چراغ سبز سرمربی سرشناس ایتالیایی برای سفر به ایران

چراغ سبز سرمربی سرشناس ایتالیایی برای سفر به ایران

پس از فشارهای خارجی و مشکلات مالی برای آوردن مربی خارجی، فدراسیون فوتبال در اقدامی عجیب اسامی 5 گزینه بومی را برای هدایت تیم ملی اعلام کرد و از این افراد برنامه خواست. حسین فرکی، امیر کالا نوی، جواد نکونام، فرهاد مجیدی و مهدی تارتار مربیانی هستند که فدراسیون برای این برنامه درخواست کرده است. تقریبا همه می دانند که جدی ترین گزینه ایرانی برای هدایت تیم ملی امیر کاله نوی بود و دیگر افراد شانسی برای نیمکت نشینی تیم ملی ندارند. اما اتفاقاتی که افتاد باعث شد دوباره فدراسیون فوتبال جذب مربی خارجی شود. این گزارش را تا انتها بخوانید.

خروج عجیب از گزینه اصلی

امروز در اقدامی عجیب امیر کالا نویی که جدی ترین و اصلی ترین گزینه فدراسیون برای هدایت تیم ملی بود با انتشار مطلبی از هدایت تیم ملی کناره گیری کرد.

شانس دو گزینه افزایش یافته است

بعد از بازنشستگی کالا نویی شانس مربیان خارجی برای حضور روی نیمکت تیم ملی بیشتر شد. همانطور که به عنوان اولین رسانه خبر دادیم سرمربی سپاهان مورایس یکی از گزینه های فدراسیون برای هدایت تیم ملی است. در کنار مورائیس، پاکو خمس سرمربی تراکتورسازی هم شانس دارد و البته تاج و دوستانش در هفته های اخیر مذاکرات فشرده ای با چند مربی مطرح اروپایی داشته اند که هنوز آن مذاکرات نهایی نشده و قراردادی نیز امضا نشده است. لازم به ذکر است با توجه به شرایط فعلی شانس مورایس و جیمز برای حضور در تیم ملی بیشتر از گذشته است اما هنوز چیزی مشخص نیست.

برانکو چقدر خوش شانس است؟

برانکو ایوانکوویچ سرمربی محبوب پرسپولیس که همیشه نامش به عنوان یکی از گزینه های هدایت تیم ملی مطرح می شود و چندین طرفدار بزرگ در فدراسیون دارد، نام او دوباره به عنوان گزینه تیم ملی مطرح می شود اما بعید به نظر می رسد که او سرمربی بعدی تیم ملی شود. برونکو با عمان قرارداد دارد و از فدراسیون آن کشور پول خوبی دریافت می کند. او شرایط خوبی در تیم ملی عمان دارد و در این مرحله به سختی امکان خروج از عمان وجود دارد. بنابراین شانس حضور دوباره برونکو در فوتبال ایران بسیار کم است.

دستمزد بالای سرمربی

یکی از مربیان مطرح فوتبال جهان که سابقه حضور در چند تیم باشگاهی اروپایی را در کارنامه دارد و حتی در جام ملت های اروپای قبلی هدایت یک تیم ملی را برعهده داشت و نتایج خوبی هم کسب کرد، یکی از گزینه های تیم ملی کشورمان بود. مذاکراتی با این مربی انجام شد و این مربی سرشناس مشکلی برای حضور در ایران نداشت. مشکل اصلی برای آوردن این گزینه حقوق بالای او بود. این سرمربی اروپایی برای حضور در ایران پول زیادی خواست و همین امر باعث کناره گیری تاج و دوستان شد. شانس این گزینه جذاب برای هدایت تیم ملی در حال حاضر اندک است.

کلید جذب مربی ایتالیایی چیست؟

یکی دیگر از گزینه های فدراسیون فوتبال، سرمربی ایتالیایی است که مذاکرات اولیه با او انجام شده است. این مربی که سابقه حضور در تیم های مختلف را دارد، برای حضور در کشورمان ابراز تمایل کرده و چراغ سبز نشان داده است. مذاکرات با این مربی ادامه دارد و البته فدراسیون در حال مذاکره مستقیم و غیرمستقیم با سایر گزینه های خارجی نیز است.

مشکل اصلی آوردن این مربی نحوه انتقال پول است. مدیران فدراسیون نگران هستند که به دلیل تحریم ها نتوانند به موقع پول این سرمربی را پرداخت کنند و مشکلاتی که در حادثه استراماچونی برای استقلال پیش آمد برای فدراسیون تکرار شود. لازم به ذکر است که این سرمربی سرشناس بازیکن بزرگی هم بود و در یکی از معروف ترین تیم های فوتبال ایتالیا بازی می کرد. لازم به ذکر است در صورت رفع مشکل انتقال پول به این مربی و یا توافق فدراسیون با وی برای پرداخت دستمزد، این مربی شانس خوبی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی دارد.

فدراسیون همچنان گزینه هایی دارد!

به جز مورایس و هامس و همین مربی ایتالیایی، فدراسیون چند گزینه دیگر روی میز دارد که همگی اروپایی هستند. حتی نام فلیکس سانچز سرمربی سابق قطر و هروه رنارد نیز مطرح شده است اما بعید است سعودی ها از دست دادن سرمربی موفق خود خوشحال باشند. علاوه بر این، دو گزینه دیگر که هنوز نامشان مشخص نیست نیز با فدراسیون فوتبال ایران در حال مذاکره هستند و باید دید در روزهای آینده تکلیف نیمکت تیم ملی چه خواهد شد و چه کسی هدایت این تیم را بر عهده خواهد داشت. تیم ملی ایران

دیدگاهتان را بنویسید