چرا رای تخریب بافت های فرسوده یاسوج اجرا نمی شود؟ / شهرداری از کلانشهر آبادان درس گرفت؟


ساعت: 16:28
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878197

آیا باید اتفاقی مانند کلانشهر آبادان بیفتد تا شهرداری و شورای شهر یاسوژ نتیجه عدم اجرای دستور تخریب 300 مورد پارچه فرسوده و خطرناک در این شهر را ببینند و تجربه کنند؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس حادثه در کلانشهر آبادان اهمیت استانداردسازی را برای ما به خوبی نشان می دهد و نشان می دهد که رعایت استانداردهای ساخت و ساز برای دستگاه های مسئول الزامی است.

همان اتفاق ناگوار و دردناک کلانشهر آبادان که به دلیل رعایت نکردن استانداردهای ساختمانی رخ داد، اگر با رعایت استانداردها همراه می شد، هرگز اتفاق نمی افتاد؛ حادثه کلانشهر نماد عدم حاکمیت صحیح و همچنین سیستم مدیریت رانت ها و تخلفات بود که در این حادثه نمود پیدا کرد.

اولین درسی که حادثه کلانشهر می تواند برای نظام حاکمیتی کشور به ویژه در مدیریت مسائل فنی و تخصصی داشته باشد، ارتباط مستقیم با جان انسان هاست.

البته مواردی مشابه یا مشابه وضعیت ساختمان کلانشهر شهر یاسوژ وجود دارد که باید در اسرع وقت نیروهای امنیتی و مدیریتی شناسایی و ادامه فعالیت و بهره برداری از این ساختمان ها متوقف شود تا شاهد باشیم. تکرار این موارد تلخ کهگیلویه و بویراحمد مرکز استان نیست.


معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در خصوص شناسایی پارچه های فرسوده و خطرناک گفت: از حدود 2 سال پیش شناسایی پارچه های فرسوده و خطرناک در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد. شهرداری برای تخریب این 300 مورد پارچه فرسوده و خطرناک در شهر یاسوج تصمیمی صادر کرده است اما تاکنون شهرداری و شورای شهر هیچ اقدامی نکرده اند.

سوال مهمی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا شورای شهرداری یاسوژ نسبت به این موضوع بی تفاوت خواهد بود و چرا شهرداری یاسوج برای اجرای این تصمیم اقدامی نمی کند؟

آیا باید اتفاقی مانند کلانشهر آبادان بیفتد تا شهرداری و شورای شهر یاسوژ عواقب عدم رعایت این حکم را تجربه کنند یا این حادثه دردناک درس عبرتی برای همه مسئولان شهری شده است؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید