چراغ سبز لژیونر جذاب برای بازگشت به پرسپولیس

چراغ سبز لژیونر جذاب برای بازگشت به پرسپولیس

این مهاجم جوان که سابقه بازی در تیم های مختلف اوکراین و اکنون مجارستان را در کارنامه دارد، یکی از غیرمعمول ترین لژیونرهای فوتبال ایران به حساب می آید. بازیکنی که کورسویی امیدوار بود در جام جهانی حضور داشته باشد اما در نهایت مثل خیلی از بازیکنان دیگر از تغییرات در بالاترین سطح فوتبال ایران عقب ماند و جالب است که واکنش منطقی و مثبتی نسبت به آن وجود دارد. اتفاقاتی که افتاد

زاهدی که سابقه حضور در پرسپولیس را نیز در کارنامه دارد، درباره دلایل کم درخشش در این تیم و احتمال بازگشتش به جمع قرمزها نیز صحبت کرد و همچنین به سوالاتی درباره انتخاب کشورهای ایسلند، اوکراین و مجارستان برای ادامه حضورش پاسخ داد. حرفه فوتبال .

شما در دقایق پایانی بازی برای تیم پوشکاش گل زدید و شادی گلی عجیبی را تجربه کردید که مشابه آن را تا به حال از شما ندیده بودیم. چه اتفاقی برای این شادی افتاد؟

شادی گل من به خاطر احساساتی بود که در طول بازی داشتم. این بازی برای ما خیلی مهم بود و در دقیقه 94 یک گل زدم. مسابقه در خانه حریف بود و من خیلی هیجان زده بودم، اما این فقط یک احساس بود و خیلی خوشحال بودم و همین باعث شد خوشحالی من بلند شود.

اما به نظر می رسد قصد دارید پیام خاصی را برای فردی ارسال کنید یا بین شما و مخاطب مشکلی پیش آمده است.

نه، خدا را شکر، مشکل و پیام خاصی نداشت و با توجه به اینکه بازی در خانه حریف بود و ما را تحت فشار قرار داده بودند، از این گل بسیار خوشحال شدم. از طرفی اگر این دیدار با تساوی به پایان برسد، کسب سهمیه لیگ اروپا برای ما سخت می شود. تنش و احساساتم را هم از این طریق رها کردم و حالا وقتی به شادی ام نگاه می کنم احساس خوبی دارم.

پوشکاش با این پیروزی جایگاه خوبی در جدول پیدا کرد. در مورد آن توضیح دهید.

خدا را شکر با گلی که زدم موفق شدیم به پیروزی برسیم و اکنون تنها یک امتیاز از تیم سوم جدول فاصله داریم و بسیار امیدوار بودیم که بتوانیم سهمیه لیگ اروپا را کسب کنیم. در سه سال اخیر تیم ما همیشه یا دوم یا سوم بوده و به همین دلیل سهمیه داشته است. این برد همه چیز را زنده کرد و ما را به ادامه لیگ امیدوار کرد. همچنین بسیار خوشحالم که توانستم به تیمم کمک کنم.

شرایط فعلی شما در جدول گلزنان لیگ مجارستان چگونه است و آیا از شرایط و فرمی که امسال دارید راضی هستید؟

در مورد جدول گلزنان اطلاعات دقیقی ندارم اما فکر می کنم جزو بازیکنان برتر هستم اما وضعیت تیم مهمتر است. برای من مهم است که به عنوان یک تیم به نتیجه برسیم و اگر در آن موفقیت‌های تیمی باشم، به من هم کمک می‌شود. من زیاد درگیر این مسائل نیستم و بیشتر درگیر این هستم که ببینم چگونه می توانم بیشتر به تیمم کمک کنم و در طول بازی ها عملکرد بهتری داشته باشم.

شما کشوری را برای ادامه فوتبال خود انتخاب کردید که ما بازیکن زیادی نداشتیم و آشنایی چندانی با بازیکن ایرانی در لیگ آن کشور نداریم. وقتی پوشکاش را انتخاب کردید دقیقا چه اتفاقی افتاد؟

بعد از شروع جنگ در اوکراین و ترک آن کشور، با توجه به اینکه مجارستان همسایه اوکراین بود، اتفاقاً در بوداپست ماندم. نکته جالب این است که من حدود دو ماه پیش از همین تیم پیشنهاد داشتم و در نیم فصل و به طور اتفاقی یا سرنوشتی که جنگ شروع شد، به اینجا آمدم و این باشگاه اصرار داشت که با آنها قرارداد ببندم. من از باشگاه بازدید کردم و شرایط را دیدم. همه چیز خیلی خوب بود و اصلا انتظار چنین امکاناتی را نداشتم. تصمیم گرفتم 3-4 ماه قرضی بمانم و بعد با توجه به اهداف باشگاه و جاه طلبی های خودم در لیگ و همچنین شرایط اوکراین تصمیم گرفتم یک فصل دیگر به صورت قرضی ادامه دهم اما در این فصل ، خیلی چیزها یاد گرفتم. من آن را درک کردم و می توانم بگویم یکی از فصل های مهم برای من بود. من فراز و نشیب های زیادی داشتم و درس های زیادی آموختم که در آینده به من کمک خواهد کرد.

