چراغ سبز شهروند پرسپولیس: اگر استقلالی ها بخواهند به استقلال می روم

چراغ سبز شهروند پرسپولیس: اگر استقلالی ها بخواهند به استقلال می روم

این روزها وحید کلیچ و فضای رسانه ای کشور است. رفتن به تماشای بازی استقلال در ورزشگاه آزادی و سپس حضور در تمرین آبی ها عوارض زیادی به همراه داشت. دوم اینکه یک نکته را باید بگویم. من به همین سادگی به تمرین استقلال نرفتم. آقای ساپینتو از من دعوت کرد و من به تمرین استقلالی رفتم.» مهمان ما در کافه خبر، قلیچ بود، با دل هایی پر از خیلی ها از جمله ناصر محمد هانی، یحیی گل محمدی، مهدی عبدی، وحید امیری، علی کریمی و خیلی های دیگر. به او گفتیم خیلی ها بر این عقیده اند که کالیچ این کارها را فقط برای به دست آوردن فالوور انجام می دهد و او خندید و گفت: من به این چیزها نیازی ندارم، من وحید کالیچ هستم. و یکی از 5 دروازه بان برتر تاریخ فوتبال ایران.» گفتگو با وحید کلیچ خواندنی است.

بدون مقدمه شما که جانباز هستید و…

اجازه بدهید ما جانباز نیستیم، ما هوادار هستیم، جانبازان کسانی هستند که همه چیز را به میل خود دارند، حقوق، پاداش و زیر میزی می گیرند، اما من نه، من «یلهی» هستم. من و خودم این را به شما بگویم، من تا به حال به پیشکسوتان خصوصاً پرسپولیسی ها توهین نکرده ام، اما ناصر محمد هانی برمی گردد و چنین چیزی می گوید که ماشین چند میلیاردی BMW و من نمی دانم X چیست. من هم دو خانه دارم. اگه بخوای همین الان جلوی تو به همسرم زنگ میزنم و ازش میپرسم تاریخ اجاره خونه ما چنده؟ روزی که گفتی جوابت را می گیری.

می توانید تماس بگیرید

بله… سرش شلوغه!

آیا ناصر محمدانی با شما دشمنی داشت؟

نه، زمانی که برای تمرین به استقلال رفتم، این را گفت. ناصر! من هم اتاقی تو بودم، تو بودی که گوشی دلاری خریدی تا با وزیر خدا صحبت کنی! و من اصلا به شما گوش نمی دادم وارد آن شدم. من تو را از آلمان آوردم، همه می خواستند به آلمان بیایند و خوشحال باشند، اما من برای تو از آلمان برگشتم که تنها نیای.

الان خانه شما کجاست؟

ما مرزبان هستیم اونجا یه خونه هست که پیشش ندادیم ولی ماهی 12 میلیون میدیم. صاحب خونه یه آدم خیلی خوب مشهدیه. این مرد از خیلی چیزها گذشت و این خانه را به ما داد.

پس بی ام و نداری؟

چرا دارم! آن را در گوشه حیاط شما پارک کردم تا با شما مصاحبه کنم.

دوباره به خانمت زنگ میزنی؟

بله….سلام خانم خوبید؟

سلام بله!

چه زمانی باید اجاره را پرداخت کنم؟

چه می دانم! بیست و پنج! می پرسی اجاره می دهی؟ خداحافظ.

البته خیلی ها در فضای مجازی به محمد هانی حمله کردند و گفتند به چه حقی در مورد کلیچ صحبت می کنید؟

اشکالی ندارد، به نظر من مشکلی نیست، اما آنها باید مرد باشند و با هم روبرو شوند و این حرف ها را بزنند. دروغ نگو چرا دروغ میگی؟ او 3-4 سال از من کوچکتر است اما من هرگز او را ناصر صدا نکردم و همیشه او را ناصرخان صدا می کردم.

بهش زنگ نزدی و ازش نپرسی؟

نه، چرا باید؟ خدا رحمتش کنه، نیازی نیست بهش زنگ بزنم و چیزی بگم. وقتی از میدان کاغذ می گذرد، تنش به اندازه کافی می لرزد، برایش کافی است.

شما شایسته ترین چهره این روزهای فوتبال هستید، آیا آن را دوست دارید؟

نه، اصلا موافق نیستم!

می گویند وحید کالیچ این کارها را می کند تا دیده شود. برای گرفتن فالوور

نه، آنها هرگز مرا نخواهند دید، چه خواهد شد؟ چه چیزی به دست می‌آورم؟ برای گذاشتن آگهی به من زنگ می زنند و 500 تومان به شما می دهیم، قبول نمی کنم.

این به این معنی است که شما تبلیغ نمی کنید؟

حداقل اگه اجازه بدم اونجا میرم.. کارفرما از من خواست و من کردم.

آیا این بدان معناست که از نظر اقتصادی برای شما مقرون به صرفه نیست؟

نه هیچ چیز. نه چیزی نیست

اما پارسال در مصاحبه ای با ما گفتی که علی دایی و علی کریمی شما را فالو نمی کنند تا بتوانید فالوور بگیرید و تبلیغ کنید!

آنها دیگر نداشتند، من به این سوال عادت کردم، دیگر به این چیزها فکر نمی کنم، نظر شما در مورد تبلیغات چیست؟ محصولات مردانه، محصولات زنانه، اما وقتی برای تعویض لوازم خودرو می روم، این کار را برای آنها انجام می دهم.

آیا می خواهید علی کریمی شما را دنبال کند؟

آره خوشم اومد چرا که نه؟ من همیشه در کنار مردم هستم، آنها را دوست دارم و همیشه در ابتدای صحبتم این را گفته ام. هیچ کس با من کاری ندارد زیرا گفتار و کردار من یکی است.

خودتان را هوادار پرسپولیس بدانید نه پیشکسوت، سوال هواداران در فضای مجازی این است که چرا یک هوادار پرسپولیس باید از اینکه پنالتی استقلال گرفته نشد ناراحت شود؟

به نظر من اون صحنه 100% پنالتی بود دروغ نه من طرفدار پرسپولیس هستم ولی دلیل نمیشه از تضییع حقوق تیم دیگه حمایت کنم تا تیمم بره بیرون؟ میخوام نیاد!

اما شما خیلی روی این موضوع تمرکز کردید و اصلاً به برد پرسپولیس اشاره نکردید.

نه! پیروزی در پرسپولیس باعث خوشحالی من می شود زیرا از کودکی با آن بزرگ شدم و در آن تیم بودم. من از 9 سالگی پرسپولیسی بودم و همیشه مسابقات امجدیه را زیر ساعت تماشا می کردم.

آخرین بازیی که از پرسپولیس در ورزشگاه دیدید چه بود؟

پیکان پرسپولیس فصل گذشته.

بدون تعارف، دلیل اینکه اینقدر از ساپینتو تعریف می کنید و به تمرینات استقلال می روید، این نیست که پرسپولیس شما را نگرفت؟

من واقعاً به ساپینتو، دانش و شخصیت او اعتقاد دارم. یک فرد آگاه که نمونه اش در ایران یافت نمی شود.

چرا چنین نظراتی در مورد مورایس نمی کنید؟

در مورد مورایس و تراکتور خمس هم همین احساس را دارم. این سه مربی فوتبال ایران را متحول کردند و آن را از حالت سنتی تغییر دادند. این پایان رژیم آموزشی چرخشی در ایران بود که اکنون به یک رژیم جدید شکل گرفته است.

آیا صندلی شما در این چرخه خالی است؟

خدا یک وکیل خالی است. خدایا دانش من از خیلی از این مربیان بیشتر است. مربی دروازه بان ها در آسیا A نمی خواهد، D کافی است.

آیا از اینکه مربی دروازه بان هستید راضی هستید؟

آره

خیلی ها می گویند وحید کالیچ به دلیل اینکه در پرسپولیس پستی به او ندادند، منتقد تیم شد، درست است؟

به هیچ وجه، به هیچ وجه.

اگر استقلال به شما پیشنهاد مربیگری دروازه بان را بدهد، قبول می کنید؟

بله موافقم گلمپور و یحیوی به پرسپولیس آمدند من هم به استقلال می روم مشکلی نیست. اگر بخواهند با کمال میل می پذیرم. من برای ساپینتو هر کاری می کنم

در طول آموزش چه گفتید؟

به ما خوش گذشت و او انسانیت خود را نشان داد.

او شما را شناخت؟

به من گفت از وقتی به ایران آمدم و دیدم دنبالم می کنی، من هم دنبالت کردم. مترجمش گفت از روز اولی که از ساپینتو حمایت کردی من برایش ترجمه کردم و او تو را می شناسد و دنبالت می کند. ساپینتو کاملاً احساسات من را درک کرد و می داند که من او را دوست دارم. یکی دیگر از افراد شایسته ای که هدایت استقلال را بر عهده دارد و بسیار با شخصیت است، بیژن طاهری است. او همیشه با شخصیت بود.

آیا با هماهنگی استقلال تمرین کرده اید؟

خود ساپینتو هماهنگ کرده بود ساعت 4 به من زنگ زدند که به اردوگاه حجازی بروم. وقتی به آنجا رسیدم، خود ساپینتو به استقبالم آمد.

انگار خودش رفت.

خیر؛ یک ماه پیش قرار بود برم اونجا.

تا زمانی که به تمرین استقلال دعوت شده اید، اجازه ورود به تمرینات تیم مورد علاقه خود را ندارید.

یحیی گل محمدی برای من ارزشی ندارد. یحیی را از قدیم می شناسم و همیشه این رفتار کثیف را داشته و دارد. او فقط خودش و دیگران را می بیند. او به سوابق خود نگاه نمی کند، اما من همه سوابق او را می دانم، اما بگذارید با من بماند. این جرم نیست که همه یکی را دوست داشته باشند. من یحیی را دوست ندارم. در پمپ بنزین از من سؤال کردند که چرا این کار را کرده‌ام و به من گفتند که آبروی آنها را برده‌ام. برو آقا خسته شدی! ساپینتو و پرسپولیس برای من مهم نیست، من فوتبال ناب می خواهم. تمام تلاشم این است که هواداران استقلال و پرسپولیس نسبت به هم عفت داشته باشند تا اگر خانمی وارد ورزشگاه شد، راحت بنشیند و بازی را تماشا کند. اینها به من فحش می دهند، من در دربی سه پنالتی گرفتم و از 180 بازی 98 کلین شیت دارم، آنها به فحش دادن عادت کرده اند. من از فرهاد مجیدی عذرخواهی کردم که دو سال تمام به او فحش دادم و او حتی یک کلمه جوابم را نداد.

دیدگاهتان را بنویسید