بازگشت لژیونر محبوب به پرسپولیس؟ چراغ سبز جذاب سرمربی

بازگشت لژیونر محبوب به پرسپولیس؟  چراغ سبز جذاب سرمربی

علی علیپور مهاجم تیم فوتبال پرتغال ژیل ویسنته پس از مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی به میادین بازگشت تا خاطرات گلزنی خود را برای تیم هایی که در آنها بازی کرده بود زنده کند. حالا او با خوش بینانه ادعا می کند که می خواهد به جام ملت های آسیا برسد.

بیایید در مورد آخرین وضعیت شما صحبت کنیم. بعد از ماه ها به زمین برگشتی و در این مدت چند بازی برای ژیل ویسنته انجام دادی. به نظر می رسد شرایط برای شما مساعد است.
با توجه به ریکاوری که در این مدت و بعد از مصدومیتم انجام شد، زیر نظر پزشکان و کادر آمادگی جسمانی تیم، خدا را شکر با قدرت برگشتم و توانستم پس از مدت ها اولین بازی خود را مقابل اسپورتینگ انجام دهم. ثانیه شماری می کردم تا به زمین برگردم و بازی کنم. و زمانی که بازی از سر گرفته شد، توانستم حدود 10 دقیقه برای آن تیم بازی کنم. در دو دیدار بعدی در ترکیب اصلی قرار گرفتم و امیدوارم در آینده نیز این روند تکرار شود و بتوانم بیشتر به تیمم خدمت کنم. به هر حال 9 ماه دوری از زمین زمان کمی نیست و با توجه به اینکه تغییرات زیادی برای فصل جدید داشته ایم، در ادامه فصل جا برای هماهنگی بیشتر وجود دارد و امیدوارم در بقیه فصل اتفاقات خوبی بیفتد. بهترین فصل هم برای من و هم برای تیم.

ژیل ویسنته در منطقه خطر قرار دارد. شرایط این تیم را چگونه ارزیابی می کنید؟
ما بازی‌های رو در رو را از دست دادیم، جایی که در زمین بازی برابر حریفان قرار داشتیم. الان هم در حالی که هفدهم جدول هستیم، تنها 5-6 امتیاز با رده هفتم فاصله داریم. این به این دلیل است که در دو سه هفته آینده با تیم هایی که از نظر امتیازی به هم نزدیک هستند بازی داریم و به قول معروف 6 بازی امتیازی با این تیم ها داریم. اگر این بازی ها را ببریم اتفاقات خوبی برای تیم ما می افتد و می توانیم بعد از دو سه بازی آینده جهش خوبی داشته باشیم.

چه مدت با ژیل ویسنته قرارداد دارید؟ در زمانی که مصدوم بودی، این باشگاه پرتغالی درباره تمدید قرارداد با تو صحبت کرده است؟
در زمان مصدومیت من تمام فکر و ذکر کادر پزشکی و فنی تیم در مورد درمان، بهبودی و بازگشت با قدرتم به زمین بود و در این مدت زمان مناسبی برای چنین صحبت هایی نبود. ما در دوران ریکاوری چالش های خاص خود را داشتیم و زمان مناسبی برای مطرح کردن این مسائل نبود، اما تا آنجا که من می دانم، پس از بازگشت من به زمین، ژیل ویسنته با مدیر برنامه من در مورد تمدید قرارداد صحبت کرد. در این مدت من خودم می خواستم شرایط پیش برود تا شرایط را بیشتر ارزیابی کنم و سپس برنامه ریزی های لازم را انجام دهم اما پس از بازی با اسپورتینگ دو، باشگاه پرتغالی سه بار با مدیر برنامه های من برای تمدید قرارداد صحبت کرده است.

هدفت برای آینده فوتبالت چیه؟ ژیل ویسنته، دیگر تیم های اروپایی یا بازگشت به ایران و احتمال همکاری مجدد با پرسپولیس؟
هر بازیکنی برای رسیدن به اهدافش خود را به چالش می کشد. من هم از این قاعده مستثنی نیستم و یکی از دلایلی که به اروپا منتقل شدم این بود که بتوانم در این چالش چیزهای خوبی برای خودم خلق کنم. من در حال حاضر به موضوعی که شما مطرح کرده اید فکر نکرده ام و تمام تمرکزم در طول مصدومیت این بود که هر چه زودتر به زمین بازگردم. دلم برای بازی تنگ شده بود و می خواستم به حالت بازی برگردم تا بتوانم قدم به قدم برای رسیدن به اهداف بعدی پیش بروم. امیدوارم در آینده اتفاقات خوبی برایم بیفتد. 100% مانند هر بازیکن دیگری دوست دارم در تیم های معروف و خوب اروپایی از جمله مسابقات قهرمانی اسپانیا، ایتالیا و سایر کشورها بازی کنم، البته پرتغال نیز یکی از معروف ترین و خوب ترین لیگ های فوتبال اروپا به حساب می آید.

پس در حال حاضر به بازگشت به ایران فکر نمی کنید؟ در هر صورت شما گلزن پرسپولیس در لیگ برتر هستید. این در شرایطی است که امروز این تیم ضعف های زیادی را در این زمینه احساس می کند. گلزنی در مسابقات آیا این باعث نمی شود که بخواهید به عقب برگردید و به آن فکر کنید؟ اگر بگویم نه دروغ می گویم. هر بازیکنی در زمان های مختلف و در موقعیت های مختلف به این موضوع فکر می کند. من هم وقتی سؤالات طرفداران مطرح می شود فکر می کنم که بخواهم یا نه. اما در هر صورت واقعیت این است که در حال حاضر با ژیل ویسنته قرارداد دارم. در حال حاضر می خواهم بیشتر و در شرایط بهتری نشان دهم تا بتوانم با اهدافم به تیمم کمک کنم تا هر چه زودتر از آن منطقه خطرناکی که شما گفتید خارج شود. بعد از آن نمی توان چیزی را پیش بینی کرد، اما فعلاً مهم این است که برای اهداف آینده خود سخت تلاش می کنم و بقیه را به خدا واگذار کرده ام.