شما قبلا در ایسلند و اوکراین بازی کرده اید که در بین بازیکنان ایرانی مقاصد کم تجربه ای هستند. آیا این انتخاب ها به خاطر ماجراجویی شما بود یا سرنوشت شما را به این کشورها رساند؟

من واقعا نظر خاصی در این مورد ندارم. من از ایسلند شروع کردم که در سطح پایین تری نسبت به اوکراین و مجارستان قرار داشت، اما فکر می کنم با توجه به اینکه خیلی جوان بودم و زمانی که کشور را ترک کردم و بازی های زیادی در لیگ انجام نداده بودم، تصمیمات درستی گرفتم. این بار ادامه دارد و امیدوارم بتوانم در سطوح بالاتر اجرا کنم.

چقدر از بازی در مجارستان راضی هستید؟

من مجارستان را خیلی دوست دارم. کشور خوبی است و سطح باشگاه ها و فوتبالی که بازی می کنند بالاست. همچنین لیگ مجارستان نتایج خوبی دارد و بستگی به هدف شما دارد. با این حال، فکر می کنم تجربه خوبی برای من بود و هنوز هم هست و چیزهای زیادی یاد گرفتم که به من کمک می کند در آینده عملکرد بهتری داشته باشم.

آیا می دانید وضعیت باشگاه سابق شما در اوکراین چگونه است؟ آیا این باشگاه متوقف شده یا به فعالیت خود ادامه خواهد داد؟

در حال حاضر، وضعیت اوکراین یک وضعیت جنگی است، اما هنوز لیگ باز است و بازی ها به طور منظم برگزار می شود. زوریا نیز وضعیت خوبی دارد و مقام سوم را به خود اختصاص داد و دیناموکیف چهارم است. در واقع این تیم می تواند سهمیه لیگ اروپا را بگیرد و شرایط خوبی را پشت سر می گذارد و با توجه به عملکرد خود فکر می کنم تا پایان فصل بتواند این جایگاه را حفظ کند.

کمی به عقب برگردیم و در مورد دوران حضورت در تیم ملی صحبت کنیم. شما در مقاطع مختلف توسط اسکوچیچ به تیم ملی دعوت شدید. چقدر امیدوار بودید کارلوس کی روش بعد از تغییرات در تیم ملی شما را دعوت کند؟

درست است، من در دوره آقای اسکوچیچ دعوت شدم و هر چه به جام جهانی نزدیکتر می شدیم شرایط متفاوت می شد. تا جایی که به یاد دارم مشکلاتی در فدراسیون به وجود آمد و انتخابات برگزار شد که روی نیمکت تیم ملی تاثیر گذاشت. بعد آقای کی روش آمد و بنا به صلاحدید ایشان من دعوت نشدم. درست است که برخی بازیکنان وقتی دعوت نمی شوند در مورد موضوعات فرعی صحبت می کنند، اما من به همه احترام می گذارم و فکر می کنم مهم ترین چیز کمک به تیم ملی کشورمان است. تصمیم آقای کی روش بود که من را دعوت نکرد و من به آن احترام می گذارم زیرا فکر می کنم هر مربی می خواهد نتیجه بگیرد و به همین دلیل بازیکنانی را انتخاب می کند که در سیستم خود قرار بگیرند. ایشان از بازیکنانی که قبلا با آنها کار کرده و می شناسد نیز دعوت کرده است. در این مدت روی عملکرد باشگاهی ام متمرکز بودم اما همیشه برای تیم ملی آرزوی موفقیت داشتم و دوست داشتم در آن حضور داشته باشم.

روزی که تیم ملی به جام جهانی صعود کرد، شما در بین نفرات نیمکت نشین بودید. آیا سهمی از جوایز دریافت کردید؟

بله، زمانی که تیم ملی صعود کرد و جشن گرفتیم، من آنجا بودم و صحبت هایی انجام شد، اما بعد آقای کی روش آمد و من دیگر در اردوها حضور نداشتم و واقعاً نه از این مسائل خبر دارم و نه می دانم چه چیزی. جوایز بود و من تقسیم نکردم.

زمانی اسکوچیچ سرمربی تیم ملی بود و شما در اردوها حضور داشتید، فضا چگونه بود، آیا احساس می کردید که در تیم تقسیم بندی یا مشکلاتی از این قبیل وجود دارد؟

زمانی که آقای اسکوچیچ سرمربی بود من برای اولین بار به تیم ملی دعوت شدم و قبلا نبودم تا بتوانم فضا را مقایسه کنم و بگویم خوب بود یا نه. در واقع تمرکزم روی تمرینات و جلسات فنی بود و به مشکلات دیگر توجه نمی کردم و به همین دلیل متوجه چیز خاصی نشدم و می خواستم بهترین عملکردم را ارائه دهم و روی مشکلات دیگر تمرکز نکردم.

