به صعود ایران به مرحله حذفی خوشبین هستید؟

بله، من خیلی خوشبین هستم. البته نکته مهمی که باید در نظر داشته باشیم این است که می توانیم قبل از شروع مسابقات چند بازی دوستانه خوب انجام دهیم تا نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و به حداقل برسانیم. باید با تیم های باکیفیتی بازی کنیم و باز هم می گویم بازی با انگلیس مهم است و نباید این بازی را ببازیم.

آیا مطمئن هستید که انگیزه بیشتری برای جام جهانی قطر نسبت به قبل دارید؟

بله، جام جهانی یک ویترین بزرگ است و آرزوی هر فوتبالیستی بازی در این جام است. قطعا انگیزه زیادی برای بازی در قطر و داشتن بهترین عملکرد دارم.

وقتی چند بازی روی نیمکت نشستی نگران آینده نبودی؟

روزهای سختی را در فوتبال گذرانده ام و ترسی ندارم از این بادها بلرزم. مطمئن باشید برای داشتن روزهای خوب 10 برابر انگیزه دارم. یاد گرفتم تلاش کنم و از جنگ دست نکشم. بازی جام جهانی برای من هدف مهمی است که باید به آن برسم.

از این به بعد شایعات زیادی در مورد آینده فوتبال شما شنیده می شود. در نهایت آیا قصد بازگشت به فوتبال ایران و احتمالا پرسپولیس را دارید؟

از این به بعد نمی توانم در مورد آینده صحبت کنم و در حال حاضر تمرکزم روی مسابقاتی است که تا پایان فصل باقی مانده است. فعلا نمی خواهم در مورد آن صحبت کنم.

منبع: همشهری

دیدگاهتان را بنویسید