چراغ سبز یک لژیونر از پرسپولیس به قرمزها

چراغ سبز یک لژیونر از پرسپولیس به قرمزها

علی علیپور این روزها عملکرد قابل توجهی در ترکیب مارتیمو دارد. وی در دیدار هفته گذشته با 2 گل بهترین بازیکن زمین شد و در تیم منتخب هفته فوتبال پرتغال قرار گرفت.

به همین منظور با علیپور مصاحبه ای انجام داده ایم که متن آن را در ادامه می خوانید:

شما این روزها در بهترین شرایط هستید و هفته گذشته یکی از بهترین شب های فوتبال پرتغال را سپری کردید، هرچند بازی دیشب را از دست دادید. در مورد 2 گلی که زدی و اینکه نشان دادی خیلی آماده ای صحبت کن…

بله، من به شخصه در بهترین شرایط فوتبالم هستم. خوشحالم، اما نمی خواهم در این سطح بمانم. اکنون همه چیز در دستان من است و دوست دارم دوباره به جلو بروم. برای این دو گل بسیار خوشحالم و این دیدار همیشه در ذهن من خواهد ماند. از هم تیمی هایم صمیمانه تشکر می کنم که در این دیدار دو موقعیت گل برای من ایجاد کردند و باعث شدند در این شرایط گل بزنم. دیشب خیلی تلاش کردیم و شانس هم داشتیم، اما فوتبال همین است و گاهی فرصت نداری.

بعد از گل دوم پیراهنت را در آوردی. برای تماشاگر بعد از گل دوم شادی درونی عجیبی دیدید. آیا این احساس حقیقت دارد؟

اعتراف می کنم که خیلی احساساتی بودم، اما او ضربه ای زد.(خنده) شور عجیبی داشتم. می توانید به زدن 2 گل در یک کشور دیگر و در یک ورزشگاه اروپایی فکر کنید. هنوز روستای کراهیلم (نزدیک قائم شهر) را فراموش نکرده ام. هنوز یادم نیست این سفر طولانی چطور گذشت و از اعماق وجودم شادی بود.در آن لحظات به خیلی چیزها فکر کردم.

و البته یه شادی رنگارنگ مثل رونالدو…

شادی رونالدو؟ (می خندد) بله، او واقعاً الگوی من است. همه این را می دانند. همانطور که گفتم بعد از گل احساس خیلی خوبی داشتم و این خوشحالی نشان از حس خوب من بود.

بعد از مسابقه به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شدی و در تیم منتخب هفته قرار گرفتی. آیا حضور در تیم منتخب هفته پرتغال سخت است؟

از دریافت این جایزه خوشحالم زیرا کارشناسان من را انتخاب کردند. در هر لیگ و کشوری البته سخت است که بهترین بازیکن باشیم، اما فوتبال یک ورزش تیمی است. اگر این اتفاق افتاد به لطف همکاری هم تیمی هایم و اعتماد مربی ماریتیمو بود.

راستش به من بگو از زمانی که به پرتغال رفته ای چقدر جلو آمده ای؟ چه مشکلاتی به فوتبال شما اضافه شده است؟

واقعیت این است که اختلافات فوتبال ایران و آسیا با اروپا بارها در موارد مختلف مطرح شده است. نظم، آموزش، حرفه ای بودن و کار تیمی و تاکتیک چیزهایی هستند که تفاوت را ایجاد می کنند. برای خودم می توانم بگویم که از نظر فنی پیشرفته هستم و خودم این را احساس می کنم. یکی دیگر از چیزهایی که فوتبال اروپا به شما می آموزد این است که بجنگید و تمرین کنید، تمرین کنید و تمرین کنید. هیچ کس در اینجا با مصاحبه یا بازی با یک دوست کنار نمی آید. شما باید سخت کار کنید و همه چیز توسط کادر فنی بررسی و تصمیم گیری می شود.

پورتو این روزها در صدر جدول و مدعی اصلی قهرمانی است. با کدام تیم پورتو را با ایران مقایسه می کنید؟ از نظر قدرت و پشتیبانی …

می توان گفت پورتو و بنفیکا مثل استقلال و پرسپولیس هستند و اسپورتینگ لیسبون مثل سپاهان. رقابت شدیدی بین این تیم ها وجود دارد.

در این دوران نقل و انتقالات هر روز بحث بازگشت علیپور به پرسپولیس مطرح بود. پیشنهادی برای بازگشتت به باشگاه نشد؟

من بازیکن مارتیمو هستم و مسئولیت مدیران این باشگاه را بر عهده دارم. بارها گفته ام پرسپولیس خانه ابدی من است و هواداران این تیم همیشه به من لطف داشته اند. شاید چون شرایط من را می دانستند پیشنهادی داده نشد اما برای تیم پرسپولیس و مربی ام آقای یحیی آرزوی بهترین ها را دارم.

چند فرصت برای تماشای زنده لیگ ایران دارید؟ بسیاری از کارشناسان معتقدند لیگ ایران امسال از نظر کیفی افت شدیدی داشته است. آیا این درست است؟

من مسابقات لیگ ایران را تماشا می کنم به شرطی که در بازی ها و تمرینات ماریتیمو اختلال ایجاد نکند. بهتر است کارشناسان یا کسانی که در داخل ایران هستند و در آن شرکت می کنند در مورد انصراف یا عدم حذف لیگ برتر ایران اظهار نظر کنند. من واقعا نمی توانم در مورد آن حرف درستی بزنم.

مدعی قهرمانی کدام تیم ها هستید؟ استقلال در لیگ برتر است و سپاهان در نیم فصل تقویت شد، آیا پرسپولیس می تواند دوباره قهرمان شود؟

استقلال پیشتاز است و سپاهان هم مدعی تقویت است، اما برای ما پرسپولیسی ها فقط یک شانس قهرمانی وجود دارد که آن هم برای پرسپولیس است. سیدجلال حسینی امسال هم قطعا قهرمان لیگ برتر خواهد شد.

پس از صعود تیم ملی به مرحله بعد، افراد زیادی که در آن دوره در تیم ملی حضور نداشتند توسط اسکوچیچ دعوت شدند، اما این اتفاق برای شما رخ نداد. آیا انگیزه خود را از دست نداده اید؟

روزی که انسان امید خود را از دست می دهد روزی است که می میرد. من همیشه با امید و دید مثبت به زندگی نگاه کرده ام. تیم ملی محل بهترین هاست و هر روز به امید رفتن به محل تمرین برای پوشیدن پیراهن تیم ملی از خواب بیدار می شوم. اگر در لیگ پرتغال خوب باشم، مطمئن هستم که آقای اسکوچیچ هم من را خواهد دید.

امسال سال جام جهانی است …. چقدر انگیزه برای حضور در لیست تیم ملی دارید؟

بله، امسال سال قبل از جام جهانی است. جام جهانی نیز یک رویا است و می خواهم آن را به واقعیت تبدیل کنم. بارها گفته ام که اگر در تیم باشگاهی ام خوب باشم، می توانم به تیم ملی نزدیک شوم. من شک ندارم.

دیدگاهتان را بنویسید