در آستانه جام ملت های آسیا درباره تیم ملی فوتبال ایران چه صحبتی دارید؟
بعد از تغییر کادر فنی، مربیان ایرانی با دانش ما به تیم ملی اضافه شدند. همه چیز طبق برنامه و تا جایی که ممکن است پیش می رود. تدارکات خوبی برای این تیم انجام شده و نتایج خوبی هم تاکنون کسب شده است. متأسفانه به دلیل مصدومیتی که داشتم، اوضاع برای من خوب پیش نرفت، اما خوشحالم که شرایط برای سایر بچه ها خوب پیش رفت و آنها توانستند خود را به کادر فنی نشان دهند و این شانس را داشته باشند که به پوشیدن آن پیراهن ادامه دهند. با وجود اینکه این ماه ها دور بودم، اما مصمم تر از قبل هستم که تمام تلاشم را برای کسب افتخار دوباره برای تیم ملی به کار بگیرم.

چند شانس برای تیم ملی در جام ملت های آسیا دارید؟
با این بچه هایی که داریم و بازیکنانی مثل جهانبخش، آزمون، طارمی و … که در سطح اول فوتبال اروپا در تمام پست های بهترین لیگ بازی می کنند، همه با هم تلاش می کنیم تا از طریق برنامه های روز جهانی فوتبال به سطح اول نزدیک شویم. روز و بتوانیم کارهای خوبی برای تیم ملی کشورمان انجام دهیم. صددرصد در جام ملت ها این اتفاق می افتد و انشالله در این مسابقات خواهید دید که می توانیم با پیراهن ملی کارهای بزرگی برای کشورمان انجام دهیم.

شما شخصا چقدر برای این شانس پوشیدن پیراهن تیم ملی در جام ملت های آسیا ارزش قائل هستید؟
شاید خیلی ها فکر کنند که جام ملت ها به خاطر شرایطم برای من از دست رفته است، اما امیدوارم در این رقابت ها حضور داشته باشم و 100 درصد فرقی ندارد. به نظر می رسد قبل از اردوی اصلی، بازی های دوستانه تیم ملی برنامه ریزی شده است و هر بازیکنی امیدوار است تا آخرین لحظه حاضر شود. از زمانی که مصدوم شدم تمام تلاشم این بود که بتوانم دوباره لباس تیم ملی را بپوشم و بهترین عملکردم را برای این تیم ارائه کنم. پوشیدن پیراهن تیم ملی همیشه یکی از آرزوهای من بوده و حالا که آماده حضور در زمین هستم امیدوارم برای مسابقات پیش رو این فرصت به من داده شود.

نظر شما در مورد درخشش طارمی در فوتبال اروپا و مطرح شدن تیم های بزرگ به عنوان مقصد این بازیکن چیست؟
ما روزهای خوبی را با هم در پرسپولیس سپری کردیم و در گذشته کارهای خوبی را با هم برای تیم انجام دادیم. او اینجا شرایط خوب و فوق العاده ای دارد و طبق اخبار منتشر شده پیشنهاداتی از تیم های سرشناس داشت اما در نهایت این انتقال هنوز انجام نشده است. در نهایت، همانطور که برای او بهترین ها را آرزو می کنم، مطمئن هستم که آن خوبی که باید برای او اتفاق بیفتد، بالاخره رخ خواهد داد.

به زمان مصدومیت شما برگردیم. واقعا در این 10 ماه چه اتفاقی برای علی علیپور افتاد؟
روزهایی بوده است که در دوران نقاهت دردهای زیادی را متحمل شده اید و روزهای ناامیدکننده ای که حتی اشک شما را در آورده است، اما از طرفی با نزدیک شدن به دوران بازگشت، روحیه و انرژی شما افزایش می یابد. اما مهم این است که این دوران در حال سپری شدن است و باید به فکر بازگشت و درخشش در پیراهن باشگاهی و ملی بود. این چیزها به من انگیزه داد تا ناامید نشوم و با قدرت ادامه دهم.

در آن مدتی که مصدوم بودی، به غیر از خانواده، بیشتر از فوتبال دوستانت با چه کسانی ارتباط داشتی؟
در این مدت به غیر از خانواده تان که در کنار شما هستند یا دوستان و افرادی که از ابتدای فوتبال در کنار شما بوده اند، البته ممکن است افراد دیگری آنطور که باید و اتفاقی که دوست دارید در کنار شما نباشند. در چنین شرایطی برای شما اتفاق نمی افتد. این یک روال طبیعی در فوتبال است و من هرگز روی آن تمرکز نکردم و به آن فکر نکردم.

در مورد مجوز واردات خودرو برای شهروندان که اخیرا باطل شده است، حرفی دارید؟
من خیلی از این موضوع مطلع نیستم چون به ندرت اخبار را دنبال می کنم اما معتقدم با وجود همه شرایط سخت مانند انتقاد یا گاهی توهین و توهین یا دور شدن از خانواده و … بچه ها انرژی می گذارند و تلاش زیادی کنند و این حقی است که آنها وجود دارند که این شرایط برای آنها فراهم است. در واقع باید شرایط به گونه ای باشد که ملی پوشان با چنین چالش هایی مواجه نشوند تا با تمام وجود خود را برای حضور در جام ملت های آسیا آماده کنند.