با توجه به اینکه باشگاه عوض کردی و شرایط خوبی وجود داشت، چقدر به جام جهانی امیدوار بودی و به نظرت شایستگی حضور در این مسابقات را داشتی؟

با توجه به اینکه قبلا دعوت شده بودم و در زمان صعود در ترکیب بودم و عملکردم در طول فصل بدتر از برخی از بازیکنان دعوت شده نبود، بسیار امیدوار بودم، اما گذشته گذشته است و نمی‌توانیم به عقب برگردیم. و من زیاد به این مشکلات فکر نمی کنم.

نرفتن به جام جهانی ناامیدکننده بود یا راحت از پسش برآمدی؟

مطمئناً همه دوست دارند به جام جهانی بروند زیرا در پایان روز تورنمنتی است که در آن بهترین های جهان آنجا هستند و شما می توانید تجربه زیادی کسب کنید و حضور در آن باعث افتخار است، اما اگر من بخواهم تصویر بزرگ دوران فوتبال من را ببینید، فکر نمی کنم. تاثیرگذار باشید. قطعا حضور من می توانست مثبت باشد اما غیبت من نمی تواند به فوتبالم لطمه بزند زیرا زندگی ادامه دارد و ما می توانیم روز به روز بهتر شویم و همچنین سعی می کنم روی خودم کار کنم تا بتوانم در آینده عملکرد بهتری داشته باشم. اگر شرایط به گونه ای باشد که بتوانم در جام جهانی بعدی شرکت کنم، دوست دارم مثمر ثمر باشم و خاطره خوبی از حضورم در ذهنم حفظ کنم.

چرا قبل از رفتنت از ایران و به خصوص در دوران حضورت در پرسپولیس موفق به نظر نمی رسید؟ فکر می کنید در آن دوره در بهترین حالت خود نبودید یا شایسته فرصت های بیشتری بودید؟

من در تیم مهندسی بازی کردم اما تیم ما شرایط خوبی نداشت و قبل از اینکه به پرسپولیس بروم خیلی انگیزه داشتم اما بازیکنان دیگری هم بودند که شرایط خوبی داشتند و شرایط تیم هم خیلی خوب بود. اولین سالی بود که پرسپولیس در کورس قهرمانی بود. به ترتیب چیده شده بود و همه چیز خیلی خوب پیش می رفت و بازی برایم خیلی سخت بود، اما از طرف دیگر می خواستم جایی باشم که بتوانم بازی کنم و روز به روز پیشرفت کنم، بنابراین تصمیم گرفتم بروم. شاید اگر یک سال صبر می کردم با توجه به محرومیتی که برای پرسپولیس در نظر گرفته شده بود، بازی های بیشتری انجام می دادم، اما از ابتدا هدف اصلی من بازی در اروپا بود و به همین دلیل تصمیم گرفتم خیلی زود بروم و فکر می کنم این تصمیم است. به فوتبال من هم خیلی کمک کرد. حضور در پرسپولیس برای من خاطره و حس خوبی است و افتخار می کنم که توانستم در بهترین تیم ایران باشم و شاید در آینده دوباره به پرسپولیس برگردم. هیچ کس نمی داند اوضاع چگونه پیش خواهد رفت.

آیا در آینده در مجارستان می مانید یا می خواهید به لیگ دیگری بروید و شانس خود را در کشور دیگری امتحان کنید؟

در حال حاضر تمرکزم روی آینده نیست و دغدغه اصلی من عملکرد فعلی ام است و دوست دارم این فصل را به بهترین شکل ممکن و با بهترین عملکرد ممکن به پایان برسانم. بعد از پایان فصل در مورد آینده ام تصمیم خواهم گرفت، اما قطعا همیشه دوست داشتم به لیگ های بالاتر بروم و بتوانم در پنج لیگ معتبر دنیا بازی کنم. البته بستگی به شرایط مختلف دارد و سعی می کنم بهترین انتخاب را داشته باشم.

در سال های اخیر موضوع بازگشت شما به پرسپولیس و پیشنهاد این باشگاه به شما مدام مطرح شده است. این چقدر جدی بود و چقدر احتمال دارد در آینده اتفاق بیفتد؟

در چند سال اخیر این موضوع همیشه مطرح بوده و باشگاه پرسپولیس خیلی با من رفتار کرده است و تقریباً در هر پنجره ای که برمی گردم درباره آن صحبت می شود، اما همیشه مشکلی وجود داشته که مانع از این انتقال شده است. من واقعاً دوست دارم روزی به این باشگاه کمک کنم زیرا این باشگاهی است که از کودکی در آن بازی کرده ام و در آکادمی حضور داشته ام و خانه اصلی من است اما اکنون نمی توانم بگویم که در آینده برمی گردم زیرا ممکن است شرایطی ایجاد کنم این اتفاق نیفتد و خدای نکرده پرسپولیسی ها ناراحت شوند. من همیشه پرسپولیس را دوست داشتم و برای این تیم احترام زیادی قائل هستم و از آنها تشکر می کنم که همیشه نگاه متفاوتی به من داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید